  • 101. Data: 2023-02-20 22:31:49
    Temat: Re: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 20.02.2023 o 17:47, _Master_ pisze:

    > Słowo klucz: Mądrze
    >
    > Zakaz i nakaz zmiany na inne pojazdy nie jest mądry.
    > Nie przyniesie szybkich skutków i będzie whooooj kosztować.
    >
    > LPG Matole! LPG ;-)

    Wymiana wszystkich samochodów na spalające LPG będzie tańsza?

  • 102. Data: 2023-02-20 22:53:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-20 o 22:31, io pisze:

    > Wymiana wszystkich samochodów na spalające LPG będzie tańsza?

    Tańsza i bardziej i szybciej wpłynie na jakość powietrza w miastach.

    No chyba że to całe paniczne darcie ryja przez ekofaszystów to tylko
    lobbing za pieniądze...

    To wtedy tak... TYLKO ELEKTRYKI TYLKO ELEKTRYKI

    hooooj tam z klockami oponami wzbijaniem pyłu...

    ZAPIERDALAĆ MOMENTEM że aż miło ;-)

  • 103. Data: 2023-02-21 06:15:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 22:31, io pisze:

    > Wymiana wszystkich samochodów na spalające LPG będzie tańsza?

    Oczywście.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 104. Data: 2023-02-21 07:38:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-21 o 06:15, Shrek pisze:

    > Oczywście.

    Tu widać zachodzi potrzeba uściślenia bo ekologiczna młodzież widać ma
    mierne pojęcie o motoryzacji.

    Bierze się już istniejący samochód benzynowy i zakłada mu się instalację
    LPG. Robi się to w klika dni a użytkownikowi powiedzmy w uproszczeniu
    zwraca się ta inwestycja w rok.
    Bez dotacji

    Efekt odczuwalny po miesiącach a nie DEKADACH

    To nie jest wymiana tylko za parę tysi sprawienie że samochód mniej smrodzi.

    Tak wiem... Są niuanse, są garaże ale to mamy ogarnięte technicznie i
    ekonomicznie trzeba przypilnować przeglądów technicznych...

    Wystarczy dać ulgę w podatkach albo dotację do instalacji.

    I to się DZIEJE

    Oczywiście za 10-20 lat jak elektryczna technologi okrzepnie, ludzie się
    wzbogacą a samochody zużyją można będzie DOTOWAĆ elektryki ;-)

  • 105. Data: 2023-02-21 09:04:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    > Siedziałeś z Wałęsą? ;-)

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 106. Data: 2023-02-21 11:48:15
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 20.02.2023 o 22:53, _Master_ pisze:

    > Tańsza

    Jakim cudem?

    > i bardziej i szybciej wpłynie na jakość powietrza w miastach.

    Jakim cudem?

    > No chyba że to całe paniczne darcie ryja przez ekofaszystów to tylko
    > lobbing za pieniądze...

    Lobbing jest, ale przecież ja nie jestem lobbystą. Po prostu czuję ten
    smród i mam z czym porównać.

    > To wtedy tak... TYLKO ELEKTRYKI TYLKO ELEKTRYKI

    No myślę, że elektryki są optymalne.

    > hooooj tam z klockami oponami wzbijaniem pyłu...

    Mnie opony samochodowe nie śmierdzą tylko spaliny. Tobie moje śmierdzą?
    Bardziej niż twoje skarpety?

    > ZAPIERDALAĆ MOMENTEM że aż miło ;-)

    A co, rozwijać prędkość kilometrami jak spalinówki?

  • 107. Data: 2023-02-21 11:48:57
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 21.02.2023 o 06:15, Shrek pisze:

    > Oczywście.

    Jakim cudem?

  • 108. Data: 2023-02-21 12:06:55
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 21.02.2023 o 07:38, _Master_ pisze:

    > Tu widać zachodzi potrzeba uściślenia bo ekologiczna młodzież widać ma
    > mierne pojęcie o motoryzacji.

    A Ty taki stary że aż głupi.

    > Bierze się już istniejący samochód benzynowy i zakłada mu się instalację
    > LPG. Robi się to w klika dni a użytkownikowi powiedzmy w uproszczeniu
    > zwraca się ta inwestycja w rok.
    > Bez dotacji

    No i czemu ludzie tego nie robią?

    > Efekt odczuwalny po miesiącach a nie DEKADACH
    >
    > To nie jest wymiana tylko za parę tysi sprawienie że samochód mniej
    > smrodzi.

    Ale stary jest, olej bierze, psuje się, rdzewieje, bagażnik nie dla
    zbiornika gazu jest, sam wart jest kilka tysi. Kto tak robi? Ty i kto
    jeszcze?

    > Tak wiem... Są niuanse, są garaże ale to mamy ogarnięte technicznie i
    > ekonomicznie trzeba przypilnować przeglądów technicznych...
    >
    > Wystarczy dać ulgę w podatkach albo dotację do instalacji.

    Czemu ktoś miałby dotować twoją instalację LPG?

    > I to się DZIEJE

    No właśnie nie dzieje się. Coraz mniej instalacji gazowych.

    > Oczywiście za 10-20 lat jak elektryczna technologi okrzepnie, ludzie się
    > wzbogacą a samochody zużyją można będzie DOTOWAĆ elektryki ;-)

    Aha.

  • 109. Data: 2023-02-21 13:38:56
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-21 o 12:06, io pisze:

    > A Ty taki stary że aż głupi.

    Odpowiedź jak na nie wychowanego gimnazjalistę przystało ;)

    > No i czemu ludzie tego nie robią?

    Robią ale jeśli okres zwrotu inwestycji jest atrakcyjny.
    jeśli ktoś jeździ mniej to np. 3 lata zwrotu mu nie odpowiada.

    Państwo jest po to aby go zachęcić i żeby mu się zwróciło po roku.

    Ale KURWA zachętą a nie ZAKAZEM. Do jasnej...

    > Ale stary jest, olej bierze,
    Moje samochody miały/mają ok 15 lat. Nie biorą oleju.

    psuje się,

    Psują się jak każdy

    rdzewieje,

    A to zajebisty argument

    bagażnik nie dla
    > zbiornika gazu jest, sam wart jest kilka tysi. Kto tak robi? Ty i kto
    > jeszcze?

    SPOŁECZEŃSTWO

    Jakim Ty autem dziecko jeździsz i czy chcesz mniej smrodu czy tylko
    przylazłeś bić pianę

    > Czemu ktoś miałby dotować twoją instalację LPG?

    Z tego samego powodu dla którego elektryki dostają ulgi i dotacje

    > No właśnie nie dzieje się. Coraz mniej instalacji gazowych.
    Skąd te dane?

    Bo nie ma dotacji. Bo ekofaszyści się zafiksowali na elektrykach bo
    przylazłeś i bijesz pianę ;-)

    Chcesz jeździć elektrykiem to sobie go kup a nie wymyślaj ideologii że
    chcesz czystego powietrza.

  • 110. Data: 2023-02-21 13:42:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-21 o 11:48, io pisze:

    > Jakim cudem?

    Takim że są na świecie ludzie myślący i potrafiący mądrze zużywać siły i
    środki.

    Oni nie popierają ZAKAZU dla spalinowców w celu SZYBKIEGO ratowania
    jakości powietrza w miastach