  • 1. Data: 2016-01-01 18:49:03
    Temat: WD10EZRZ
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    co Panowie sądzą o tym dysku?

  • 2. Data: 2016-01-01 18:52:26
    Temat: Re: WD10EZRZ
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czy warto go brać, czy lepiej dołożyć do 7200 rpm?

  • 3. Data: 2016-01-01 20:10:42
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu piątek, 1 stycznia 2016 18:52:29 UTC+1 użytkownik platformowe głupki napisał:
    > czy warto go brać, czy lepiej dołożyć do 7200 rpm?

    Sprawdziłem dane techniczne - jedyną chyba zaletą 5400 w stosunku do 7200 (dotyczy
    naturalnie tych dwóch konkretnych dysków) jest o 3.5W niższy pobór mocy, co przekłada
    się na niebagatelną oszczędność dającą ok. 1 złp. oszczędności miesięcznie, przy
    założeniu naturalnie trybu pracy 365/12/30/24/60/60. Inaczej mówiąc - jeżeli chcemy
    go użyć w laptopie, używanym często w terenie bez dostępu do 230V, to wydaje się, że
    prawdopodobnie będzie to być może dobry pomysł. Aczkolwiek uprzytomniłem sobie w tej
    chwili, że nie sprawdziłem, czy tego rodzaju dyski w ogóle zmieszczą się w laptopie.

  • 4. Data: 2016-01-01 21:39:38
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-01-01 o 20:10, TurboPascal pisze:

    > Sprawdziłem dane techniczne - jedyną chyba zaletą 5400 w stosunku do
    > 7200 ( - - - ) jest o 3.5W
    > niższy pobór mocy, co przekłada się na niebagatelną oszczędność
    > dającą ok. 1 złp. oszczędności miesięcznie,

    Podobno jednak te wolniejsze dyski mniej zużywają swoje łożyska. A może
    też głowice, tudzież "surface"? No nie wiem. Natomiast żywotność
    elektroniki pozostaje bez zmian. Pozostaje ocenić, na co konkretny
    egzemplarz padnie prędzej.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2016-01-01 22:04:54
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > Podobno jednak te wolniejsze dyski mniej zużywają swoje łożyska. A może
    > też głowice, tudzież "surface"?

    Nad takimi problemami, być może, mógłby się zastanawiać właściciel firmy posiadającej
    kilka tysięcy kamer monitorujących, a nie zwykły dyskutant (z całym szacunkiem dla
    zwykłych dyskutantów) pl.comp.pecet, który zamierza zapewne zakupić raptem jeden
    słownie dysk HDD.

  • 6. Data: 2016-01-01 22:18:06
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu piątek, 1 stycznia 2016 22:04:58 UTC+1 użytkownik TurboPascal napisał:

> [...]
    szacunkiem dla zwykłych dyskutantów) pl.comp.pecet, który zamierza zapewne zakupić

    Ale, ale - być może "Pirates Software LTD" planuje jakąś większą inwestycję. W takim
    razie warto byłoby tu zebrać jakieś większe siły, zrobić "burzę mózgów" i coś
    sensownego doradzić.

  • 7. Data: 2016-01-01 23:01:06
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-01-01 o 22:18, TurboPascal pisze:

    > planuje jakąś większą
    > inwestycję. W takim razie warto byłoby tu zebrać jakieś większe siły,
    > zrobić "burzę mózgów" i coś sensownego doradzić.

    Wątkotwórca co i rusz generuje jakąś burzę, i często-gęsto wygląda, że
    jego pytania mają za cel tylko to właśnie.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!