  • 1. Data: 2015-10-22 15:52:03
    Temat: Zdalny włącznik radiowy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam jakiegoś rozwiązania, które pozwoli mi radiowo załączyć pewien
    obwód na kilka-kilkanaście sekund. Wystarczy, żeby odbiornik miał jeden
    pin, który po odebraniu właściwego sygnału ustawi sobie odpowiedni stan,
    za pomocą którego mógłbym sterować MOSFET-em albo przekaźnikiem.
    Na Allegro można dostać całe mnóstwo rozmaitych pilotów radiowych,
    obsługujących po kilka kanałów. W tym przypadku musi jednak zostać
    spełniony warunek zasięgu.
    Są dwa warianty. Pierwszy zakłada przesłanie sygnału na odległość
    jakichś 300 metrów. Jeśli się uda, przechodzę do kolejnego - 2
    kilometry. W obydwu przypadkach mamy gwarantowaną bezpośrednią widoczność.

    Są jakieś gotowe, warte polecenia moduły i anteny, które można by
    wykorzystać w takiej instalacji? Oczywiście wszystko musi być zgodne z
    obowiązującymi regulacjami odnośnie pasm i mocy.

  • 2. Data: 2015-10-22 17:33:19
    Temat: Re: Zdalny włącznik radiowy
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Atlantis napisał(a) :
> [...]
    > wykorzystać w takiej instalacji? Oczywiście wszystko musi być zgodne z
    > obowiązującymi regulacjami odnośnie pasm i mocy.

    http://www.isis.org
    MSPANC

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 3. Data: 2015-10-22 18:22:29
    Od: stryq <s...@g...pl>

    W dniu 22.10.2015 o 17:33, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]

    walkie talkie

  • 4. Data: 2015-10-22 18:35:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzwonek bezprzewodowej z dorobionymi antenami.

  • 5. Data: 2015-10-22 18:58:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > wykorzystać w takiej instalacji? Oczywiście wszystko musi być zgodne z
    > obowiązującymi regulacjami odnośnie pasm i mocy.
    dwa telefony komórkowe. ale wada jest taka że wymaga to opłaty rocznej 5+5zł

    ToMasz

    PS mógłbyś spróbować coś przesłać "laserkiem". (promieniem światła) Mam
    podobny problem, tyle że urządzenie ma rozróżniać który laserek
    "nadaje", ale tylko na 10 metrów :)

  • 6. Data: 2015-10-22 20:06:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > wykorzystać w takiej instalacji? Oczywiście wszystko musi być zgodne z
    > obowiązującymi regulacjami odnośnie pasm i mocy.

    Gotowych radiolinii na taki zasięg szukaj w ofertach ELMES oraz GORKE.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-10-23 01:50:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Oct 2015 15:52:03 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Są jakieś gotowe, warte polecenia moduły i anteny, które można by
    > wykorzystać w takiej instalacji? Oczywiście wszystko musi być
    zgodne z
    > obowiązującymi regulacjami odnośnie pasm i mocy.

    Jeśli dobrze pamiętam miałeś do czynienia z rfm69, jest wersja 100mW
    rfm69hw, przy dobrych antenach i widoczności optycznej spokojnie parę
    km uzyskasz przy 433Mhz

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-10-23 16:24:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    > PS mógłbyś spróbować coś przesłać "laserkiem". (promieniem światła) Mam
    > podobny problem, tyle że urządzenie ma rozróżniać który laserek "nadaje",
    > ale tylko na 10 metrów :)

    Różne kolory i np. filtry dichroiczne na odbiorze. Wtedy mogły by nawet
    razem nadawać i nie kłóciły by się...

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 9. Data: 2015-10-23 16:44:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.10.2015 um 16:24 schrieb ACMM-033:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Różne kolory i np. filtry dichroiczne na odbiorze. Wtedy mogły by nawet
    > razem nadawać i nie kłóciły by się...

    Robiliśmy coś takiego na LEDach. Każdy LED miał swój kod (modulacja
    pulsami ok. 1000Hz) i gotowe.

    Waldek