  • 1. Data: 2012-03-31 18:14:06
    Temat: Zębatka - luz
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam,

    Jak zwykle totalnie lamerskie pytanie: Czy to normalne że zębatka
    przymocowana do "tej drugiej części" :) ma luz razem z tą drugą częścią.
    Luz jest nie tylko wzdłuż osi koła, ale również na boki.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-03-31 18:45:04
    Temat: Re: Zębatka - luz
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
    > Jak zwykle totalnie lamerskie pytanie: Czy to normalne że zębatka
    > przymocowana do "tej drugiej części" :) ma luz razem z tą drugą częścią.

    Ktora zebatka? Do ktorej "drugiej czesci"? Jesli napedowa z przodu to nie
    powinna miec w ogole zadnego luzu - czyli masz niedokrecona zebatke. Jesli
    tylna, to nie wiem jak to moze w ogole miec luz, chyba ze luz miedzy gumami
    a kolem.

    No chyba, ze mowisz o skrzyni biegow no to jednak moze miec luz na boki.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2012-03-31 19:01:06
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Ivam pisze:

> [...]
    > nie powinna miec w ogole zadnego luzu - czyli masz niedokrecona zebatke.
    > Jesli tylna, to nie wiem jak to moze w ogole miec luz, chyba ze luz

    Oczywiście tylna zębatka.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2012-03-31 19:03:49
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Ivam pisze:

    > Ktora zebatka? Do ktorej "drugiej czesci"?

    Ta druga to będzie kettenblatttraeger.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2012-03-31 19:36:00
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-31 19:03, Piotr Rezmer pisze:

    > Ta druga to będzie kettenblatttraeger.

    Zabierak tylnej zebatki to sie nazywa i jest osadzony w piascie na
    gumach. Nadmierny luz oznacza zuzyte gumy i nie jest dobry. Nadmierny
    luz poosiowy nie powinien rowniez wystepowac bo zabierak jest ustalony
    na tulejce opartej o lozysko i skrecony na osi kola.
    Najpierw sprawdz czy masz prawidlowo dokrecona nakretke tylnej osi.
    Jesli tak to zdemontuj kolo, wyjmij piaste z zabierakiem z piasty i
    obejrzyj gumy.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 6. Data: 2012-03-31 21:08:48
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Kuczu pisze:

> [...]
    > Najpierw sprawdz czy masz prawidlowo dokrecona nakretke tylnej osi.
    > Jesli tak to zdemontuj kolo, wyjmij piaste z zabierakiem z piasty i

    Dzięki, jutro sprawdzę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2012-03-31 21:15:25
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Kuczu pisze:

    > Zabierak tylnej zebatki to sie nazywa i jest osadzony w piascie na
    > gumach. Nadmierny luz oznacza zuzyte gumy i nie jest dobry. Nadmierny

    Czy możliwe że szybsze zużycie gum wystąpiło z powodu rozciągniętego
    (np. nierównomiernie) łańcucha? Jeśli przyjdzie je wymienić, to tragedii
    nie ma, kosztują około 20USD.
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2012-03-31 22:03:46
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-31 21:15, Piotr Rezmer pisze:

    > Czy możliwe że szybsze zużycie gum wystąpiło z powodu rozciągniętego
    > (np. nierównomiernie) łańcucha?

    tak. Albo lancuch wyciagnal sie nierownomiernie wskutek zuzytych gum. To
    dziala w obie strony.

  • 9. Data: 2012-05-26 18:13:52
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > przymocowana do "tej drugiej części" :) ma luz razem z tą drugą częścią.
    > Luz jest nie tylko wzdłuż osi koła, ale również na boki.

    Okazuje się, że przyczyną luzu był pad łożyska.

    --
    pozdrawiam
    Piotr