  • 1. Data: 2022-05-26 21:54:35
    Temat: Wracamy do TTL?
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    MCU wymiecione, FPGA też. Terminy dostaw cholernie długie lub nieznane.
    Z powodu pandemii? Jakoś mnie to nie przekonuje. O co tu chodzi?!

  • 2. Data: 2022-05-27 02:49:52
    Temat: Re: Wracamy do TTL?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > O co tu chodzi?!

    Obiło ci się takie określenie "wielki reset" ?

  • 3. Data: 2022-05-27 03:19:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 maja 2022 o 02:50:01 UTC+2 sundayman napisał(a):

    > Obiło ci się takie określenie "wielki reset" ?
    Jak to dobrze że mam samochód w którym z elektroniki jest tylko radio.

  • 4. Data: 2022-05-27 08:10:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.05.2022 03:19, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak to dobrze że mam samochód w którym z elektroniki jest tylko radio.

    Dobrze że do przycisku awaryjnego nie zaglądałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2022-05-27 09:40:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 maja 2022 o 08:10:26 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Dobrze że do przycisku awaryjnego nie zaglądałeś.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    I co niby według ciebie jest w tym przycisku? A raczej powinno być. Są styki.
    Przerywacz jestem w innym miejscu. I może być mechaniczny albo elektroniczny. Poza
    tym jak bedzie elektroniczny się zepsuje to jeździć się da. Ale jak się popsuje coś w
    komputerze to często jeździć się nie da. A u mnie żadnego komputera nie ma. Silnik
    diesla wolnossący z rzędowa pompa wtryskowa napędzana paskiem zębatym.

  • 6. Data: 2022-05-27 11:08:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2022 00:40:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    diesla wolnossący z rzędowa pompa wtryskowa napędzana paskiem zębatym.

    Rzędowa? Nie rotacyjna?
    Co to za pojazd?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-05-27 11:30:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 26.05.2022 21:54, Stachu Chebel wrote:

    > MCU wymiecione, FPGA też. Terminy dostaw cholernie długie lub nieznane.
    > Z powodu pandemii? Jakoś mnie to nie przekonuje. O co tu chodzi?!

    Co cię nie przekonuje? Mieliśmy największą globalną pandemię od czasów
    grypy hiszpanki. Przez dwa lata fabryki albo nie pracowały w ogóle (bo
    prawie wszyscy pracownicy chorowali) albo pracowały jedynie w części
    swojej typowej wydajności, bo trzeba było wprowadzić reżim sanitarny,
    żeby pracownicy znowu się nie pozarażali. Szczególnie jak się okazało,
    że Covidowi bliżej do grypy niż odry i jednorazowe przechorowanie nie
    chroni przed kolejnym zarażeniem się.

    Do tego doszły lockdowny i zwiększone zapotrzebowanie na elektronikę z
    powodu nauki zdalnej oraz faktu, że ludzie normalnie szukający rozrywki
    na mieście zaczęli się interesować elektroniczną rozrywką.

    Do tego doszła jeszcze spekulacja na rynku kryptowalut. Spowodowała ona
    głownie wzrost cen kart graficznych, ale pociągnęło to za sobą też
    wzrosty cen komponentów komputerowych czy elektroniki. Bo rynek to
    jednak zespół naczyń połączonych i jeśli przez "górników" nie stać cię
    na porządną kartę graficzną, to przynajmniej kupisz konsolę (na której
    jak na razie kopać się nie da). Jednak zwiększone zapotrzebowanie
    powoduje wzrost cen konsol, na co producent reaguje zwiększeniem
    produkcji, co pociąga większe zapotrzebowanie na części elektroniczne.
    Więc mamy duży popyt przy ograniczonej podaży (zamknięte lub częściowo
    pracujące fabryki).

    Do tego nałożyła się na to susza na Tajwanie, uderzająca w tamtejsze
    fabryki półprzewodników.

    No i teraz jeszcze wojna w Ukrainie - kraju, który był jednym z
    ważniejszych producentów neonu - również ważnego surowca w przemyśle
    półprzewodnikowym.

  • 8. Data: 2022-05-27 12:20:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 11:30:04 +0200, Atlantis wrote:

> [...]
    > swojej typowej wydajności, bo trzeba było wprowadzić reżim sanitarny,
    > żeby pracownicy znowu się nie pozarażali.

    Nie pracowały? Troche watpie. Pracownicy przez 2 lata chorowali?
    Niemozliwe.
    A w fabrykach polprzewodnikow to rezim chyba wiekszy niz "sanitarny".

    No ale skutki pandemii były szerokie - od finansowych do
    logistycznych.

    > Szczególnie jak się okazało,
    > że Covidowi bliżej do grypy niż odry i jednorazowe przechorowanie nie
    > chroni przed kolejnym zarażeniem się.

    Ale kto przechorował, ten raczej nie umrze za drugim razem.
    Ot, taka grypa, tylko ciut mocniejsza.
    Problemy wzmagane rządowymi lockdownami ... choc kto wie, ile by bylo
    ofiar, gdyby rzady odpuscily. Raczej podobna ilosc, ale to teraz
    wiadomo.

    A do czego sie uzywa?

    J.

  • 9. Data: 2022-05-27 16:28:22
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.05.2022 o 12:20, J.F pisze:
    > Ale kto przechorował, ten raczej nie umrze za drugim razem.

    Wśród tych, którzy chorowali 2 razy, wszyscy którzy zmarli, zmarli po
    drugim zarażeniu, tak że... ;)

    --
    SW3

  • 10. Data: 2022-05-27 18:00:07
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Stachu Chebel wrote:

    > MCU wymiecione, FPGA też. Terminy dostaw cholernie długie lub nieznane.

    No, wszystkie ciekawe układy mają daty dostawy 2023. Ciekawe, czy to
    realna data, czy koncert życzeń. Jeden potrzebny mi przekaźnik miał być
    w czewcu br, ale właśnie Mouser napisał, że jset zima i musi być zimno,
    więc wycofują się z poprzedniej daty.

    Pozdrawiam, Piotr