  • 1. Data: 2009-03-07 21:27:16
    Temat: Kontrast i jasność.
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jak macie ustawiony w swoich monitorach kontrast i jasność?
    Mnie już oczy wychodzą od mojego monitora, tak swieci.
    Jak przyciemnię za bardzo to tez niedobrze. Kombinuję też w ustawieniach
    Ati Catalist, niby lepiej. ale tez niedobrze.
    Odświeżania tego monitora nie można ustawić na więcej niż 60 przy
    rozdzielczości 1440:900.

    --
    animka

  • 2. Data: 2009-03-07 21:59:55
    Temat: Re: Kontrast i jasność.
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik animka napisał:
    > Jak macie ustawiony w swoich monitorach kontrast i jasność?
    > Mnie już oczy wychodzą od mojego monitora, tak swieci.

    CRT czy LCD?

  • 3. Data: 2009-03-07 22:04:45
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    http://www.google.pl/search?q=nokia+monitor+test

  • 4. Data: 2009-03-07 22:39:10
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mateusz pisze:

    > CRT czy LCD?

    LCD. Chyba nie pomylilam, no ten plazmowy.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-03-07 22:47:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    CeBeR pisze:

    > http://www.google.pl/search?q=nokia+monitor+test

    Prosiłam o napisanie jak wyżej, a nie o program

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-03-07 23:09:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.03.2009 23:39, animka pisze:
    > LCD. Chyba nie pomylilam, no ten plazmowy.

    LCD i plazmowy to dwie *zupełnie* różne rzeczy.

    W LCD odświeżanie *ma* być na 60 Hz i więcej się nie daje.

    A co do kontrastu i jasności -- ma być ustawione według indy-
    widualnego upodobania. Szkodzi tak za duża jasność, jak i za
    mała. W LCD kontrast w zasadzie nie jest ważnym ustawieniem,
    liczy się głównie jasność.

    Bardziej istotny jest dobór barw w oprogramowaniu. Na przykład
    do intensywnej pracy nad tekstem najlepsze są chyba jasnoszare
    lub białe litery na granatowym tle.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-03-07 23:10:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.03.2009 23:47, animka pisze:

    > Prosiłam o napisanie jak wyżej, a nie o program

    Program jest tu jak najbardziej na miejscu, bo a) i tak musisz
    dobrać do własnych potrzeb parametry, b) w programie tym masz
    napisane jak powinien być ustawiony monitor, by odwzorowywał
    prawidłowo wszystkie odcienie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-03-07 23:24:25
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

> [...]
    > Catalist, niby lepiej. ale tez niedobrze.
    > Odświeżania tego monitora nie można ustawić na więcej niż 60 przy

    Obniż gammę.

  • 9. Data: 2009-03-08 00:03:35
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 07 Mar 2009 22:27:16 +0100, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    wrote:

    Zresetować ustawienia monitora na wartości defaultowe, zjechać z
    jasnością jak się da/podoba, jak za mało to podregulować jasność na
    karcie. Przycisku kotrastu w LCD używać w ostateczności.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2009-03-08 00:48:26
    Od: Teo <t...@i...pl>

    animka wrote:
> [...]
    > Ati Catalist, niby lepiej. ale tez niedobrze.
    > Odświeżania tego monitora nie można ustawić na więcej niż 60 przy

    Po napisaniu tego posta doszedłem do wniosku, iż dobrze byłoby traktować
    to, co tu napisane jako przestroga. Miłej lektury.

    Być może to nie monitor, tylko Twój organizm? Oczy pieką, masz piasek w
    oczach, czujesz szczypanie? Później pojawi się łzawienie, a w końcu
    nadwrażliwość na światło*. Może to wysuszenie rogówki. Oko nie jest
    odpowiednio często nawilżane - nie mrugasz.
    Jeśli pracujesz długo przed monitorem, musisz się "pilnować" i wyrobić w
    sobie odruch mrugania. Wysoko ustawiony monitor potęguje problemy. W
    ostateczności możesz kupić krople nawilżające do oczu - ale to działa
    tylko na krótką metę.
    Patrzenie w jeden punkt przez wiele godzin też nie pomaga. Rób sobie
    przerwy co jakiś czas i pozwól popracować rogówce. Popatrz na przedmioty
    oddalone w różnych odległościach, popatrz w dal.

    Kup krople do oczu. Jeśli pomoże w krótkim okresie oznacza to, że czas
    najwyższy zadbać o zdrowie. Nie polecam stosowania kropli na dłuższą
    metę - lepiej (ale trudniej) zmienić przyzwyczajenia. Wiedza empiryczna :/.

    *) Bardzo nieprzyjemne, np.: duże trudności z prowadzeniem auta po
    zmroku. Rogówka wolniej reaguje na zmiany natężenia światła. Reflektory
    bardziej rażą, gdy samochód już przejedzie, oko dłużej przyzwyczaja się
    do ciemności. Dla mnie masakra, są specjalne okulary ale nie rozwiązuje
    to w 100% problemu.