  • 21. Data: 2009-10-30 14:12:04
    Temat: Re: Wtyczka 3-bolcowa, konwerter Europa-USA
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Generalnie sprzęt przeznaczony do używania "przenośnego".
    > Tzw. mobile electronics: laptopy, telefony, mp3-playerki, golarki itp.
    > Niestety routery do tej grupy nie należą ale też zwykle mają
    > zasilacze zewnętrzne, które tanim kosztem da się wymienić.

    Kupiłem ostatnio router, w pudełku był zasilacz 100-240V, a do
    niego dwa kable sieciowe -- kontynentalny i brytyjski.

    > A routerowi nie zależy czy te 12VDC dostaje z polskiego czy
    > amerykańskiego zasilacza.

    W ogóle często mu jest wszystko jedno czy dostaje 6V, czy 24V.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2009-10-30 14:47:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kupiłem ostatnio router, w pudełku był zasilacz 100-240V, a do
    > niego dwa kable sieciowe -- kontynentalny i brytyjski.

    Co do za marka, model - może się komuś przyda?

    > W ogóle często mu jest wszystko jedno czy dostaje 6V, czy 24V.

    Często tak, ale lepiej nie ryzykować...
    Jak piszą 12V to dla pewności kupiłbym 12V :-)

  • 23. Data: 2009-10-30 15:03:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Co do za marka, model - może się komuś przyda?

    Jakiś Cisco/Linksys.

    > Często tak, ale lepiej nie ryzykować...
    > Jak piszą 12V to dla pewności kupiłbym 12V :-)

    Na samym wejściu scalony zasilacz impulsowy 3,3V. Z napięciem niższym
    od 12V próbowałem, działa. Zasilacza na wyższe napięcie pod ręką nie
    miałem, ale specyfikacja scalaka dopuszcza chyba nawet 48V. Taką próbę
    robiłem kiedys z jednym sprzętem, ale to chyba dzisiaj standardowy
    sposób zasilania.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2009-10-30 22:31:33
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > miałem, ale specyfikacja scalaka dopuszcza chyba nawet 48V. Taką próbę
    > robiłem kiedys z jednym sprzętem, ale to chyba dzisiaj standardowy

    A kondensator na 15V ;-)

    --
    Jerry1111

  • 25. Data: 2009-10-30 22:46:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jerry1111 napisał:

    > A kondensator na 15V ;-)

    Aż tak źle to nie. Ale pamiętam, że jak zajrzałem do środka, to te przed
    zasilaczem były na napięcie niższe niż dopuszczalne. 35V czy coś.

    --
    Jarek