  • 11. Data: 2021-08-28 19:11:16
    Temat: Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 27.08.2021 o 21:04, Shrek pisze:
    > Pieszej słusznie mandat zaproponowali IMHO. Ale kierowczyni też się
    > należy - pieszy był - był. Wchodził - no wchodził.

    No właśnie nie WCHODZIŁA, a tylko wtedy ustawa przewiduje jej pierwszeństwo, nie
    zachowała
    szczególnej ostrożności, a to co zrobiła jest w ustawie wprost zabronione skoro
    przejście
    to powierzchnia jezdni.

    Na początku nagrania stała i czekała, w podobnej sytuacji pewnie bym się zatrzymał i
    przepuścił, ale nie spodziewałbym się że zdecyduje się wtargnąć bezpośrednio przed
    pojazd.

    GDYBY było widocznie że biegnie z większej odległości - wtedy bym się zgodził,
    kierująca
    jest zobowiązana zachować szczególną ostrożność i wtedy powinna odpowiednio
    zareagować o
    ile miałaby widoczność na nadciągającą biegiem pieszą.

    > Pierwszeńtwo miał - no miał.

    Literalnie interpretując? Zdecydowanie nie.

    A w tle fachowe udzielenie pomocy przez spacerowiczkę z pieskiem.

  • 12. Data: 2021-08-28 20:17:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Kurwa mać.

    Nowe przepisy miały być CAPANEUM i co?

    I dalej się będzie dwóch pojebów prawniczych ;-) kłócić o przejście dla
    pieszych ;-)

  • 13. Data: 2021-08-28 20:20:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No nie! Wbiegał. A to niezdrowo i dla d... i dla portfela.

    Wbiegał pod auto. Wcześniej - od początku filmu -
    nie widać jakoby biegła, tylko stoi - drzewo ją zasłania.
    Czeka, przepuszcza auto z prawej i dopiero wbiega.
    Więc może nie widziała tego auta z lewej?

  • 14. Data: 2021-08-28 20:32:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2021 o 20:17, _Master_ pisze:
    > Kurwa mać.
    >
    > Nowe przepisy miały być CAPANEUM i co?
    >
    > I dalej się będzie dwóch pojebów prawniczych ;-) kłócić o przejście dla
    > pieszych ;-)

    No taki lajf. Napisz że piszy zmierzający do przejścia ma pierwszeństow
    to zacznie się "kim jesteśmy, dokąd zmierzamy?"

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-08-28 21:47:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 28.08.2021 o 20:20, cef pisze:
    > Wbiegał pod auto. Wcześniej - od początku filmu -
    > nie widać jakoby biegła, tylko stoi - drzewo ją zasłania.
    > Czeka, przepuszcza auto z prawej i dopiero wbiega.
    > Więc może nie widziała tego auta z lewej?

    No to taka oczywista oczywistość, chyba że to próba samobójcza.

  • 16. Data: 2021-08-28 22:06:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 28.08.2021 o 20:32, Shrek pisze:

    > No taki lajf. Napisz że piszy zmierzający do przejścia ma pierwszeństow
    > to zacznie się "kim jesteśmy, dokąd zmierzamy?"

    Jeżeli głównym celem jest pierwszeństwo pieszego to da się je zapisać w odpowiedni
    sposób
    ale powoduje to paraliż komunikacji.

    Np. w przypadku zapisu 'pieszy zawsze, bez względu na okoliczności ma pierwszeństwo
    na
    przejściu" pole do dyskusji zostaje ograniczone do przypadków skrajnie nietypowych
    jak
    wychodzący ze studzienki pracownik wodociągów i kanalizacji czy lądujący tam
    spadochroniarz, rozwiązując 99,99% niejasności.

    Powoduje też że w okolicy przejść prędkość pojazdów kierowanych przez normalnych
    kierowców
    spada do kilku km\h - jak na wysokich progach, co ma swoje konsekwencje w
    przepustowości.

    Ja osobiście nie zdecydowałbym się przejechać przez większość znanych (a tym bardziej

    nieznanych) przejść szybciej niż 10 km/h gdybym niezależnie od okoliczności był w
    pełni
    odpowiedzialny za KAŻDY pomysł pieszego, w tym celowe rzucenie się pod koła z za
    przeszkody ograniczającej widoczność. I pewnie tak samo zachowali by się wszyscy
    kierowcy
    posiadający wyobraźnię.

