  • 81. Data: 2011-04-28 12:55:03
    Temat: Re: Zapraszam do galerii
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Sprzedaj aparat :)

    Gdybym szedł za zen już dawno bym to zrobił. Sprzedałbym również co
    mam i poszedł boso w świat. Nawet nie rozmawiałbym z ludźmi bo po co.
    Umarłbym za życia jako mędrzec. Ale samotnie, nie epatując moją
    mądrością. Ideał jest wyłącznie dla mnie i dlatego sprzeciwiam się gdy
    ktoś go propaguje. Gdy zen wkracza w sztukę, świat człowieka,
    propaguje jej autora, więc w ostateczności taki jest jego sens.
    Osobiście lubię gdy autor mówi "tak ułomny jestem", "jestem tak bardzo
    głupi", gdy zawyje z bólu, ze swojej niemocy. Nie znoszę gdy autor
    mówi "bądź wodą mój przyjacielu". To są rady w stylu "ja ci nic nie
    radzę, ale zastanów się", "Pomyśl. Czy słyszysz te słowa?". Aż czuję w
    kościach, gdy ten, który tak do mnie przemawia, onanizuje się swoją
    przemową. Jedyne ludzkie co mogę w tej sytuacji uczynić to pokazać mu
    środkowy palec albo przejść obok w milczeniu.

    > Mam przestac doskonalic sie w tym co robie?
    > Mam powiedziec sobie "daj spokoj, to sie nie uda..."?
    > Nie mow ze sie nie uda dopoki nie sprobujesz.
    > Dobra, sprobowalem, nie udalo sie, odpuszczam.
    > Pewno cos przeoczyles! Zmien to albo tamto i sprobuj jeszcze raz.

    Jednostka nie wie co kto ma zrobić, może jedynie wyrazić opinię.

    > Mylisz sie. Ja bym to ujal tak:
    > Kazdy mistrz zen w obliczu istoty STARA sie zachowywac tak jak
    > POWINIEN zachowywac sie kazdy człowiek na tej ziemi.

    "Mylę się", "powinien".. słyszysz to?
    Swego czasu zamieniłem swoją stronę ze zdjęciami na bloga o małpie
    rozumnej. Pewna osoba powiedziała mi wtedy "Pogubiłeś się Marku". Tak,
    ja się pogubiłem. A "fuck you!";)

    Czy ja mówię "nie zrozumiałeś", "pomyśl"? Nie bo ja praktykuję a nie
    wyznaję. Dla mnie rozmowa jest dawaniem od siebie i czerpaniem, tyle
    ile jestem zdolny zaczerpnąć. To wszystko. Czy myślisz, że ja nie wiem
    jak często się mylę, czy co? Chcesz mi to wytłumaczyć?

    > Nie, poniewaz zagubil swoje czlowieczenstwo.
    > Mistrz zen poszukuje czlowieczenstwa.

    "Zgubił". Człowieczeństwo to zwierzeczeństwo. Może powiesz "mistrz
    człowieczeństwa poszukuje zwierzeczeństwa". Dlaczego więc twierdzisz,
    że człowiek się zagubił? Chcesz mu objawić "prawdę" o życiu? O
    człowieczeństwie, o zwierzeczeństwie, o jednym i drugim zawartym w
    sobie? Gdzie on się "zagubił"? Gdzie "błądzi"? Ty to wiesz?

    > Tak.
    > Druga strona ludzkiej glupoty to zycie w chaosie.

    Przeoczyłem "jedynie" pomiędzy "to" a "harmonia";)

    > Zen NIE jest "tkwieniem w przekonaniu".
    > Jest DZIALANIEM w celu osiagnieciem harmonii czyli stanu, w
    > ktorym dzialasz bez zastanowienia, w ktorym wszystko stalo sie jasne.

    Nie jest "tkwieniem w przekonaniu" ale "próbuje osiągnąć stan w którym
    wszystko stanie się jasne". To jest ni mniej ni więcej tylko
    domniemanie, że da się taki stan osiągnąć. Ludzka ułomność sprawia
    czasem figla "oświecając" co niektórych poprzez danie im poczucia, że
    "wszystko stało się jasne". I nie byłoby w tym nic złego gdyby ci
    "oświeceni" nie czynili z siebie mesjaszy.

    > Wlasnie "przygotowales sobie dzewo" na ktorym zawisniesz w
    > nieskonczonosc.
    > Ktos juz kiedys popelnil ten blad za
    ciebie.http://www.ibiblio.org/zen/gateless-gate/5.ht
    ml

    > Tak ci sie tylko wydajehttp://vimeo.com/15182896

    "wydaje mi się", "błąd"

    http://www.google.com

    > Czy rycerz z "Siodmej pieczeci" nie doznal oswiecenia gdy zrozumial,
    > ze nie moze wygrac partii? Pojal, ze moze przynajmniej grac na zwloke
    > aby
    > uratowac innych. Nie z kazdej sytuacji da sie wyjsc obronna reka, ale
    > zawsze mozna zrobic cos co jest najlepsze w danym momencie.

    Zawsze znajdziesz swoje oświecenie jeśli zechcesz. "Siódma pieczęć"
    nie jest o oświeceniu tylko o bezsensie boga i bezsensie śmierci. O
    tym, że bóg tak samo jak śmierć mami nas swoją zagadką, której tak
    naprawdę nie ma. Nie ma trudnych odpowiedzi są tylko proste albo
    głupie. Aby uczynić ze słów prostych filozofię trzeba spisać te słowa.
    Nic więcej. Jeśli "dajesz do myślenia" używając słów to znaczy, że
    używasz słów trudnych. Epatujesz sobą. Rozmawiaj ze mną a nie dawaj mi
    do myślenia.

    marek

  • 82. Data: 2011-04-28 12:57:48
    Od: marek augustynski <m...@g...com>