  • 1. Data: 2018-06-04 10:54:52
    Temat: Wymiana oleju i plukanie silnika
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Pokazane jak to zrobić ale raczej ze starymi silnikami,
    nowym może zaszkodzić
    http://joemonster.org/filmy/90999/Plukanie_silnika_p
    lukanka_oraz_ropa_czy_pojawia_sie_wycieki_

    przy okazji widać ile syfu zostaje w silniku, dopiero trzecie płukanie
    ON jako tako wyczyściło silnik, co widać po resztkach w filtrze oleju.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-06-04 13:55:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzeba miec nasrane we lbie zeby plukac silnik.

  • 3. Data: 2018-06-04 18:14:52
    Temat: Re: Wymiana oleju i plukanie silnika
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Trzeba miec nasrane we lbie zeby plukac silnik.

    dlaczego?

  • 4. Data: 2018-06-04 18:25:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chociazby dlatego ze to jest calkowicie zbedna czynnosc. Na zasadzie glupoty mozna
    myc woda z mydlem wglebienia bieznika i oczywiscie suszyc bawelnianymi szmatami.

  • 5. Data: 2018-06-05 00:28:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 4 Jun 2018 09:25:20 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > i oczywiscie suszyc bawelnianymi szmatami.

    Jedwabnymi ;)
    Z bawełanianych zostają farfocle.

  • 6. Data: 2018-06-05 07:45:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Trzeba miec nasrane we lbie zeby plukac silnik.

    Trzeba mieć nasrane we łbie, żeby coś takiego napisać.

  • 7. Data: 2018-06-05 08:10:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Chociazby dlatego ze to jest calkowicie zbedna czynnosc. Na zasadzie glupoty mozna
    myc woda z mydlem wglebienia bieznika i oczywiscie suszyc bawelnianymi szmatami.

    W tym przypadku nie jest to zbędna czynność. Wewnątrz silnika znajdują
    się mikrokanaliki, które po oderwaniu takiego nagaru mogą zostać
    zapchane. Tak się stało znajomemu, który zatarł panewki i wał korbowy.
    Po rozebraniu silnika okazało się, że część kanałów olejowych było
    pozapychane właśnie nagarem. Auto nie było bardzo stare, bo miało ok. 8 lat.

    Tych mikrokanalików jest sporo w silniku, Są w wale korbowym, w
    turbinie, w popychaczach hydraulicznych, które likwidują luzy zaworowe itd.

  • 8. Data: 2018-06-05 08:48:51
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-05 o 08:10, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Tych mikrokanalików jest sporo w silniku, Są w wale korbowym, w
    > turbinie, w popychaczach hydraulicznych, które likwidują luzy zaworowe

    I właśnie tym płukaniem możesz uwolnić drobinki które mogą pozapychać
    kanaliki. Widziałeś gdzieś zalecenia serwisowe które przewidują
    "płukanie" silnika?

  • 9. Data: 2018-06-05 10:14:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-05 o 08:48, Trybun pisze:

    > I właśnie tym płukaniem możesz uwolnić drobinki które mogą pozapychać
    > kanaliki. Widziałeś gdzieś zalecenia serwisowe które przewidują
    > "płukanie" silnika?

    Były do połowy ubiegłego stulecia. :-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-06-05 10:26:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > I właśnie tym płukaniem możesz uwolnić drobinki które mogą pozapychać
    > kanaliki. Widziałeś gdzieś zalecenia serwisowe które przewidują
    > "płukanie" silnika?

    Tak widziałem. Tymi zaleceniami serwisowymi są: systematyczna wymiana
    oleju silnikowego w określonych odstępach czasu i przebiegu auta oraz
    zalecenia co do zastosowanego oleju. Oleje same w sobie posiadają
    dodatki, które rozpuszczają nagar oraz zapobiegają jego powstawaniu.

    Płukanie silnika ma przede wszystkim rozpuścić nagar, nawet jak się
    oderwie jego większy fragment. Kanaliki zapychają się nie tylko
    oderwanymi kawałkami nagaru, ale też nagar sam się osadza jak reżim
    wymiany oleju nie jest przestrzegany lub stosowany jest nieodpowiedni
    lub złej jakości olej.