  • 1. Data: 2020-10-26 09:27:34
    Temat: Retuszowanie starego zdjęcia
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Czy jest jakiś program, który usunie mi ten "wzór" plastra miodu ze starego
    zdjęcia?
    Próbowałem Denoise AI, ale ładnie wyostrzył -- także ten wzór.
    https://ibb.co/BZ4dShN
    (po prawej po obróbce Denoise AI).

  • 2. Data: 2020-10-26 11:44:27
    Temat: Re: Retuszowanie starego zdjęcia
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 26.10.2020 09:27, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > zdjęcia?
    > Próbowałem Denoise AI, ale ładnie wyostrzył -- także ten wzór.

    Spróbuj Image Analyzer (https://logicnet.dk/Analyzer/), Operations -
    Filter - Frequency domain filter. Przeczytaj, jak to działa:

    http://logicnet.dk/Analyzer/help/FrequencyDomainFilt
    er/FrequencyDomainFilter.html

    Generalnie zamazujesz węzły w postaci gwiazdek. Mnie udawało się
    znacznie zmniejszyć efekt plastra miodu, który powstawał przy skanowaniu
    takich odbitek, aczkolwiek nie do końca. Jeżeli masz dostęp do
    oryginału, lepiej przefotografować go w miękkim świetle.

  • 3. Data: 2020-10-26 22:25:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Czy jest jakiś program, który usunie mi ten "wzór" plastra miodu ze starego
    > zdjęcia?

    Pamiętam że dawno temu używałem do tego GIMPa z odpowiednim pluginem
    robiącym FFT, nie spodziewałem się, że efekty będą tak korzystne.

    Oczywiście informacji do zdjęcia to to nie doda.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2020-10-27 12:35:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Oct 2020 11:44:27 +0100, w
    <5f96a88c$0$11931$65785112@news.neostrada.pl>, Uncle Pete <4...@g...com>
    napisał(-a):

> [...]
    > takich odbitek, aczkolwiek nie do końca. Jeżeli masz dostęp do
    > oryginału, lepiej przefotografować go w miękkim świetle.

    O, bardzo ładnie zadziałał -- chociaż teraz bardziej widać niedoskonałości
    obrazu.
    A zamalowywałeś te gwiazdki blisko góry?
    Mam je blisko Center Point i w sumie ciężko ładnie zamalować bez naruszania
    tego obszaru Frequency. Nie wygląda tak ładnie jak w tutorialu.

  • 5. Data: 2020-10-27 13:15:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Oct 2020 22:25:50 +0100, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Pamiętam że dawno temu używałem do tego GIMPa z odpowiednim pluginem
    > robiącym FFT, nie spodziewałem się, że efekty będą tak korzystne.

    Odpaliłem GIMP-a, ale gdy zobaczyłem jak trzeba się namęczyć, aby powgrywać
    pluginy, to odpuściłem.
    Kurcze, mogliby to trochę rozwinąć, a nie takie dzierganie.

  • 6. Data: 2020-10-27 13:28:23
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Mam je blisko Center Point i w sumie ciężko ładnie zamalować bez naruszania
    > tego obszaru Frequency. Nie wygląda tak ładnie jak w tutorialu.

    Bardzo dawno temu robiłem to ostatnio, ale chyba zamalowywałem wszystkie
    gwiazdki.

  • 7. Data: 2020-10-27 18:04:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Odpaliłem GIMP-a, ale gdy zobaczyłem jak trzeba się namęczyć, aby powgrywać
    > pluginy, to odpuściłem.
    > Kurcze, mogliby to trochę rozwinąć, a nie takie dzierganie.

    No tak. Ja używam GIMPa od lat 90, i na domiar złego to jest Linux,
    tu to jest proste polecenie :-(
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2020-10-28 11:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    >No tak. Ja używam GIMPa od lat 90, i na domiar złego to jest Linux,
    >tu to jest proste polecenie :-(

    A dajzesz spokoj - chcialem ostatnio ... juz nie pamietam co,
    prostokat narysowac ?
    Jakbym nie uzywal 20 lat temu i nie wiedzial, ze to jest mozliwe, to
    bym sie chyba poddal.

    Trywialna sprawa - ustawianie koloru sie gdzies schowalo.
    Szukam po tych menu, po ikonkach - nie ma.

    J.

  • 9. Data: 2020-10-28 11:09:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    >starego
    >zdjęcia?
    >Próbowałem Denoise AI, ale ładnie wyostrzył -- także ten wzór.

    A swoja droga - jak oni ten wzor osiagali ?
    Papier/emulsja fabrycznie taki, czy suszarka z jakim wzorkiem ?

    Bo wyszlo to z mody ... chyba dawno temu.

    J.

  • 10. Data: 2020-10-28 21:51:15
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.10.2020 o 11:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup
    com...

    > A swoja droga - jak oni ten wzor osiagali ?
    > Papier/emulsja fabrycznie taki

    Tak właśnie.

    P.P.