  • 1. Data: 2023-12-29 19:06:13
    Temat: nowy trik jak ruszyć auto
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    które stoi i przywarły klocki (bez ściagania kół i klocków).

    lenistwo matką wynalazków.

    Kiedy po pchnięciu ani drgnie. Trzeba podnieść po kolei koła
    i breszką zaprzeć się o felgę i jarzmo klocków.

    Kto ma nakrętkę 30 lub imbus 14 łożyska ma łatwiej wystarczy kawał rury
    i pokręci kołem. Można założyć klucz do kół 17 i poskakać na nim ;)

    Zrobiłem sobie kątownik Y 1 metr który przykręcam pod dwie śruby koła i
    nie ma bata we wsi żeby nie zruszyć koła.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 2. Data: 2023-12-29 20:36:39
    Temat: Re: nowy trik jak ruszyć auto
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2023 19:06:13 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Zrobiłem sobie kątownik Y 1 metr który przykręcam pod dwie śruby koła i
    > nie ma bata we wsi żeby nie zruszyć koła.

    W sensie że dzwignią krecisz koło?

    Pchnąc ... za slabi jestescie? Haka nie ma?
    a silnik tez za słaby?

    Tylko IMO klocki tak nie przywieraja, nalezy zdjąc koła, zbadac
    sprawe, rozruszac hamulce.

    Tylne/ręczne przywarły?

    J.

  • 3. Data: 2023-12-29 23:58:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:jvtat6fvz5al.2ue209m4wmr5.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > W sensie że dzwignią krecisz koło?

    tak
    wykręcam dwie śruby z pięciu i wkręcam lagę.

    > Pchnąc ... za slabi jestescie? Haka nie ma?

    Jestem tylko ja, nie ma my. Haka nie ma i nie ma kto pociągnąć.
    To nie wioska z traktorami tylko zamknięte blokowisko bogatych purcli.

    > a silnik tez za słaby?

    Nie ale w ten sposób połamałem sprężynę lewy przód.
    Więcej nie próbuję tak ruszać.

    > Tylko IMO klocki tak nie przywieraja, nalezy zdjąc koła, zbadac
    > sprawe, rozruszac hamulce.

    Właśnie chodzi o to żeby się nie narobić i wybrudzić pod blokiem.
    Przywierają klocki. Postaw na 3 miesiące na dworze to zobaczysz.

    > Tylne/ręczne przywarły?

    Przednie mocniej bo są większe klocki i tarcze.
    Wystarczy zerwać. Słychać szuranie przez jakiś czas ale koło lekko
    obraca się rękami. Auto stacza się swobodnie.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 4. Data: 2023-12-30 08:59:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-12-29 o 23:58, PiteR pisze:

    > Właśnie chodzi o to żeby się nie narobić i wybrudzić pod blokiem.
    > Przywierają klocki. Postaw na 3 miesiące na dworze to zobaczysz.

    Zdarza mi się nie jeździć awaryjnym autem przez miesiąc
    i wtedy delikatne puknięcie słyszę przy ruszaniu, ale nigdy nie zaciągam
    tam żadnego hamulca na taki postój
    I takie niezaciągnięte przywierają na tyle mocno?

  • 5. Data: 2024-01-01 11:13:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Dec 2023 23:58:31 +0100, PiteR

    > Właśnie chodzi o to żeby się nie narobić i wybrudzić pod blokiem.
    > Przywierają klocki. Postaw na 3 miesiące na dworze to zobaczysz.

    Nachuj ci auto które stoi 3 miesiące bez ruchu?
    Faktycznie to musi być "blokowisko bogatych purcli".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2024-01-02 01:17:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1c812f74cir1x$.dlg@myjk.org>
    user Myjk pisze tak:

    > Nachuj ci auto które stoi 3 miesiące bez ruchu?

    czym jezdzić taryfami?
    nie sprawdza się.

    > Faktycznie to musi być "blokowisko bogatych purcli".

    teraz to mniej ale tak około roku 2005 to z okien krzyczeli że auto
    krzywo stoi w zatoce. Wojny parkingowe, zastawianie żeby nie uciekł,
    straz miejska.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 7. Data: 2024-01-02 10:21:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2023 23:58:31 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:jvtat6fvz5al.2ue209m4wmr5.dlg@40tude.net>

    > tak
    > wykręcam dwie śruby z pięciu i wkręcam lagę.

    > Jestem tylko ja, nie ma my. Haka nie ma i nie ma kto pociągnąć.

    zaczep do holowania kazdy ma, ale trzeba jeszcze punkt oparcia :-)
    i jakąś dzwignie - to mozna od razu na koło ...

    > To nie wioska z traktorami tylko zamknięte blokowisko bogatych purcli.
    >
    > Nie ale w ten sposób połamałem sprężynę lewy przód.
    > Więcej nie próbuję tak ruszać.

    Dziwne.

    > Właśnie chodzi o to żeby się nie narobić i wybrudzić pod blokiem.
    > Przywierają klocki. Postaw na 3 miesiące na dworze to zobaczysz.

    Mialem kilka rzadko jezdzonych.

    > Przednie mocniej bo są większe klocki i tarcze.
    > Wystarczy zerwać. Słychać szuranie przez jakiś czas ale koło lekko
    > obraca się rękami. Auto stacza się swobodnie.

    Miedzy klockami przednimi a tarczami powinna byc niewielka szczelina.
    Znikoma, ale wystarczajaca aby nie "przywarło".
    Tyle, ze jak woda napłynie, i rdza urosnie, to "chwyci".
    Tylne pewnie przylegały, bo na ręcznym zostawiles :-)

    Dodatkowo jest kwestia korozjii tłoczków i linki recznego ...

    J.

  • 8. Data: 2024-01-02 21:13:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ez154vy4q8me$.12w0a4zr7j49j$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Tylne pewnie przylegały, bo na ręcznym zostawiles :-)

    :)

    aha tak jak i przednie

    > Dodatkowo jest kwestia korozjii tłoczków i linki recznego ...

    w passacie B5 nie ma czegoś takiego jak korozja tłoczków

    :)

  • 9. Data: 2024-01-03 00:35:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.01.2024 o 21:13, PiteR pisze:

    > :)
    >
    > aha tak jak i przednie

    > w passacie B5 nie ma czegoś takiego jak korozja tłoczków
    >
    > :)

    ...a wystarczy zabezpieczyć przed wyjazdem :] Jak? Napierdol oleju na
    klocki i szansa, że chwycą spada do -244'K :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2024-01-03 01:25:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > ...a wystarczy zabezpieczyć przed wyjazdem :] Jak? Napierdol oleju na
    > klocki i szansa, że chwycą spada do -244'K :D

    Aaa, zapomniałem. Jak? Szczykafką :D skoro lenistwo :] Znacznie
    szybciej, niż breszka po czasie:)...problem w zapobieganiu a nie
    leczeniu syfa pudrem :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>