  • 1. Data: 2020-11-17 13:29:22
    Temat: Nie cyfrowo :)
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Wiem, ze grupa jest poswiecona fotografii cyfrowej. Ale moze ktos z tu
    obecnych zajmuje sie rowniez fotografia analogowa :)

    Otoz mam bardzo duzo, w dziesiatki liczac, starych filmow (glownie) 36 mm
    rodzinnych, jeszcze sprzed wojny. W tym nawet troche przezroczy kolor
    przedwojennych...
    Ale problem polega na tym, ze filmy sa nieopisane. Wiekszosci nie ma na
    powiekszeniach, zreszta opis (z datowaniem) i tak jest tylko na nielicznych
    powiekszeniach.
    Za to filmy sa rozne. Teoretycznie wedle tego mozna datowac, przynajmniej
    "zdjecia na pewno PO dacie" i tu wstawic mozna date rozpoczecia produkcji
    danych filmow :) Bo w zamiane numeru emulsji (na niektorych filmach
    podawana na perforacji) na date produkcji to nie licze...

    Na razie zidentyfikowalem nastepujace filmy:
    noname, bez numeracji na perforacji
    noname, z numeracja na perforacji (1, 2, 3... albo 1, 1A, 2, 2A)
    Zeiss Ikon
    Alfa
    Foton
    Foton Safety
    Foton Safety Film
    Orwo
    Agfa Isopan ISS

    Czy ktos ma dostep do danych pozwalajacych datowac chocby rozpoczecie
    produkcji wyzej wymienionych?

  • 2. Data: 2020-11-17 17:56:20
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Karocki" napisał w wiadomości grup
    168...
    >Wiem, ze grupa jest poswiecona fotografii cyfrowej. Ale moze ktos z
    >tu
    >obecnych zajmuje sie rowniez fotografia analogowa :)

    Jest tez grupa foto, bez cyfrowa ... ale mozliwe, ze martwa.

> [...]
    > na
    >powiekszeniach, zreszta opis (z datowaniem) i tak jest tylko na

    Zaczac od skanera do negatywow ?

> [...]

    >Orwo
    >Agfa Isopan ISS

    >Czy ktos ma dostep do danych pozwalajacych datowac chocby rozpoczecie

    Obawiam sie, ze moze to byc niemozliwe - producenci wygineli przed era
    komputerow i internetu :-)

    W dodatku jesli to w kraju - czesto sie kupowalo na zapas, jak akurat
    byly. A potem mogly czekac na swoja kolej.
    Wiec raczej bym ustalal po tresci zdjec ...

    Orwo ... hm, archiwum Stasi ? Tam chyba maja fotki dobrze
    skatalogowane :-)

    Foton Safety ... to chyba podkresla błone nieceluloidowa. Taka zmiana
    to chyba czasy wkrotce po wojnie - ciekawe - czy masz takie stare
    filmy, czy maniera panowala tez w pozniejszych latach. Moze produkcja
    na eksport ?

    http://www.polskie-aparaty-fotograficzne.pl/material
    y_swiatloczule/materswiatlo.htm

    To "Safety" pojawia sie tam przy Fotopan Super z lat 50/60, ale tez
    widze na dwoch pudelkach z lat pozniejszych.
    Wtedy juz chyba nikt celuloidu nie uzywal ... trafilo to jakos na
    blone ?
    Bo pudelko to jedno, ale zeby tak "wazna" informacje pchac na blone

    Na innych "podloze bezpieczne" ... ale moze na blonie "safety" ...

    J.

  • 3. Data: 2020-11-19 15:39:02
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    wtorek, 17 listopada 2020 o 17:56:24 UTC+1 J.F. napisał(a):

> [...]
    > Bo pudelko to jedno, ale zeby tak "wazna" informacje pchac na blone
    >
    > Na innych "podloze bezpieczne" ... ale moze na blonie "safety" ...

    Oznaczenie "safety" istniało bardzo długo, do lat siedemdziesiątych na pewno.
    Proponuję zapytać tutaj: http://www.korex.net.pl/forum/
    Pozdrawiam Marcin

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: