  • 101. Data: 2017-06-11 01:48:14
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych docho dów
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Kup sobie podreczniki do technikum samochodowego.

    Całkiem niezły pomysł :-)

  • 102. Data: 2017-06-11 12:05:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Ale nic nie oznacza chociazby dlatego ze probka to 5 osob.
    > ---
    > Generalnie, lepsza byłaby sonda na ulicy

    Nie wiem czy lepsza - dużo ludzi nie umie liczyć procenty :-)
    ---
    To się ich zapytasz ile zarabiają i też Ci może udzielą informacji prędzej
    niż tutaj.

  • 103. Data: 2017-06-11 13:18:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    Generalnie rzecz biorąc używanie starszego auta i dbanie o niego
    samemu uważam za najbardziej ekologiczne w porównaniu do
    kupowania nowego auta co 3-4 lata, jak to praktykują Amerykanie.
    Ale żeby była oszczędność finansowa to nie można z każdą
    pierdółką jeździć do mechanika - trzeba się samemu zainteresować
    jak samochód działa, jak działają podzespoły i samemu trochę
    ręce od czasu do czasu pobrudzić jak padnie akumulator,
    alternator czy rozrusznik - w większości aut to są rzeczy które
    człowiek może zrobić pod domem, na parkingu bez płacenia
    za robociznę.
    ---
    No, ekologia, ekonomia i jeszcze pięknym dobrze być :-)

  • 104. Data: 2017-06-11 13:44:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 07:02:39 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Generalnie rzecz biorąc używanie starszego auta i dbanie o niego
    > samemu uważam za najbardziej ekologiczne w porównaniu do
    > kupowania nowego auta co 3-4 lata, jak to praktykują Amerykanie.

    Przeciez nie wyrzucaja tego auta, tylko idzie do dalszego uzywania.

    Auta dosc solidnie zrobione, wiec kolejny posiadacz jezdzi te 3-4 lata
    niewiele dbajac i sprzedaje trzeciemu ...

> [...]
    > alternator czy rozrusznik - w większości aut to są rzeczy które
    > człowiek może zrobić pod domem, na parkingu bez płacenia

    W ostatnich autach nawet nie widzialem rozrusznika czy alternatora.
    Gdzies jest, ale dobrze schowany.
    A zawieszenie niskie, bez kanalu nie ma co probowac.

    J.

  • 105. Data: 2017-06-15 00:26:05
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 02:36:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > Czy chcielibyście się podzielić danymi na ten temat?
    >
    > Podzielcie sumę aktualnej wartości wszystkich aut w rodzinie
    > do kwoty rocznych dochodów brutto w tej rodzinie
    > i podajcie procent... bez niepotrzebnych szczegółów :-)
    >
    > Mi wychodzi tak na oko ~~ 5% dla trzech samochodów :-))
    > Z tym że ostatnio dokupiony Passat deczko zaniża średnią ;-)

    _aktualna wartość_ ~ 10%

    W.W.

  • 106. Data: 2017-07-22 00:37:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Mi wychodzi tak na oko ~~ 5% dla trzech samochodów :-))
    > Z tym że ostatnio dokupiony Passat deczko zaniża średnią ;-)

    Kto się jeszcze chce pobawić?