  • 1. Data: 2009-09-15 19:03:20
    Temat: I2C High Speed - czy jakiś ARM to potrafi ?
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    High Speed czyli 1.7 lub 3.4MHz do czytania danych z przetwornika ADC.
    Niestety inna szyna nie wchodzi ze względu na ograniczenie połączeń.
    Mam 51 (to taki 8-bitowy uP jak ktoś nie wie) która to potrafi, ale wolałbym
    ARMa - najlepiej ARM9
    lub wyższy z koprocesorem (VFP).
    Znacie coś takiego ?
    B.

  • 2. Data: 2009-09-16 10:46:57
    Temat: Re: I2C High Speed - czy jakiś ARM to potrafi ?
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>

    Znać nie znam, ale jeśli chip ma podzielnik do ustalania prędkości I2C można
    kombinować z podkręcaniem prędkości.

  • 3. Data: 2009-09-16 12:20:44
    Od: "Blue" <...@...pl>

    Niestety w tych ARMach, które przejrzałem tego nie ma (a 51 ma).
    Ale ARMów jest jak psów więc może ktoś zna takiego.
    B.

  • 4. Data: 2009-09-16 12:59:40
    Od: "MiSter" <1...@w...pl>

    > Znać nie znam, ale jeśli chip ma podzielnik do ustalania prędkości I2C
    > można
    > kombinować z podkręcaniem prędkości.

    Sprawa podkręcania prędkości odpada, High Speed ma zupełnie inny interfejs
    sprzętowy....

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 5. Data: 2009-09-16 20:04:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Blue pisze:

> [...]
    > Niestety inna szyna nie wchodzi ze względu na ograniczenie połączeń.
    > Mam 51 (to taki 8-bitowy uP jak ktoś nie wie) która to potrafi, ale wolałbym

    Jeżeli to ARM jest masterem (generuje zegar) - spróbuj napisać obsługę
    twojej magistrali I2C "na piechotę" sterując liniami I/O procesora w
    trybie PIO. Większość ARMów bez problemu wydoli taką transmisję. Lubisz
    ARM9 - no to pierwszy z brzegu AT91SAM9260. Za duży - to AT91SAM9261. Za
    wolny - to AT91SAM9G20. Wybór jest.

    BTW: Też wolę ARMy niż '51.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-09-17 08:07:58
    Od: "Blue" <...@...pl>

    No tak, ale właśnie tego chciałem uniknąć. Jak to jest - produkuje się
    przetworniki z taką szybką szyną, a nie ma kontrolera na poziomie ARMa,
    który mógłby to odczytać. Np. NXP - Philips sam ten standard wymyślił, a ich
    I2C na ARMach pracuje tylko na 400kHz (fast speed).
    Chwilowo rozwiązałem ten problem inaczej:
    ADC -> I2C('51)->SPI->ARM

    B.

  • 7. Data: 2009-09-17 20:51:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Blue pisze:

> [...]
    > I2C na ARMach pracuje tylko na 400kHz (fast speed).
    > Chwilowo rozwiązałem ten problem inaczej:

    No to może od razu przejdź na przetwornik z magistralą SPI i problem
    zniknie. Jakoś o takich szybkich I2C dużo się nie słyszy i nie są
    specjalnie promowane. A SPI wszędzie da się doczepić i prawie zawsze ze
    sprzętowym wsparciem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-09-18 20:47:38
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    Niestety nie mogę :(, I2C to tylko2 druty sygnałowe, a SPI aż 3 -
    komunikacja jest dwukierunkowa.
    Przetwornik jest na obracającym się miniaturowym obiekcie, a ja mam do
    dyspozycji tylko dwa druty na złączu obrotowym.
    B.