  • 1. Data: 2015-12-30 00:02:48
    Temat: Klawiatura od / do tabletu a laptop
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Temat nie w 100% PC-towy, ale lepszego miejsca nie znalazłem.
    Do rzeczy. Bratu posypała się klawiatura w laptopie, a że maszyna
    leciwa, to jak to bywa: rozważania, czy warto naprawiać. Niby nie tak
    drogo (chyba), ale w międzyczasie - koncepcja się pojawiła, taka nieco
    zawiła. Bowiem wyczaiłem, ku pewnemu swemu zaskoczeniu, że są w
    sprzedaży klawiatury do tabletów. Nie mieliśmy dotąd parcia na ten
    tablet, ale z klawiaturą?
    Laptop okazjonalnie (b. rzadko) bywał wykorzystywany faktycznie jako
    przenośny: ot, pocztę odebrać w plenerze, albo wystrugać odpowiedź. W
    tej roli sprawdzał się deczko lepiej, niż smartfon. Ale przecież nie aż
    o tyle, aby nie rozważyć używania tabletu, w przypadku połączenia go z
    owymi klawiszami.
    No i jest zagwozdka, zaś szalę przeważyć by mogło to, aby ta sama
    klawiatura mogła obsłużyć i lapka, i (planowany) tablet. Czy to możliwe?
    Przypomnę, że w laptopie padł właśnie ten element. Do tabletu może on
    być przyłączany albo przez USB, albo Bluetoothem, którego wprawdzie w
    lapku brak, ale się go w razie takiej potrzeby - dokupi.

    Reasumując:
    czy sprawa nie rozbije się o sterowniki? Czy klaw. dedykowana do
    łączności bezprzewodowej z tabletem - będzie również działać z PC-tem?
    Albo odwrotnie: czy jest możliwe podłączenie (i "zobaczenie"!)
    standardowej klawiatury PC-towej do tabletu? Czy któraś z tych opcji ma
    szansę zadziałać?

  • 2. Data: 2015-12-30 02:18:48
    Temat: Re: Klawiatura od / do tabletu a laptop
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    1. Oryginalna klawiatura może czasem być potrzebna:
    - wejście w konfigurację (zwaną przez niektórych biosem/setupem)
    - wejście w tryb awaryjny lub naprawczy
    - uruchomienie systemu z płyty CD/DVD
    - polecenie: naciśnij dowolny klawisz / Yes or No i Enter
    2. Klawiatura nie współpracuje z laptopem/tabletem lecz z syst. oper.
    Kiedyś w hipermarkecie natknąłem się na myszy bezprzewodowe po 12 zł.
    Czytam skąpy opis: Windows i Android. Wtykam teraz odbiornik w USB i działam.
    Żadne sterowniki mnie nie interesują, wypróbowane na 2 różnych tabletach
    i kilku komputerach.
    3. Jeżeli da się niedrogo "skanibalizować" oryginalną klawiaturę lub ją naprawić,
    a laptop jest tego wart, to tak zrobić.

  • 3. Data: 2015-12-30 15:00:11
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-30 o 02:18, TurboPascal pisze:
> [...]
    > - wejście w tryb awaryjny lub naprawczy
    > - uruchomienie systemu z płyty CD/DVD
    > - polecenie: naciśnij dowolny klawisz / Yes or No i Enter

    Tym będę się martwił wtedy, gdy wyrżnę nosem w ową "ścianę" ;)

> [...]
    > Żadne sterowniki mnie nie interesują, wypróbowane na 2 różnych tabletach

    A co do myszy, to w kolejnym poście miałem właśnie o nią zamiar spytać,
    dzięki za podpowiedź! No i to jest kolejny argument, aby tableta kupić.
    A byłbyś tak uprzejmy, i temat jego współpracy z gryzoniem rozwinął?
    Czy wymaga to jakiejś wersji Androida powiedzmy od 4-ki wzwyż, czy
    raczej i te nieco starsze sobie z tym poradzą? No bo kupując ten
    planszet to będę raczej na tanią okazję celował. Czy wszystkie aplikacje
    akceptują kliknięcia, czy też czasem, wierzgając, czekają uparcie na
    mazanie paluchem po ekranie...

    > 3. Jeżeli da się niedrogo "skanibalizować" oryginalną klawiaturę lub ją naprawić,
    > a laptop jest tego wart, to tak zrobić.

    Czy warto w niego włażyć jeszcze z 50 złotych okaże się wtedy, gdy
    wypróbuję użyteczność tabletu. Bo jeśli on go zastąpi w wystarczającym
    stopniu, to lapek pójdzie do kasacji. No, chyba że będzie chciał działać
    z klawiaturą dedykowaną do tabletów.

