  • 1. Data: 2022-05-20 22:51:12
    Temat: Dokładany dekoder DVB-T2
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jako że podobno w części kraju już tylko DVB-T2,
    to poprosiłbym o podzielenie się doświadczeniami, co kupić.
    Do DVB-T mam WIVA'ę wkładaną na SCART.
    Właściwie przy wkładanym na SCART się nie upieram,
    ale może być - zawsze to rodzaj "wbudowanego kabla".
    A może działać jako standalone przez HDMI, i zwykle są mniejsze i tańsze.
    A chip ten sam, gnizda też.
    I kto wie, może kineskop trzeba będzie z piwnicy wyciągnąć?

    Więc najlepiej taki.
    Oczywiście z nagrywarką na pendrive i z time-shift.
    Fajnie, gdyby nagrania dało się odtwarzać na dowolnym innym urządzeniu ("Świnki
    Peppy" obiersłem z reklam na komputerze, dobrze, że długość odcinków identyczna co do
    sekundy).

    No i w miarę czuły i nie zakłócający sam siebie - tu WIWA przegrywa z telewizorem -
    szczególnie na MUX-1 (chyba 1, ważne że 780MHz bodajże i jest tam TBP ABC), który na
    WIWie ma kwadraciki, a na TV, po przełożeniu tego samego kabla antenowego, jest OK.

  • 2. Data: 2022-05-20 23:06:13
    Temat: Re: Dokładany dekoder DVB-T2
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jako że podobno w części kraju już tylko DVB-T2,
    > to poprosiłbym o podzielenie się doświadczeniami, co kupić.
    > Do DVB-T mam WIVA'ę wkładaną na SCART.
    > Właściwie przy wkładanym na SCART się nie upieram,
    [...]

    Ić to drogom i kup Wiwa Maxx (BTW, nie WIVA-pojebałeś nazwę) (Lite nie
    ma zegarka LED i mniej portów USB). Możesz dokupić jeszcze dongiel WiFi
    do tego :) Mam i chwalę. Czułość dobra, pilot "learn" menu jak zwykle
    ubogie ale stary pilot od poprzedniego pasuje :)

    https://www.wiwa.info.pl/produkty/tunery/wiwa-h-265-
    maxx
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-05-21 08:50:45
    Od: mirekc <m...@i...pl>

> [...]
    > do tego :) Mam i chwalę. Czułość dobra, pilot "learn" menu jak zwykle
    > ubogie ale stary pilot od poprzedniego pasuje :)

    Mam właśnie Wiwę Lite
    (https://www.wiwa.info.pl/produkty/tunery/wiwa-h-265
    -lite) i też
    polecam. Jest z plastiku, nie ma wyświetlacza i tylko jeden port USB,
    ale się sprawdza. Mój egzemplarz ma port RJ-45 do internetu, przez co
    nie potrzebuje ,,dongla" USB. Obecnie jak widzę z tego zrezygnowano. Inna
    sprawa, że internet w tym urządzeniu to porażka. Niby coś działa, ale
    piekielnie niewygodne. Chyba że do aktualizacji firmware. A pilot jest
    wystarczający, jeśli się go dobrze ,,przyuczy". Po przejściu na DVB-T2
    wszystko da się obsłużyć jednym pilotem.

  • 4. Data: 2022-05-21 10:48:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    WIWie ma kwadraciki, a na TV, po przełożeniu tego samego kabla antenowego, jest OK.
    Ferguson T30, mam i polecam, na dodatek ma zasilacz w środku więc
    wtyczka jest płaska i malutka.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-05-21 11:31:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.05.2022 o 08:50, mirekc pisze:

> [...]
    > wystarczający, jeśli się go dobrze ,,przyuczy". Po przejściu na DVB-T2
    > wszystko da się obsłużyć jednym pilotem.

