  • 1. Data: 2011-10-15 16:48:29
    Temat: Żaba i kobyłki z Lidla
    Od: spider <s...@w...pl>

    Witam, rozglądam się za zestawem podnośnik + kobyłki na użytek "domowy"
    do auta o wadze 1,5 t. Znalazłem że w Lidlu będą takie oto:
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _22097.htm
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _22094.htm

    Warto to wziąć? Na allegro znalazłem taniej taki zestaw:
    http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczny-zaba-2t-wal
    izka-kobylki-3t-i1876629522.html

    Na plus podnośnika z Lidla przemawia obrotowe ramię i raczej dobra
    opinia o narzędziach z tego sklepu.
    Liczę na wasze sugestie. Pozdrawiam
    --
    spider

  • 2. Data: 2011-10-15 17:37:53
    Temat: Re: Żaba i kobyłki z Lidla
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 15.10.2011 16:48, spider pisze:
> [...]
    izka-kobylki-3t-i1876629522.html

    > Na plus podnośnika z Lidla przemawia obrotowe ramię i raczej dobra
    mam taki podnośnik i nie polecam
    1. skok = mały. tzn da radę, ale z biedą. gorzej że:
    2. niema regulacji wstępnej. tzn. stary hydraulik, podstawiałem pod
    auto, wykręcałem tłok aż się oprze, i podnosiłem. W tej żabie niema tego
    wstępnego..... mechanizmu regulacji poziomu zerowego. Trzeba biegać ze
    zdrowymi deseczkami na podkładki

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-10-15 19:21:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-15 16:48, spider pisze:
    > Witam, rozglądam się za zestawem podnośnik + kobyłki na użytek "domowy"
    > do auta o wadze 1,5 t. Znalazłem że w Lidlu będą takie oto:
> [...]

    Słaby zakres pracy - 130mm to trochę dużo, 343mm to trochę mało.
    Ale zazwyczaj wystarczy.

    Wadą tego podnośnika (i podobnych - bo warianty tego taniego podnośnika
    są dostępne w różnych wersjach i pod różnymi markami) są małe przednie
    kółka, które klinuje najdrobniejszy kamyczek.

    Do okazjonalnych prac może być.

    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _22094.htm

    To nie wiem, ale konstrukcja nie budzi mojego zaufania.
    Z takiej taniochy, to wolałbym już żeby stopa była w jednym kawałku, a
    nie tu jakieś składane nogi z ośkami na nity.

    Moje tanie kobyłki kosztowały ze 30zł, a wyglądają solidniej od tych.
    Stawiałem już na nich ciężkie samochody, bujane, szarpane i zero problemów.

  • 4. Data: 2011-10-16 01:15:49
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

> [...]
    izka-kobylki-3t-i1876629522.html

    > Na plus podnośnika z Lidla przemawia obrotowe ramię i raczej dobra

    kupilem taki zestaw na allegro jak pokazujesz - używałem dzisiaj.
    Kobyłki O.K, ale żaba .. ekhm.. Tomasze wypunktowali wady (kólka - syf,
    a wysokość podnoszenia taka, że bez "podkładki" nie oderwę koła od
    podłoża jeśli podnoszę "za kołem"). Wykonanie takie, że wszystko lata:
    nie będę go więcej używał. Albo kupię 2x większa "żabę" albo po prostu
    hydraulika pionowego. Lidlowy podnośnik miałem w łapie - jest wykonany
    "sztywniej"; przetyczki nie mają takich luzów (ale mają :) ), no i nie
    miałem okazji empirycznie sprawdzić wysokości podnoszenia ;)

    Kobyłki z kolei - z allegro robią przyzwoite wrażenie; podstawa
    stabilna, ale trochę się obawiam, że ten "wysuwany" element - wytłoczka
    albo odlew 4x1,5cm z niewiadomoczego (na stal za lekkie) albo pieprznie
    "w poprzek" albo zerwie się ząbek blokujący (IMO - delikatny).

    Lidlowe - tez macałem parę dni temu - no rura jest rura, okrągły profil
    jakoś wzbudza większe moje zaufanie (jeśli chodzi o możliwość wypaczenia
    i ogólną nośność, a podstawa (w sklepie :) ) ani specjalnie nie lata ani
    się nie chybocze. Ale dzwoni kopnięta ;)

  • 5. Data: 2011-10-16 09:17:42
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "spider" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, rozglądam się za zestawem podnośnik + kobyłki na użytek "domowy" do
    > auta o wadze 1,5 t. Znalazłem że w Lidlu będą takie oto:

    Mam taki podnośnik tyle, że marketu. Od kilku lat używam i nic złego się nie
    stało. Normalny (~1,5 tony) samochód da się podnieść tak, że koło schodzi
    bez problemu.

    Zamiast kobyłek używam kantówki 10x10cm w kawałkach po ok 30 cm. Do tej pory
    samochód wisiał (podparty z dwóch stron!) około tygodnia i nic złego się nie
    stało.

    Warto kupić gumowe buty na łapę podnośnika albo trzeba używać deseczek etc.
    co bywa upierdliwe.

    Jedna rzecz, którą chce dokupić to drugi taki podnośnik bo mam wąski garaż i
    latanie naokoło jest strasznie wkurfiające więc podnoszenie z dwóch stron
    bez konieczności przekładania żaby to ogromne ułatwienie.

    Ja dałem za żabę jakieś ~70 PLN wtedy i jestem bardzo zadowolony z tego
    zakupu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2011-10-16 20:12:35
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Co by to nie było, ważne aby było bezpieczne.

    http://tnij.com/q5vGq

    pozdr
    lublex

  • 7. Data: 2011-10-16 20:31:08
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >Co by to nie było, ważne aby było bezpieczne.
    >http://tnij.com/q5vGq

    Jak mam być szczery to wchodzenie pod auto które jest na Lewarku
    jakiekolwiek producenta jest lekko ryzykowne, od tego są jakieś pustaki,
    klocki drewniane etc. (w rozwiązaniach amatorskich).

    A co do pytania mam podobna żabę i starcza do podstawowych czynności,
    robiłem na takiej hamulce - szarpanie się z odkręceniem zacisków etc. dało
    rade aczkolwiek lepiej podstawić jakieś klocki to urządzenie mechaniczne i
    może zawieść, a ręce nie odrastają.

    Buniek

  • 8. Data: 2011-10-16 20:33:44
    Od: "Motocyklista 250ccm" <n...@h...com>

    Użytkownik "BUNIEK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak mam być szczery to wchodzenie pod auto które jest na Lewarku
    > jakiekolwiek producenta jest lekko ryzykowne, od tego są jakieś pustaki,

    zgadza się, bezmyślność.

    Proste rozwiązanie - po podniesieniu auta podłozyć koło pod wahacz i jeż juz
    jakieś zabezpieczenie

  • 9. Data: 2011-10-16 20:45:49
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "lublex" <l...@S...pl> napisał w wiadomości
    > Co by to nie było, ważne aby było bezpieczne.
    >
    > http://tnij.com/q5vGq

    I dlatego ja używam żaby do _podniesienia_ samochodu a potem klocki
    drewniane. W życiu bym nie wlazł pod samochód, który jest podparty
    urządzeniem za ~ 80 PLN.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 10. Data: 2011-10-16 20:45:51
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <> napisał w wiadomości ...

    > Warto kupić gumowe buty na łapę podnośnika

    gdzie coś takiego można kupić? bo szukam :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz