  • 1. Data: 2021-01-13 22:21:40
    Temat: Zachowanie baterii
    Od: cef <c...@i...pl>

    Nie zwracałem na to wcześniej uwagi, ale
    ostatnio zaintrygowały mnie takie dziwne
    zachowania tego samego typu baterii w dwóch aparatach.
    Otóż w Nikonie D80 jak się aparatu nie używa przez dłuższy czas,
    to bateria stopniowo ale bardzo powoli się rozładowuje i pozostawiając
    ją z poziomem
    naładownia 50% można aparat wyjąć po miesiącu i ta pojemność
    spadnie nieznacznie. Natomiast pracujący z dokładnie taka samą
    baterią Nikon D90 ma taką właściwość, że po wyłączeniu aparatu
    coś ten prąd żre i po miesiącu leżakowania w plecaku bateria jest
    kompletnie rozładowana. Nie sprawdzałem jeszcze czy wpływ na to ma pojemnik
    na baterie w tym D90 (bo D80 jest goły) ale chciałbym tylko poznać
    jak zachowują się baterie w innych cyfrowych lustrzankach.
    Czy po wyłączeniu aparatu bateria zachowuje długo swą pojemność
    (tzn tyle ile można oczekiwać od pojemności) czy konstrukcja jest
    podobna jak w D90 i prąd się gdzieś rozchodzi.

  • 2. Data: 2021-01-15 19:50:18
    Temat: Re: Zachowanie baterii
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    cef <c...@i...pl> wrote:
    > Otoz w Nikonie D80 jak sie aparatu nie uzywa przez dluzszy czas,
    > to bateria stopniowo ale bardzo powoli sie rozladowuje i
    > (...) Natomiast pracujacy z dokladnie taka sama
    > bateria Nikon D90 (...) po miesiacu lezakowania w plecaku
    > bateria jest kompletnie rozladowana.
    Czyli najwyrazniej D90 caly czas dziala, zas D80 ma tylko samorozladowanie
    accu.

  • 3. Data: 2021-01-15 20:50:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-15 o 19:50, Piotr Karocki pisze:
    > Czyli najwyrazniej D90 caly czas dziala, zas D80 ma tylko samorozladowanie
    > accu.

    Być może. Chciałem wiedzieć jak się zachowują inne aparaty
    czy baterie do nich.

  • 4. Data: 2021-01-16 01:39:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > (tzn tyle ile można oczekiwać od pojemności) czy konstrukcja jest
    > podobna jak w D90 i prąd się gdzieś rozchodzi.

    Dla większość aparatów, które mam, akumulatory trzymają miesiącami. Tzn,
    nie to że nie ma rozładowania, ale nie jest to krótki czas.
    Charakterystyk nie analizowałem, ale odczuciowo, to raczej powolny,
    równomierny proces niż jakieś schodkowe rozładowywanie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-01-16 17:40:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 13.01.2021 22:21, cef wrote:
> [...]
    > naładownia 50% można aparat wyjąć po miesiącu i ta pojemność
    > spadnie nieznacznie. Natomiast pracujący z dokładnie taka samą

    Taką samą czy tą samą? Bo jak są dwie, to może jedna z tych baterii jest
    trochę uszkodzona.

> [...]
    > (tzn tyle ile można oczekiwać od pojemności) czy konstrukcja jest
    > podobna jak w D90 i prąd się gdzieś rozchodzi.

    DSLR-a miałem tylko jednego, ale on i wszystkie inne moje aparaty
    cyfrowe (kompakty i bezlusterkowce) i kamera mini-DV nie rozładowywały
    akumulatory w widoczny sposób, czyli wyłączone pobierały praktycznie
    pomijalny prąd.

  • 6. Data: 2021-01-16 23:40:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-16 o 17:40, Uncle Pete pisze:

    > Taką samą czy tą samą? Bo jak są dwie, to może jedna z tych baterii jest
    > trochę uszkodzona.

    Taką samą.
    Jak aparat wróci do mnie, to sprawdzę jeszcze czy
    zamiana pomaga i czy ewentualnie pojemnik na baterie
    nie rozładowuje tej baterii.

> [...]
    > cyfrowe (kompakty i bezlusterkowce) i kamera mini-DV nie rozładowywały
    > akumulatory w widoczny sposób, czyli wyłączone pobierały praktycznie

    No to wygląda, że w tym egzemplarzu D90 mam odchylenie od normy.

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: