  • 1. Data: 2010-01-14 19:46:04
    Temat: Wymiana sprzęgła - Vectra A 1.6 90'
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Witam,
    Mam zamiar wymienić sprzęgło w w/w samochodzie,
    mam garaż kanał narzędzia (brak specjalistycznych),
    niestety totalny brak doświadczenia w tym kierunku,
    dam radę to samemu zrobić za pomocą książki?
    przegub udało mi się samemu zrobić z książką w dłonii jak narazie
    po przejechaniu 10.000 km jest ok.
    Czy raczej jest to robota dla specjalisty?

    Mirosław

  • 2. Data: 2010-01-14 19:54:20
    Temat: Re: Wymiana sprzęgła - Vectra A 1.6 90'
    Od: zinek <u...@o...pl>

    Mirosław pisze:
> [...]
    > przegub udało mi się samemu zrobić z książką w dłonii jak narazie
    > po przejechaniu 10.000 km jest ok.
    > Czy raczej jest to robota dla specjalisty?

    jak masz ten dekiel odpinany od spodu skrzyni jak w 2.0 - to wymiana
    raczej prosta ... a skrzynia pewnie f16

    wyciagasz walek sprzeglowy z boku skrzyni - po zdjeciu bocznego dekla
    ofkors - od strony kola kierowcy - potem odpinasz ta zaslepke z dolu -
    zapodajesz trzy klamry na docisk -
    odkrecasz go - ktos naciska sprzeglo w kabinie i docisk wypada ...
    tak wyglada wersja optymistyczna - po szczegoly odsylam na forrum vectry ;)

  • 3. Data: 2010-01-14 20:34:16
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    zinek pisze:

> [...]
    > odkrecasz go - ktos naciska sprzeglo w kabinie i docisk wypada ...
    > tak wyglada wersja optymistyczna - po szczegoly odsylam na forrum vectry ;)

    Znając życie trafi się wersja mniej optymistyczna :)

  • 4. Data: 2010-01-14 21:50:11
    Od: zinek <u...@o...pl>

    Nex@pl pisze:

    > Znając życie trafi się wersja mniej optymistyczna :)

    noma ;)

  • 5. Data: 2010-01-14 22:22:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mirosław pisze:
> [...]
    > niestety totalny brak doświadczenia w tym kierunku,
    > dam radę to samemu zrobić za pomocą książki?

    To już musisz zajrzeć do tej książki.

    Kiedyś oglądałem wymianę sprzęgła w 1.8 i poszło gładko, tylko w sumie
    nie pamiętam jak to robili, bo to było jakieś 10 lat temu.

    W niektórych samochodach trzeba odpiąć cały silnik do wymiany sprzęgła i
    wtedy to jest mocno upierdliwe jak nie masz na czym go podwiesić.
    Natomiast generalnie prosta sprawa.

    Jak w tej książce nie jest napisane że potrzebne są jakieś dziwne
    narzędzia, albo podnoszenie silnika, to będzie łatwo :)

  • 6. Data: 2010-01-15 07:28:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010 19:46:04 +0100, Mirosław wrote:
> [...]
    >przegub udało mi się samemu zrobić z książką w dłonii jak narazie
    >po przejechaniu 10.000 km jest ok.
    >Czy raczej jest to robota dla specjalisty?

    Oplaca ci sie ? Mechanicy nie biora u nas jeszcze tak duzo, a robota w
    kanale wredna.

    sama tarcze w tym pojezdzie byc moze wymienia sie latwo - opel mial
    ciekawy patent.

    J.