  • 11. Data: 2021-03-21 11:23:28
    Temat: Re: Zachowanie baterii
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Mogło się coś zakurzyć i zawilgotnieć. Wbudowanch funkcji to to nie ma?

    Nie miało czasu na zakurzenie i zawilgocenie, bo taki efekt
    był od samego początku.
    Co to są funkcje wbudowane?

    Po pierwsze trzeba wyjąć klapkę zakrywającą baterię
    w korpusie aparatu (jest miejsce na wsunięcie jej w pojemniku, żeby nie
    zgubić)
    To wyjęcie klapki chyba nie daje żadnego efektu prądowego,
    bo za bardzo żadnych styków w samej klapce nie ma.
    Jak się klapkę otworzy/wyjmie i dociśnie baterię ręcznie, to
    aparat działa normalnie - czyli nie wie, że klapki nie ma.

    Natomiast pojemnik oprócz zasilania przenosi też styki do uruchomienia
    migawki - jest do tego specjalna płytka ze stykami w korpusie aparatu
    i kilka bolców w pojemniku, które przenoszą sygnały z pojemnika i
    podejrzewam, że na tych stykach lub w ich połączeniach w pojemniku coś
    daje takie efekty.
    Ale teraz odkładając aparat będę dodatkowo wyłączał przenoszenie spustu
    i zobaczymy czy coś się zmieni.

  • 12. Data: 2021-03-22 06:05:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-21, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Nie miało czasu na zakurzenie i zawilgocenie, bo taki efekt
    > był od samego początku.
    > Co to są funkcje wbudowane?

    Mój ma timer tak, że można robić np. zdjęcia poklatkowe.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2021-03-22 19:20:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Mój ma timer tak, że można robić np. zdjęcia poklatkowe.

    Nie wiem czy ma taką akurat opcję -
    nie potrzebowałem, nie sprawdzałem.
    Ale nawet jeśli,
    to wymaga włączonego zasilania.
    I na pewno sterowanie czasem jest z elektroniki korpusu
    a nie pojemnika na baterię.

  • 14. Data: 2022-08-13 22:01:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 11:23, cef pisze:

> [...]
    > daje takie efekty.
    > Ale teraz odkładając aparat będę dodatkowo wyłączał przenoszenie spustu

    No i po półtora roku mogę dopisać, że właśnie to ma znaczenie.
    Jeśli w pojemniku na baterie zostaje włączona opcja aktywnego
    przycisku migawki w pojemniku, to ten układ wewnątrz daje taki efekt
    rozładowujący. Czyli trzeba odkładając na dłużej aparat dodatkowo
    wyłączać opcje spustu w obudowie.