  • 11. Data: 2009-09-17 18:34:27
    Temat: Re: Zaginanie blachy wzdłużkrótkichodcinków
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

    > Ja bym to narysował w proe, pokazał że zadziała, ale... nie mam czasu
    > i chęci.

    Zegnij zawias, przyklej na nim plaster i wyprostuj zawias,
    a zobaczysz jak się przerwie, lub pofałduje.

    > PS zrób coś z tym kodowaniem, rozwalasz każdy cytat

    Zawsze miałem i mam ustawione kodowanie europa środkowa ISO.
    Twoje teksty widzę prawidłowo w przeglądarce, ale w chwili,
    gdy się zaloguję na gazeta.pl i otwieram okienko z miejscem na odpowiadanie,
    to czasem (nie zawsze) tekst przekształca się w taką formę:
    > zacz=B1=E6 =B3ama=E6. Te=BF proste narz=EAdzie. Kwestia wielko=B6ci serii. =

    Pomaga wycinanie tekstu z przeglądarki i wklejanie
    w okienko, ale to dodatkowa robota i nie zawsze to robię,
    zwłaszcza jak jestem w pracy.

    To jakiś okresowy błąd w portalu gazeta.pl.
    Teraz próbowałem wysłać tekst z portalu gazeta i miałem tą sieczkę,
    dlatego wysyłam go z niusów i sieczki nie ma.
    Ci administratorzy portalu gazeta.pl powinni iść na naukę do
    administratorów portalu niusy.onet.pl

    Pozdrawiam WM

  • 12. Data: 2009-09-17 19:25:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 17 Wrz, 19:34, "WM" <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Zegnij zawias, przyklej na nim plaster i wyprostuj zawias,
    > a zobaczysz jak się przerwie, lub pofałduje.

    Jasne, jakiś poślizg trzeba przewidzieć, od tego są tworzywa sztuczne.
    Takie naklejane.
    Konrad

  • 13. Data: 2009-09-17 22:12:37
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > A możesz podpowiedzieć jak polutować 1,5 mm blachę
    > aluminiową? Też chciałbym umieć...

    Drutem aluminiowym z dodatkiem germanu, palnikiem. Są dostępne elektrody
    otulone do aluminium. W osłonie gazu, ale raczej argonu niż dwutlenku węgla.
    Cyną, ale bez ołowiu, tylko z dodatkiem miedzi, jeśli blachy są na przykład
    poniklowane. Aluminium podobnie jak stal łatwo nikluje się w kąpieli
    bezprądowej.