  • 1. Data: 2009-03-08 15:57:45
    Temat: [WD1200BEVS-75UST] zmiana UDMA 5 na UDMA 6 - jak?
    Od: "==PiNo==" <P...@p...pl>

    Witam,
    Jestem posiadaczem notebook-a DELL Latitude D630. Jakież było moje
    zdziwienie jak uruchomiłem HD Tune i zobaczyłem, że Active jest UDMA Mode 5,
    a Supported UDMA Mode 6 (!) mimo, że w menedżerze urządzeń Tryb transferu
    mam ustawione na "DMA jeżeli dostępne". Czyli WinXP Pro sp2 nie potrafi
    ustawić właściwego UDMA?
    Czy i jak i czym to mogę sam zmienić (zwiększyć)?
    --
    Pozdr.
    ==PiNo==

  • 2. Data: 2009-03-08 18:09:23
    Temat: Re: [WD1200BEVS-75UST] zmiana UDMA 5 na UDMA 6 - jak?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "==PiNo==" napisał:

> [...]
    > 5, a Supported UDMA Mode 6 (!) mimo, że w menedżerze urządzeń Tryb
    > transferu mam ustawione na "DMA jeżeli dostępne". Czyli WinXP Pro sp2 nie

    A co twierdzi windziany Menedżer Urządzeń, w sensie jaki tryb pokazuje? I
    czy przypadkiem nie masz w BIOS-ie ustawionego dla SATA trybu IDE-compatible
    lub jakoś podobnie?

    JoteR

  • 3. Data: 2009-03-08 18:18:34
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    A sprawdzales jakims hdtune, czy wszystko jest spoko, moze nie ma o co
    walczyc? Taki dysk wyciaga ok 40MBs.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-03-08 20:45:12
    Od: "==PiNo==" <P...@p...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A co twierdzi windziany Menedżer Urządzeń, w sensie jaki tryb pokazuje? I
    > czy przypadkiem nie masz w BIOS-ie ustawionego dla SATA trybu
    > IDE-compatible lub jakoś podobnie?

    MU pokazuje Ultra DMA tryb 5.
    W BIOS-ie w części SATA Operation mam ustawione ATA. Jest też opcja AHCI
    (SATA is configured for AHCI).
    Chyba nie można przełączyć jak już jest postawiony system ?
    --
    Pozdr.
    ==PiNo==

  • 5. Data: 2009-03-08 20:58:12
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "==PiNo==" napisał:

    > W BIOS-ie w części SATA Operation mam ustawione ATA.

    Czyli ma prowo biegać w UDMA-5.

    > Jest też opcja AHCI (SATA is configured for AHCI).

    Tryb natywny SATA - po jego uaktywnieniu dysk powinien drygać w trybie
    UDMA-6.

    > Chyba nie można przełączyć jak już jest postawiony system ?

    Ponoć można, dograwszy uprzednio (przed zmianą) windziane sterowniki AHCI.
    Ale ludziska się skarżyli, że nie da się dograć kiedy dysk pracuje w trybie
    IDE, a z kolei po przełączeniu trybu w BIOS-ie Winda nie wstaje i powstaje
    błędne koło. Zasięgnij języka na grupie windzianej, ale ja nie jestem do
    końca przekonany, że warto to zmieniać. Na stacjonarnym po fiasku podania
    sterowników z dyskietki podczas instalacji XP przełączyłem SATA w tryb IDE i
    tak już zostało. Odczuwalnych strat na wydajności nie stwierdziłem, a
    przynajmniej nie denerwuje mnie ta ikonka obok zegarka ;-)

    JoteR

  • 6. Data: 2009-03-08 21:23:17
    Od: "==PiNo==" <P...@p...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com> napisał w
    wiadomości news:gp1253$dmm$1@inews.gazeta.pl...

    > A sprawdzales jakims hdtune, czy wszystko jest spoko, moze nie ma o co
    > walczyc? Taki dysk wyciaga ok 40MBs.

    HD Tune: WDC WD1200BEVS-75UST Benchmark

    Transfer Rate Minimum : 19.1 MB/sec
    Transfer Rate Maximum : 57.7 MB/sec
    Transfer Rate Average : 45.2 MB/sec
    Access Time : 16.7 ms
    Burst Rate : 76.6 MB/sec
    CPU Usage : 2.5%

    Więc ??
    --
    Pozdr.
    ==PiNo==

  • 7. Data: 2009-03-08 21:24:28
    Od: "==PiNo==" <P...@p...pl>

> [...]
    > stwierdziłem, a przynajmniej nie denerwuje mnie ta ikonka obok zegarka ;-)

    OK - thx ;)
    --
    Pozdr.
    ==PiNo==

  • 8. Data: 2009-03-09 02:50:27
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JoteR <j...@p...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > tak już zostało. Odczuwalnych strat na wydajności nie stwierdziłem, a
    > przynajmniej nie denerwuje mnie ta ikonka obok zegarka ;-)

    Jest możliwa zmiana między IDE, AHCI i nawet RAID tak żeby winda wstała
    i bez reinstalacji - XP, Vista, Windows 7, (dwa ostatnie x86 i x64), ale
    szczegóły nie na tę grupę. Wymaga to jednak pewnego grzebania w
    rejestrze (im starsza winda tym bardziej, pod W7 wystarczy pojedyncza
    zmiana) czyli metoda nie dla każdego.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 9. Data: 2009-03-09 08:52:09
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Czyli chodzi normalnie, nie ma sie czym przejmowac.

    --
    pozdr

  • 10. Data: 2009-03-09 17:06:53
    Od: "==PiNo==" <P...@p...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com> napisał w
    wiadomości news:gp2lat$6ap$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli chodzi normalnie, nie ma sie czym przejmowac.

    THX

    pozdr.