    Zapomniałem dodać że tuner ma możliwość zasilania wzmacniacza płytkowego
    w antenie, czyli jeśli ktoś ma osobny zasilacz, to może go odpiąć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 6. Data: 2022-05-21 11:37:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.05.2022 o 10:48, Janusz pisze:

    > Ferguson T30, mam i polecam, na dodatek ma zasilacz w środku więc
    > wtyczka jest płaska i malutka.

    Wiwa też ma zasilacz wbudowany, na dodatek gniazdo antenowe jest
    wej/wyj, czego nie posiada Ferguson a często jest potrzebne jak i nie
    posiada pilota samouczącego i trzeba używać dwóch pilotów. Jedno gniazdo
    USB to zdecydowanie za mało...a cena? Podobna.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 7. Data: 2022-05-21 13:15:01
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    -lite) i też

    > Zapomniałem dodać że tuner ma możliwość zasilania wzmacniacza płytkowego
    > w antenie, czyli jeśli ktoś ma osobny zasilacz, to może go odpiąć.

    Może, ale nie zawsze jest to wygodne, bo tuner zasila wzmacniacz tylko
    wtedy gdy jest włączony. Jeśli mamy np. sygnał rozdzielony na dwa
    odbiorniki, to już się nie sprawdza. Poza tym daje 5V a nie 12V, co
    czasami robi sporą różnicę.

  • 8. Data: 2022-05-22 11:28:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 21 maja 2022 o 11:37:10 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > posiada pilota samouczącego i trzeba używać dwóch pilotów. Jedno gniazdo
    > USB to zdecydowanie za mało...a cena? Podobna.

    To wyjściowe gniazdo antenowe wg strony (faktycznie wiwa, dobrze, że przez dwa "V"
    nie napisałem, to jak się to czyta, "łiła" czy po polsku?) ma tylko wersja lite.
    maxx ma w tym miejscu cyfrowe wyjście dźwięku na coaxial.
    Z wbudowanym SCART nie ma, ale są takie dongle HDMI.
    Szkoda że nie starcza prądu z HDMI i trzeba dosilać z USB, robi się plątaninka kabli
    - ale można pendrive podłączyć.
    A do anteny przejściówka na SMA...
    Na razie trzeba zobaczyć, co się da kupić.
    Spodobał mi się ich dream player (ma kabel HDMI w zestawie), ale trochę to stare,
    android 5.1.
    Choć w tablecie mam 6.0.1 i wszystko działa, a 5.1 też pamiętam.

  • 9. Data: 2022-05-22 12:07:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.05.2022 22:51, Dawid Rutkowski wrote:
    > Fajnie, gdyby nagrania dało się odtwarzać na dowolnym innym urządzeniu ("Świnki
    Peppy" obiersłem z reklam na komputerze, dobrze, że długość odcinków identyczna co do
    sekundy).

    Ja wiem że to nie będzie zastępstwo dla Ciebie, ale gdybyś chciał
    dołożyć jako drugie źródło albo info dla innych, to dowolny android TV i
    aplikacja SmartTube (z neta, w sklepie nie ma - z oczywistych powodów) i
    nie trzeba nagrywać Peppy bo odtwarzasz kiedy chcesz, automatyczne
    pomijanie reklam i innych wstawek, automatyczne łączenie odcinków tego
    samego - także leci jeden za drugim - możliwość dostosowania kodeka
    audio/wideo jeżeli masz taką potrzebę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-05-22 13:26:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 22 maja 2022 o 12:07:17 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > pomijanie reklam i innych wstawek, automatyczne łączenie odcinków tego
    > samego - także leci jeden za drugim - możliwość dostosowania kodeka

    Spoko, nada się.
    A tym bardziej jak (hmm, ale też "jeśli") DLNA wreszcie zacznie działać.
    A skąd to wziąć z netu? Sklep dwie znalazł, ale nie ściągałem.

    Aha, a może ktoś wie, czy androidowe "prześlij ekran" to jest DLNA?
    Jest tam też tajemnicza opcja "wyświetlacz bezprzewodowy"...