  • 1. Data: 2023-07-11 12:40:56
    Temat: Wizytówka (obrazek) podpięta pod SMS/MMS
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Miałem wyłączone dane w telefonie, zarówno dane z SIM jak i WiFi (szykowałem się do
    roota, nie chciałem rzeźbienia czegokolwiek po
    katalogach).
    No i znajomy wysłał mi SMS-a (a zapewne MMS-a) z obrazkiem swojej wizytówki (nie
    v-Card, ale jakiś JPG).
    Szczena mi opadła, jak obrazek zobaczyłem i mogłem przeczytać, skoro wyłączyłem dane.
    Ale jeżeli gdzieś jest osobna opcja zaciągania danych do MMS, to jej nie wyłączałem
    (czyli zaciąga obrazki do MMS bez osobnego
    pytania).
    Interesuje mnie m.in. to w kwestii ewentualnego roamingu poza Unią.

  • 2. Data: 2023-07-11 14:08:48
    Temat: Re: Wizytówka (obrazek) podpięta pod SMS/MMS
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 11 lipca 2023 o 12:41:00 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > pytania).
    > Interesuje mnie m.in. to w kwestii ewentualnego roamingu poza Unią.

    W roamingu zapłacisz zgodnie z cennikiem, aby wyłączyć odbiór wiadomości MMS, trzeba
    zablokować usługę u operatora (dane pakietowe w roamingu). Nowe aparaty w tym
    zakresie chyba są nieco bardziej ułomne niż te sprzed dekady. Można próbować
    zablokować usługę przy pomocy kodów MNI, ale nie każdy operator daje aż taką swobodę
    użytkownikom. Teraz nawet trudniej znaleźć listę kodów w Internecie ;).

    *#351# - sprawdzenie statusu
    *351*pass*service# - aktywacja blokady
    #351*pass# - deaktywacja blokady

    Domyślne pass dla Play, T-Mobile to 0000, Orange 9999

    service - 12 lub 18 powinien zadziałać

    więcej kodów pod
    https://www.israelnumber.com/support/gsm-network-cod
    es/

  • 3. Data: 2023-07-12 11:19:43
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Czyli można kogoś nielubianego puścić z torbami wysyłając mu MMS-y gdy jest poza
    Unią?
    ;-)

    -----

  • 4. Data: 2023-07-12 17:10:38
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 12 lipca 2023 o 11:19:45 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Czyli można kogoś nielubianego puścić z torbami wysyłając mu MMS-y gdy jest poza
    Unią?
    > ;-)

    Hehe... to zależy w jakies sieci jest obiorca, bo zaktualizowałem swoją wiedzę i
    okazuje sie, że

    Orange na karte - Odbieranie SMS-ów i MMS-ów w roamingu jest bezpłatne we wszystkich
    strefach. [https://dokumenty.orange.pl/bw/dokumenty/20155/0/10
    9967/235a00a7-b9bf-4529-9e4c-62bf8eba0b94]

    T-Mobile Go - za każde rozpoczęte 100kB (wysyłanie lub odbieranie) 4,03 PLN
    [https://www.t-mobile.pl/c/_bffapi/webcms-proxy/v1/p
    lar/documents/D_007_1000200]

    Trzeba jednak przestudiować TOiP dla własnej oferty.

    MK