  • 11. Data: 2020-04-30 10:19:36
    Temat: Re: Zastój się zrobil
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-29 o 21:36, 4...@g...com pisze:
    > Z dostępnych masek wirusy zatrzyma jedynie maska pgaz z odpowiednim filtrem. Żadna
    maska nie zatrzyma i nie zatrzymywaniu ma służyć. Maski służą właśnie ograniczeniu
    pola rażenia. A jeśli rażący i potencjalnie rażony mają maski, nawet byle jakie, to
    prawdopodobieństwo zarażenia robi się niezwykle małe. I o to z maskami chodzi.
    Zresztą to nie muszą być maski, mogą być szaliki itp. ponieważ robienie testów nic
    nie daje, co widać po statystykach, to jedynym wyjściem jest uznanie wszystkich za
    zarazonych i dlatego wszyscy mają mieć maski jak są poza domem. Jakieś ułatwienia w
    miejscach pracy zrobili ale nie na zasadzie zakazu noszenia maski w fabryce przy
    linii montażowej.

    Czy my znamy strategię działania wirusa?
    Może wykrywa stężenie swojego DNA w organizmie zarażonego i na tej
    podstawie reguluje swoje namnażanie?
    Nie jest raczej w jego interesie zabicie swojego nosiciela.
    Może utrudniając mu działanie spowodujemy tylko to, że stanie się
    bardziej zaraźliwy?

    WM

  • 12. Data: 2020-04-30 11:48:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Pewno budujecie automaty do maseczek.

    Zenku, tak sie to robi w PRL2:

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,105531,25905410,
    koronawirus-zakazone-szwaczki-ktore-szyly-maseczki-z
    -poczatku.html

    Calosci nie widze, ale tytul wystarcza:
    Zakażone szwaczki, które szyły maseczki: "Z początku w zakładzie nie
    było nawet ciepłej wody"

    J.

  • 13. Data: 2020-04-30 13:15:20
    Od: 4...@g...com

    Wirusy nie mają żadnej strategii. Zarażenie to zdarzenie losowe. Poza tym to nie
    wirus zabija. On nawet nie jest w stanie wywołać choroby tak jak bakterie. Objawy i
    potencjalna śmierć wynika z przesadzonej przez organizm obrony. Wirus to nieożywiona
    materia.

  • 14. Data: 2020-04-30 16:22:36
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-04-30 o 13:15, 4...@g...com pisze:

> [...]
    potencjalna śmierć wynika z przesadzonej przez organizm obrony. Wirus to nieożywiona

    Może i nieożywiona, ale się (1) replikuje, (2) mutuje i (3) podlega presji środowiska
    eliminując bądź preferując te czy inne egzemplarze. Tzw. ZYCIE nie musi bazować na
    znanej materii organicznej. Musi sie powielać, różnicowac i poddawać ocenie. Wirus to
    robi i w tym sensie jest w stanie wypracować strategię, oczywiście o tym nie wiedząc.
    Wścieklizna zabija, ale na krótko uzbraja zwierzę w nadzwyczajną agresję aby się
    namnożyć. Gdyby zarażone wścieklizną zwierzę po prostu zdychało, prawdopodobnie
    zginęłyby namnożone wirusy. Ale nie - zrobimy tak, aby coś cię znalazło i pożarło
    drogi piesku a także najpierw ty kąsaj kogo się da.

    O ile pamietam choroba wściekłych krów polega na uszkadzaniu mózgu powodującym
    wesołkowatość i bezbronność. Krowie to może nie szkodzi ale niech na leśną polanę
    wyjdzie pólprzytomna mysz.

    Z całą pewnością Covid ma strategię, którą sam sobie wypracował i to nie na swoich
    covidowych akademiach a w miliardach aktów przypadkowych zmian, utrwalania
    korzystnych zmian w replikacji i usuwania złych zmian.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 15. Data: 2020-04-30 16:40:06
    Od: 4...@g...com

    Wiem jak to się robi w PRL2. Dlatego temat o maszynach. Akurat padło na maszynę do
    maseczek. Ale dotyczy to całej gospodarki. Jeśli się coś robi na potrzeby produkcji
    to kupuje się maszyny w Chinach. W końcu następuje taki czas w którym z wyjątkiem
    Chińczyków nikt nic nie potrafi zrobić.

  • 16. Data: 2020-04-30 16:44:52
    Od: 4...@g...com

    Nie trafia do mnie Twoje tłumaczenie. Wynikało by z niego że nagranie na taśmie
    magnetofonowej potrafi wypracować strategie.

  • 17. Data: 2020-04-30 17:53:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Wiem jak to się robi w PRL2. Dlatego temat o maszynach. Akurat padło
    >na maszynę do maseczek.
    >Ale dotyczy to całej gospodarki. Jeśli się coś robi na potrzeby
    >produkcji to kupuje się maszyny w Chinach.

    A Chinczycy nie kupuja maszyn gdzie indziej ?

    >W końcu następuje taki czas w którym z wyjątkiem Chińczyków nikt nic
    >nie potrafi zrobić.

    Na razie, to jest chyba pare rzeczy, ktorych oni nie potrafia zrobic

    J.

  • 18. Data: 2020-04-30 21:36:43
    Od: 4...@g...com

    Nie potrafią polecieć na Słońce chociaż na Księżycu się odmeldowali. Myśliwce tej
    samej generacji co USA mają. Wymień czego nie potrafią zrobić a co jest niezbędne do
    pomyślności panstwa w jaki żyją. Chińczycy zrobią teraz wszystko na co będzie
    zapotrzebowanie i co można sprzedać. Chyba że to będą np wyspecjalizowane maszyny,
    linie produkcyjne itp. Zrobią ale tylko dla siebie. Akcja z wirusem pokazała że to
    oni teraz rządzą na Świecie a nie jakiś kraj trzeciego świata nazywający się USA.
    Chiny dzięki rozmiarowi, liczbie ludności oraz własnemu kapitałowi są jedynym
    państwem na Świecie które może się rozwijać jak by reszcie świata dopiekl kryzys. A
    to dlatego że mogą się oprzeć na popycie wewnętrznym ponad 1,4mld ludzi.

  • 19. Data: 2020-05-01 10:23:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A warto ?
    > Zanim zrobisz, to minister zniesie nakaz, albo wprowadzi cene
    > minimalna :-)

    Po co wprowadzać cenę minimalną, jak można skonfiskować?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2020-05-01 10:29:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4...@g...com wrote:

> [...]
    to dlatego że mogą się oprzeć na popycie wewnętrznym ponad 1,4mld ludzi.

    Kiedyś się mawiało "jeśli nie potrafisz ich pokonać, to się do nich
    przyłącz". Tymczasem my budujemy sojusze w oparciu o realia sprzed 30. lat.

    Pozdrawiam, Piotr