  • 1. Data: 2010-03-08 09:02:11
    Temat: spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy może spalony - jak sprawdzić?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam,

    przestał mi się odzywać silniczek od spryskiwacza. Zrobiło się ciepło i
    nalałem już letniego płynu - zimowego mi akurat zabrakło a pogoda mnie
    przekonała, że sroga zima już nie wróci.

    Gdy zaczęły się mrozy, najpierw zamarzły spryskiwacze, nic nie leciało
    ale słyszałem jak pracuje silniczek pompki. Teraz nie słychać nawet
    silniczka.

    Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest spalony czy
    nie? Myślałem, żeby podpiąć się miernikiem zamiast bezpiecznika i
    sprawdzić czy płynie prąd - czy to dobry pomysł? Na razie nawet nie wiem
    czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

    auto: CIVIC 2005 5D (autobus)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-03-08 09:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
    > Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest
    > spalony czy nie?

    poczekac do wiosny plus tydzien, albo zlac plyn i nalac cieplej
    wody.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-08 09:46:30
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    shaman wrote:

    > auto: CIVIC 2005 5D (autobus)

    że civici coupe były to wiedziałem, że sedany - także, hb - oczywiście - ale
    wersji autobusowej nie widziałem ;]
    możesz rzucić jakimś zdjęciem????

    --
    limken polimken

  • 4. Data: 2010-03-08 09:51:58
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    limken pisze:

    > że civici coupe były to wiedziałem, że sedany - także, hb - oczywiście -
    > ale wersji autobusowej nie widziałem ;]
    > możesz rzucić jakimś zdjęciem????

    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Honda
    civic.jpg&filetimestamp=20060414045425

    Nie wiem czemu ale AFAIK na tą wersję się tak mówiło.

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 5. Data: 2010-03-08 09:54:10
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Grejon wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Honda
    civic.jpg&filetimestamp=20060414045425

    > Nie wiem czemu ale AFAIK na tą wersję się tak mówiło.

    hmm.... od biedy vanem bym to nazwał...ale autobusem?

    --
    limken polimken

  • 6. Data: 2010-03-08 10:23:54
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-03-08 09:54, limken pisze:

    civic.jpg&filetimestamp=20060414045425

    > hmm.... od biedy vanem bym to nazwał...ale autobusem?

    Mnie też się to wydaje dziwne, ale skoro ludzie tak mówią to takiej
    nazwy używam, żeby ułatwić identyfikację.

    BTW masz coś do powiedzenia w temacie, czy po prostu nie miałeś się komu
    wygadać przez weekend?

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2010-03-08 10:26:13
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-03-08 09:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
    >
    > poczekac do wiosny plus tydzien, albo zlac plyn i nalac cieplej wody.

    - wiosny na razie nie widać, a bez spryskiwacza jeździ się ciężko
    - jak zlać płyn (zamarznięty)? Nalałem koncentratu, ale nie wiem czy
    jest w stanie rozpuścić "letniaka"

    Najlepiej było by postawić wóz w ogrzewanym garażu - niestety nie mam
    takiej możliwości.

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2010-03-08 10:56:58
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    > Najlepiej było by postawić wóz w ogrzewanym garażu - niestety nie mam
    > takiej możliwości.

    postaw na jakims podziemnym/zabudowanym parkingu, najlepiej gdzies kolo
    grzejnika :) Pewnie wszystko Ci zamarzlo na amen, czekaj na ocieplenie albo
    szukaj cieplego miejsca na dluzsza chwile.

  • 9. Data: 2010-03-08 11:18:02
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-03-08 09:02, shaman pisze:

    > Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest spalony czy
    > nie? Myślałem, żeby podpiąć się miernikiem zamiast bezpiecznika i
    > sprawdzić czy płynie prąd - czy to dobry pomysł?

    Aleś wymyślił. Lepiej myśl jak roztopić lód w zbiorniczku, a miernikiem
    to mierz bateryjki w zegarku.

    > Na razie nawet nie wiem
    > czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

    Rozebrać zbiorniczek, wyjąć pompkę, wsadzić do gorącej wody na kilka
    minut, podłączyć 12V i zobaczyć czy działa.

  • 10. Data: 2010-03-08 12:02:01
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 08 Mar 2010 10:26:13 +0100, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>
    wrote:

    [...]
    > - wiosny na razie nie widać, a bez spryskiwacza jeździ się ciężko
    > - jak zlać płyn (zamarznięty)? Nalałem koncentratu, ale nie wiem czy
    > jest w stanie rozpuścić "letniaka"

    Jeszcze pół litra wrzątku dolej.

    pozdrawiam,
    --