  • 1. Data: 2010-02-18 15:54:50
    Temat: Wrocław - naprawa skrzyni biegów
    Od: "Paweł Kajak" <a...@o...pl>

    Witam!
    Kupiłem sobie gazetę Autogiełda Dolnośląska i wyczytałem tam kilka ogłoszeń
    firm, które zajmują się sprzedażą lub naprawą skrzyń biegów. Zastanowiło
    mnie to, że na jednej ulicy są chyba ze trzy takie firmy.
    Mam pytanie do kolegów i koleżanek z Wrocławia lub okolic. Kogo byście
    polecili jeśli chodzi o naprawę lub zakup skrzyni biegów?
    Samchód to Renault Espace IV a skrzynia jest manualna.
    Ci którzy sprzedają skrzynię twiedzą, że lepiej kupić
    Ci któzy naprawiają skrzynie twierdzą, że lepiej naprawić.
    Doradzcie mi coś bo już zgłupiałem. Wymienić, czy naprawiać?

    Pozdrawiam
    Paweł Kajak
    Biala MAZDA 323 '92 HB (chwilowo bez naklejki)
    Renault ESPACE 2003 2.0 T (też bez naklejki)

  • 2. Data: 2010-02-18 16:07:01
    Temat: Re: Wrocław - naprawa skrzyni biegów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Kajak" <a...@o...pl> napisał w
    > Ci którzy sprzedają skrzynię twiedzą, że lepiej kupić
    > Ci któzy naprawiają skrzynie twierdzą, że lepiej naprawić.
    > Doradzcie mi coś bo już zgłupiałem. Wymienić, czy naprawiać?

    To podobnie jak z silnikiem.
    Kupisz - kot w worku.
    Wyremontujesz - powinno byc swietnie.
    Ale kosztowalo dwa razy drozej, a tak naprawde tez kot w worku, bo
    nie wiadomo jak dobrze naprawili.
    Niby przy naprawie ryzyko mniejsze .. ale cena tez wyzsza.

    A w odroznieniu od remontu silnika chyba im sie tam nie chce
    wszystkiego zmieniac, to juz naprawde nie wiadomo.

    Ja bym obejrzal te uzywane skrzynie. Jesli sprzedawca i towar
    wzbudza zaufanie, to bym wymienil.

    J.

  • 3. Data: 2010-02-18 16:18:19
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    J.F. pisze:
    > Wyremontujesz - powinno byc swietnie.
    > Ale kosztowalo dwa razy drozej, a tak naprawde tez kot w worku, bo nie
    > wiadomo jak dobrze naprawili.

    właśnie, zresztą nawet jak dają gwarancję ciężko ją potem wyegzekwować
    bo ... panie jak sie biegi zmienia to się wciska sprzęgło i takie tam.
    Moim zdaniem używka z gwarancją rozruchową.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-02-18 16:24:01
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > właśnie, zresztą nawet jak dają gwarancję ciężko ją potem wyegzekwować bo
    > ... panie jak sie biegi zmienia to się wciska sprzęgło i takie tam.
    > Moim zdaniem używka z gwarancją rozruchową.

    wystarczy poczytac jak naprawiaja auta "fahoffffcy" pokroju daniluka, czy
    maslaga. wszystko co fabryczne bedzie o niebo lepsze niz to skazone lapskami
    wyzej wymienionych i im podobnych

  • 5. Data: 2010-02-18 18:43:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "peter" <a...@F...pl> napisał w wiadomości
    > wystarczy poczytac jak naprawiaja auta "fahoffffcy" pokroju
    > daniluka, czy maslaga. wszystko co fabryczne bedzie o niebo
    > lepsze niz to skazone lapskami wyzej wymienionych i im podobnych

    Nie bardzo wiem o co te zarzuty .. ale tak z innej beczki - daje
    sie w ogole jeszcze skrzynie biegow naprawic ?
    Czy nikt nie naprawia, wiec nie ma czesci, a nawet jesli sa, to
    tylko w ASO i kosztuja tyle ze lepiej nie pytac, wiec nikt nie
    naprawia.

    Tak wstepnie to np synchronizatorow na Allegro widze 4 aukcje -
    Syrena, Lublin/KIA,
    Fiat Coupe - ale uzywki, i KIA - ale te po 450zl ..

    J.

  • 6. Data: 2010-02-18 19:09:39
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    From: "J.F."

    > daje sie w ogole jeszcze skrzynie biegow naprawic ?

    Wbrew pozorom znaleźć fachowca, który podejmie się naprawy skrzyni manualnej
    nie jest proste a i efekty tej naprawy często nieciekawe. Solidna naprawa
    kosztuje kosmiczne pieniądze. Dlatego łata się uszkodzone elementy trochę
    nowymi, trochę używanymi. Stąd trudno przewidzieć końcowy efekt.

    --
    KiG

  • 7. Data: 2010-02-18 19:12:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "peter" <a...@F...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie bardzo wiem o co te zarzuty .. ale tak z innej beczki - daje sie w
    > ogole jeszcze skrzynie biegow naprawic ?

    Pytanie czy w erze masowego sprowadzania anglików/rozbitków na części to
    ma jakikolwiek sens?
    Do popularnych modeli używana skrzynia nie kosztuje wiele.
    A same skrzynie są chyba jednymi z mniej awaryjnych elementów samochodu,
    więc w miarę bezpiecznie można zamontować używkę.

    Naprawa to najwyżej jak raz już skrzynie wymieniłeś, w tej drugiej też
    już jakiś bieg padł, to z dwóch można zrobić jedną.
    Tylko pytanie kto jest w stanie zamęczyć dwie skrzynie za życia jednego
    samochodu (nie licząc silników ze znacznie podniesioną mocą albo
    eksploatowanych jakoś dziwnie).

  • 8. Data: 2010-02-19 09:51:03
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Tylko pytanie kto jest w stanie zamęczyć dwie skrzynie za życia
    > jednego samochodu (nie licząc silników ze znacznie podniesioną mocą
    > albo eksploatowanych jakoś dziwnie).

    Zalezy od auta - w vw tak z polowy lat 90 defekt projektowy skrzyn powodowal
    ze rozpadal sie dyfer (wysuwal sie sworzen)
    i wybijalo sliczna dziure w obudowie skrzyni , w fiatach punto lecialy
    lozyska w skrzyni itp.

  • 9. Data: 2010-02-19 13:12:15
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "Paweł Kajak" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ci któzy naprawiają skrzynie twierdzą, że lepiej naprawić.
    > Doradzcie mi coś bo już zgłupiałem. Wymienić, czy naprawiać?

    kup używaną skrzynię i wyciągnij bieg który padł w twojej skrzyni, reszte
    zostaw

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-02-21 20:30:04
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-18 16:24, peter pisze:

    > wystarczy poczytac jak naprawiaja auta "fahoffffcy" pokroju daniluka,
    > czy maslaga. wszystko co fabryczne bedzie o niebo lepsze niz to skazone
    > lapskami wyzej wymienionych i im podobnych

    A jak naprawia fachowiec w postaci wróżki nadwornej PMS to wszystko
    zaczyna zapierdalać tak że wszyscy uciekać z drogi ROTFL.

    Nie pozdrawiam.

    PS:
    Jakbyś poczytał tobyś wiedział że wychowałem się przy warsztacie, ale
    mechanikiem nie jestem, choć warsztat do dzisiejszego dnia posiadam ;P