    Intencja ustawodawcy była jednak inna, w powyższej sytuacji obie strony nie zachowały
    się
    tak jak powinny, efektem jest kolizja w której - moim subiektywnym zdaniem - kierowca

    ponosi 1/3 a piesza 2/3 winy. I oczywiście mogę się mylić bo nie znam prędkości i
    stanu
    technicznego pojazdu, trzeźwości uczestników, etc.

  • 17. Data: 2021-08-28 22:16:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-08-28 o 21:47, m4rkiz pisze:

    > No to taka oczywista oczywistość, chyba że to próba samobójcza.

    Biegły potrafiłby ocenić (gdyby nie było filmu), że auto nadjeżdżało
    z prędkością światła i piesza nie spodziewała się
    tak szybkiego kontaktu.

  • 18. Data: 2021-08-28 22:26:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-28-sierpnia-2021 o 20:32, Shrek pisze:
    > Napisz że piszy zmierzający do przejścia ma pierwszeństow
    > to zacznie się "kim jesteśmy, dokąd zmierzamy?"

    Stała i przepuszczała samochody.

    To się dalej w realnym świecie dzieje.

    Przejedzie te 3, będzie pusto to przejdę. Normalny myślący człowiek tak
    robi. Po co nieekologicznie zatrzymywać kilka pojazdów żeby oszczędzić
    10 sek. czasu?

    Ale ta delikwentka stała, stała i wbiegła

    I teraz kurwa blachosmród winien TEŻ.

    To może uchwalić prawo że blachosmród ZAWSZE WINIEN?

    Nie będzie takiego PIERDOLENIA ;-)

  • 19. Data: 2021-08-28 22:36:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2021 o 22:06, m4rkiz pisze:

> [...]
    > tym celowe rzucenie się pod koła z za przeszkody ograniczającej
    > widoczność. I pewnie tak samo zachowali by się wszyscy kierowcy

    Bo ja wiem - przepuszczam pieszych zanim to było modne i generalnie nie
    mam problemów z określeniem w jakim celu pieszy przy przejściu przebywa.

> [...]
    > subiektywnym zdaniem - kierowca ponosi 1/3 a piesza 2/3 winy. I
    > oczywiście mogę się mylić bo nie znam prędkości i stanu technicznego

    I mniej więcej się zgadzamy. Kierownik nie ustąpił pierwszenstwa i jakaś
    wina w tym jest, natomiast zachowanie pieszej sugerowało jednak że chce
    samochód przepuścić a niastępnie weszła wprost pod jadący pojazd, co
    dalej jest zabronione. Czyli współwina - ponieważ skończyło się na
    wyktoczeniu to procenty akurat mało ważne.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-08-28 22:39:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2021 o 22:26, _Master_ pisze:

    > To się dalej w realnym świecie dzieje.
    >
    > Przejedzie te 3, będzie pusto to przejdę. Normalny myślący człowiek tak
    > robi. Po co nieekologicznie zatrzymywać kilka pojazdów żeby oszczędzić
    > 10 sek. czasu?

    Nieekologiczne to jest jeżdzić samochodem, więc nie róby kurwy z logiki
    nagradzając pierwszeństwem nieekologiczne zachowania i to wbrew prawu:P

    > Ale ta delikwentka stała, stała i wbiegła
    >
    > I teraz kurwa blachosmród winien TEŻ.
    >
    > To może uchwalić prawo że blachosmród ZAWSZE WINIEN?
    >
    > Nie będzie takiego PIERDOLENIA ;-)

    Powoli skłaniam się ku takiej wersji, że domyślnie winny kierowca, bo
    inaczej nie przertłumaczy, że piszy ma pierwszeńtwo, bo zawsze będzie
    "tak, ale", przyczym jak wiadomo "ale" kasuje wszysztko vo było
    powiedziane wcześniej. Widać za głupim narodem jesteśmy i inaczej niż
    "zawsze" do nikogo nie dociera.

    --
    Shrek