  • 4. Data: 2015-12-30 15:25:14
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-12-30 o 00:02, JaNus pisze:

> [...]
    > Albo odwrotnie: czy jest możliwe podłączenie (i "zobaczenie"!)
    > standardowej klawiatury PC-towej do tabletu? Czy któraś z tych opcji ma

    Co do używania klawiatury to nie podpowiem, nie próbowałem.
    Natomiast ogólnie nie sądzę, aby udało się zastąpić laptop tabletem z
    klawiaturą - swój sąd opieram na przykładzie żony. Miała kiedyś bardzo
    powolnego netbooka, i postanowiliśmy go zmienić. Wymyśliliśmy, że kupimy
    tablet z klawiaturą właśnie - padło na Asusa TF300T, czyli tablet z
    dopinaną klawiaturą/stacją dokującą (w której jest dodatkowa bateria,
    wejście na kartę SD oraz port USB). Komputer miał być używany głównie do
    internetu, poczty elektronicznej i prostej edycji dokumentów Excel. I
    niestety, nie udało się. Strony internetowe wczytują się dużo wolniej
    (nie potrafię tego zrozumieć, bo na papierze wydajnościowo tablet jest
    ok), nie wszystko da się na tych stronach odtworzyć (brak obsługi Flasha
    i Silverlight w przeglądarkach mobilnych). Edycja dokumentów z MS Office
    też jakaś "nie teges", mimo, iż korzystaliśmy z płatnego edytora (a
    nawet kilku). Co gorsza, nawet programy pocztowe na Androidzie nie
    spełniły naszych (głównie żony) oczekiwań...
    Dopuszczam możliwość, że przegraliśmy ze swoimi przyzwyczajeniami i być
    może po dłuższej adaptacji dałoby się zamienić PC na tablet - nam się
    nie udało, i teraz zamiast powolnego netbooka mamy i tablet (teraz
    głównie do gier), i laptopa.

  • 5. Data: 2015-12-30 15:28:34
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 30 Dec 2015 15:00:11 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <5683e367$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    od JaNus <bez@adresu> :

    >Czy warto w niego włażyć jeszcze z 50 złotych okaże się wtedy, gdy
    >wypróbuję użyteczność tabletu.

    Laptopa z Win nie zastąpisz tabletem, większość aplikacji androidowych
    to shit, w dodatku "darmowe" wersje wykastrowane do granic
    przyzwoitości, brak multitaskingu, lepiej kup i wymień klawiaturę w
    starym gracie.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 6. Data: 2015-12-30 15:29:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 15:25:14 +0100, kosmos napisał(a):

> [...]
    > może po dłuższej adaptacji dałoby się zamienić PC na tablet - nam się
    > nie udało, i teraz zamiast powolnego netbooka mamy i tablet (teraz

    Bo mając takie wymagania to trzeba kupować tablet z Windows. Są i takie.

  • 7. Data: 2015-12-30 15:47:20
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-12-30 o 15:25, kosmos pisze:
> [...]
    > nawet kilku). Co gorsza, nawet programy pocztowe na Androidzie nie
    > spełniły naszych (głównie żony) oczekiwań...

    Co do mnie to ostatnio więcej czasu spędzam na tablecie niż laptopie bo
    jest wygodniej. Tablet jest leki, szybki (nie wiem skąd u ciebie taka
    powolność), flash działa bez problemu (przeglądarka Delphin),
    Silverlight faktycznie nie działa ale tego jest tak mało na stronach że
    szkoda czasu na szukanie rozwiązania. Co do edytorów to nie używam do
    edycji, co najwyżej przeglądam dokumenty. Z programów pocztowcy to
    używam AquaMail i spisuje się bardzo dobrze, nie widzę problemów z jego
    działaniem (opcja płatna).

> [...]
    > może po dłuższej adaptacji dałoby się zamienić PC na tablet - nam się
    > nie udało, i teraz zamiast powolnego netbooka mamy i tablet (teraz

    Na 90% to przyzwyczajenie choć część rzeczy na pewno będzie lepiej robić
    na laptopie np. grać :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2015-12-30 15:59:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 00:02:48 +0100, JaNus napisał(a):

    > rozważania, czy warto naprawiać.

    Zajrzyj na Allegro, czasem są używane sprawne, czasem można kupić bez
    niektórych klawiszy, jak trafisz dobrze to sobie zamienisz. Ze dwa razy
    dostałem klawiaturę do starego lapka w cenie dużo niższej od już niskiej
    wartości tego lapka.
    --
    Jacek
    Co robi Jarosław jak ma ochotę na seks?

  • 9. Data: 2015-12-30 16:00:10
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-12-30 o 15:29, jureq pisze:

    > Bo mając takie wymagania to trzeba kupować tablet z Windows. Są i takie.

    Wtedy nie było. Ale dziś, być może by to zadziałało - nie mówię nie.

  • 10. Data: 2015-12-30 22:58:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-30 o 15:28, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > (...)
    > Laptopa z Win nie zastąpisz tabletem, większość aplikacji androidowych
    > (...)

    Zapomniałeś waść o tabletach z Windą.

    --
    Pozdrawiam.