  • 1. Data: 2012-06-20 19:30:36
    Temat: Zakup auta - benzyna, około 25 - 35tys. pln
    Od: adi <a...@g...com>

    Dzieńdobrywieczór wszystkim

    Czeka mnie zakup auta i nie bardzo wiem co wybrać, mam nadzieję, że
    podrzucicie jakieś pomysły.
    Rodzina 2+1 bez psa, robimy rocznie 10 - 15tys. kilometrów.
    Aktualne wozidło to Mazda 626 i kolejne chciałbym podobnej wielkości
    ewentualnie mniejsze ale za to kombi (coś w stylu focusa kombi czy
    astry kombi). Nie jestem uprzedzony ani fetyszystą, auto ma być
    możliwie bezawaryjne i dobrze się zbierać, reszta ma mniejsze
    znaczenie. Mogę na to wydać w okolicach 30tys.

    Z racji małych przebiegów wychodzi mi, że to ma być benzyna. Tylko nie
    bardzo wiem, na który silnik i w jakim aucie miałbym się zdecydować.
    Jakich jednostek mam unikać, które są szczególnie awaryjne/
    bezawaryjne?

    Wstępnie patrzę w kierunku:
    Mondeo
    Vectra
    407
    Focus kombi
    307 kombi

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2012-06-20 23:21:28
    Temat: Re: Zakup auta - benzyna, około 25 - 35tys. pln
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >bardzo wiem, na który silnik i w jakim aucie miałbym się zdecydować.
    >Jakich jednostek mam unikać, które są szczególnie awaryjne/

    moze
    Toyota avensis 2.0 VVT-I

  • 3. Data: 2012-06-21 10:50:43
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-06-20 19:30, adi pisze:
> [...]
    > bardzo wiem, na który silnik i w jakim aucie miałbym się zdecydować.
    > Jakich jednostek mam unikać, które są szczególnie awaryjne/

    W 307'ce są 1,4 1,6 i 2,0. 1,4 za słaby do kombi (chyba nawet nie
    wsadzali tego do kombi, ale mogę się mylić), 1,6 jest OK, brak słabych
    punktów ale spali sporo. 2,0 wydaje się optymalne ale ciężko znaleźć na
    rynku (mały aut z tym silnikiem). Spalanie na poziomie 1,6 a zapas mocy
    spory...

    Do 407 wsadzali 1,8 2,0 2,2 i 3,0 V6. Podobnie jak powyżej najlepszym
    wyborem jest 2,0. Spali podobnie co 1,8 i ma zapas mocy. No chyba, że
    pójść na całość i 3,0 V6....

  • 4. Data: 2012-06-21 13:59:04
    Od: adi <a...@g...com>

    On 21 Cze, 10:50, Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    wrote:

    > Do 407 wsadzali 1,8 2,0 2,2 i 3,0 V6. Podobnie jak powyżej najlepszym
    > wyborem jest 2,0. Spali podobnie co 1,8 i ma zapas mocy. No chyba, że
    > pójść na całość i 3,0 V6....

    Dzięki za odpowiedź. Jedno pytanie - jak z awaryjnością 407 bo ceny
    wyglądają dość atrakcyjnie, zwłaszcza w porównaniu do toyoty?

  • 5. Data: 2012-06-21 14:42:34
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-06-21 13:59, adi pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. Jedno pytanie - jak z awaryjnością 407 bo ceny
    > wyglądają dość atrakcyjnie, zwłaszcza w porównaniu do toyoty?

    Tak jak w każdym innym aucie z tej epoki. Ja mam osobiście 307'kę i
    206'kę i nie narzekam (oba auta 2,0HDI). Na pewno silniki benzynowe są
    tańsze w ew. naprawach, jest tam mniej rzeczy do zepsucia niż w
    nowoczesnych dieslach (turbiny, dwumasy itp.). Generalnie jak dbasz tak
    masz. Ceny są atrakcyjne bo panuje taki stereotyp w Polsce, że Francuz
    to zło i dlatego ceny są śmiesznie tanie za tak wyposażone auta.
    Jak ja szukałem auta to za swoją 307'kę SW z 2002 roku zapłaciłem 13900
    PLN (z dobrym wyposażeniem), a np. za Golfa z tego samego roku z
    silnikiem 1,9TDI trzeba by wysupłać minimum 15-16k PLN i co lepsze golf
    by miał gorsze wyposażenie i w dodatku TDI chodzi dużo głośniej niż
    HDI... A osobna sprawa to że VW są chyba najbardziej kombinowanymi
    autami w Polsce, bo jak wiadomo wśród wszystkich panuje opinia że VW to
    guru i każdy "sztrucwagen" się szybciutko sprzeda, a do tego do auta
    trzeba w pakiecie ochroniarz, aby szybko nikt obcy go nie pożyczył...

    407'ka mi się podoba a w wersji SW to już bajka. Ale nie miałem tyle
    kasiory na auto i dlatego kupiłem 307SW. 407'ka to duże, komfortowe i
    bardzo dobrze wyposażone auto za bardzo dobre pieniążki.