  • 1. Data: 2022-04-03 10:10:10
    Temat: Zegar w komórze
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dziś ze zdziwieniem stwierdziłem że zegar w mojej komórze spóźnia się w
    stosunku do komputerowego o 2,5 min a w komórze żony wyprzedza komputer
    o 0,5 min. Jak na cyfrowe zegary w dodatku synchronizowane, to cholernie
    duże odchyłki, nie sądzicie? Też tak macie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2022-04-03 12:44:48
    Temat: Re: Zegar w komórze
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:9qo43zat8mb9.13cf121sng4y8.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

> [...]
    > wyprzedza komputer o 0,5 min. Jak na cyfrowe zegary w dodatku
    > synchronizowane, to cholernie duże odchyłki, nie sądzicie? Też tak

    nie mamy

    komp pobiera czas z

    ntp1.tp.pl 80.50.231.226
    ntp2.tp.pl 217.96.29.26
    ns.arc.nasa.gov 217.74.65.145

    to jemu wierzę

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 3. Data: 2022-04-03 14:50:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > o 0,5 min. Jak na cyfrowe zegary w dodatku synchronizowane, to cholernie
    > duże odchyłki, nie sądzicie? Też tak macie?

    Aż tak to nie :-) Ale moje 4 sekundy rozbieżności też nie jest normalne.
    Coś się nie synchronizuje.

  • 4. Data: 2022-04-03 21:09:36
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Też tak macie?

    Zauważyłem rozbieżności dochodzące do jednej sekundy.

    --
    -
    Akarm

  • 5. Data: 2022-04-03 22:01:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2022 21:09:36 +0200, Akarm napisał(a):

    > Zauważyłem rozbieżności dochodzące do jednej sekundy.

    Hmm, sprawdziłem przed chwilą - na 22.00 odchyłka też co najwyzej 1 sek.
    Ale te 2 minuty mi się nie przyśniły :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2022-04-04 00:34:00
    Temat: Re: Re:Zegar w komórze
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" t2c3kk$1jnq$...@g...aioe.org

    Zapis:

    > pół ~sekundy

    jest równoważny zapisowi:

    ~pół sekundy

    więc zapis:

    okres połowicznego rozpadu

    jest równoważny zapisowi:

    półokres całkowitego rozpadu... ;)

    -=-

    ~Takie dowcipy opowiadali nam nauczyciele w podstawówce -- nie
    wywołując śmiechu u uczennic czy uczniów... Czy dzieci tamtych
    lat były rozsądniejsze od dzisiejszych?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2022-04-04 21:00:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Apr 2022 22:01:41 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Hmm, sprawdziłem przed chwilą - na 22.00 odchyłka też co najwyzej 1 sek.
    > Ale te 2 minuty mi się nie przyśniły :)

    Moze jednak przysnily?
    Albo komp jakis przestawiony?

    O ile wiem, to czas w sieciach GSM odgrywal dosc wazną rolę,
    glownie jako wzorzec czestotliwosci, ale jak sie ma dokladne zegary,
    to czemu ich dokladnie nie ustawic.

    Jakos tam sie dosc wczesnie dorobili odczytu czasu z sieci, to
    wiekszosc telefonow tak pokazuje.
    A Android moze ma dodatkowo jakis wlasny protokół.

    Jest pare "zegarow atomowych" czyli klientow NTP na Androida,
    pokazuja jakies ulamkowe roznice czasu systemowego (telefonu)
    i NTP.

    J.

  • 8. Data: 2022-04-04 21:22:49
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 04.04.2022 o 21:00, J.F pisze:
    > Moze jednak przysnily?
    > Albo komp jakis przestawiony?

    Mozna pomylić zegar z alkomatem. ;)

  • 9. Data: 2022-04-05 09:42:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-04-kwietnia-2022 o 21:22, jn pisze:

    > Mozna pomylić zegar z alkomatem. ;)

    O... i tu dochodzimy do tematyki samochodowej ;-)

    A moim Sedici/SX4 zegar spóźnia się lub przyspiesza w zależności od
    napięcia akumulatora.

    Jeśli dużo jeżdżę to przyśpiesza a jak długo stoi to zwalnia. ;-)

    Wyprodukowany już XXI wieku ku..... .. ć ;-)

  • 10. Data: 2022-04-05 12:13:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2022 09:42:00 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli dużo jeżdżę to przyśpiesza a jak długo stoi to zwalnia. ;-)
    >
    > Wyprodukowany już XXI wieku ku..... .. ć ;-)

    I tak co pol roku musisz ustawiac.

    U mnie w oplu samochod czas bierze z komorki, ale ma radio z BT.

    Hm, zaraz ... a moze z RDS bierze?

    J.