  • 1. Data: 2010-03-08 09:06:14
    Temat: Citroen C3 - skrzynia biegów 1 i 2 ciężko wchodzą :(
    Od: "KB" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    W C3 bieg 1 i 2 z naciskiem w tej chwili na 2 cięzko wchodzą tak jakby coś
    przeskakiwało.
    Co to moze być ? - jakiś cięgna tam są ? jakieś plastiki które się wyrobiły?
    Jest to ciężka sprawa do zrobienia samemu czy lepiej jednak poszukać
    warsztatu ?
    Rocznik to 2003, przebieg niecąłe 19 000 km wiec nei za wiele.
    Problem zaczął się nasilać podczas ostatnich mrozów

    Krzysztof Bajorek

  • 2. Data: 2010-03-08 16:27:39
    Temat: Re: Citroen C3 - skrzynia biegów 1 i 2 ciężko wchodzą :(
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wojtek" <n...@o...pl> wrote in message
    > mama uzytkuje c3 2004 1.4hdi z przebiegiem ok 80.000 ( kupiony niecale 2
    > lata temu z przebiegiem +/- 43.000
    >
    > problem jest podobny. jak jest zimno przez pierwsze pare km zanim sie
    > silnik/oleje/plyny nie nagrzeją jedynke strasznie cięzko się wrzuca. Z 2
    > jest troche lepiej ale tez wchodzi ciezko.
    > Po paru km wszystko jest ok.
    >
    > Nie jest to na tyle uziazliwe dla mojej mamy zeby cos ztym robic . Ale
    > pare razy jezdzilem tym autem i jest to conajmniej denerwujace.

    Wymiana oleju w skrzyni na jakis dobry syntetyk (motul gear, redline itp) o
    pasujacych parametrach ma szanse sporo poprawic.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-03-08 16:30:29
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

[...]

    Ja z kolei jeżdzę Berlingo 2003 115.000tys silnik 1.9D ( wolnossacy ) i
    problem pojawia sie czasami z wrzuceniem wstecznego ( jak nie chce wejsc
    musze wcisnac sprzeglo jeszcze raz albo nawet 2x. zeby wrzucic"R" ) Przy
    duzym mrozie +/- -20stopni czuć że olej w skrzyni jest gęsty przez piersze
    pare km ale to chyba w kazdym aucie

    Znajoma ma już n-tego francuza (jezdzila citroenem AX , Saxo , Peugeotem 206
    i mowi ze to normalne ze skrzynie maja czasami problemy z biegami we
    francuzach )

    Albo zadzwonic do serwisu i zapytać ( troche tych aut im przechodzi przez
    serwis ) albo googlo'wać.

  • 4. Data: 2010-03-08 17:11:38
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    U siebie w Berlingo wymienilem olej w skrzyni przy +/- 95.000 (5 lat auto)
    przy oakzji wymiany uszczelniacza pólosi ( lekko cieklo - wymienilem dla
    swietego spokoju )

    Olej byl chyba 75W80 Totala - kazali lac tylko to i nic innego.
    http://www.tanie-oleje.pl/produkt/total-transmission
    -bv-75w80

  • 5. Data: 2010-03-09 07:44:06
    Od: "KB" <k...@w...plNOSPAM>

    Dzieki za info.
    Jak widze sa 2 możliwości
    1) ten typ tak ma ale jakos wczesniej nie było tak źle
    2) jednak trzeba jechać do serwisu - dzwoniłem do citroena , na wejscie
    gość juz chciał skrzynie rozbierać nic nie mówił o możliwości że to sa
    jakięs pierdołki cięgna , jakieś wyrobione platiki, dopiero jak mu
    powiedziałem ze przebieg jest 19000 km to spuścił powietrze, jakoś nie
    uśmiecha mi się do nich jechać.
    Pojade pewnie do w miarę normalnego serwisu gdzie jeździłęm poprzednio

    pozdr
    Krzysztof Bajorek
    SUZUKI GSR 600 :D