  • 11. Data: 2022-04-05 13:01:40
    Temat: Re: Zegar w komórze
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 05.04.2022 o 12:13, J.F pisze:

    > I tak co pol roku musisz ustawiac.
    >
    > U mnie w oplu samochod czas bierze z komorki, ale ma radio z BT.
    >
    > Hm, zaraz ... a moze z RDS bierze?

    A może z satelit GPS :-P

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 12. Data: 2022-04-05 16:24:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2022 13:01:40 +0200, ALEX MR wrote:

    > A może z satelit GPS :-P

    GPS w samochodzie nie mam.

    Ale smartfon z androidem ... kto wie.
    Ma GPS, ma siec komórkową, ma internet ...

    J.

  • 13. Data: 2022-04-05 16:48:30
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 3.04.2022 o 10:10, Jacek Maciejewski napisał:

    > Dziś ze zdziwieniem stwierdziłem że zegar w mojej komórze spóźnia się w
    > stosunku do komputerowego o 2,5 min a w komórze żony wyprzedza komputer
    > o 0,5 min. Jak na cyfrowe zegary w dodatku synchronizowane, to cholernie
    > duże odchyłki, nie sądzicie? Też tak macie?

    My to w dupie mamy, bo żyjemy (z żoną) w czasie serwowanym przez
    żabojady z Orange i nam lata, czy to się zgadza co do pół sekundy
    z czasem Greenwich w komputerze. Kiedyś PR1 podawało w południe
    dokładny czas: "szóste piknięcie oznacza dokładnie godzinę dwunastą".
    Jeśli nie możesz spać z powodu rozbieżności czasowych, spróbuj
    synchronizować swe zegarki z tym szóstym piknięciem. Jeżeli PR1
    jeszcze pika.

  • 14. Data: 2022-04-05 17:21:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Apr 2022 16:48:30 +0200, Collie napisał(a):

    > Jeśli nie możesz spać z powodu rozbieżności czasowych

    Pod domem mam przystanek autobusowy, z ktorego b. często korzystamy i
    wychodzimy z domu tak by być minutę wcześniej. Autobusy startują 1
    przystanek wcześniej więc na naszym stawiają się co do kilku sekund. W
    tej sytuacji 2 min. spóźnienia - sam wiesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2022-04-05 17:33:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2022 17:21:10 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > przystanek wcześniej więc na naszym stawiają się co do kilku sekund. W
    > tej sytuacji 2 min. spóźnienia - sam wiesz.

    A jak sie kierowcy zegarek przestawi i wystartuje minute wczesniej?
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-04-05 17:39:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Apr 2022 17:33:25 +0200, J.F napisał(a):

    > A jak sie kierowcy zegarek przestawi i wystartuje minute wczesniej?
    > :-)

    Bystryś jak woda w sraczu. Sam nigdy bym o tym nie pomyślał.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2022-04-05 17:41:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2022 16:48:30 +0200, Collie wrote:

> [...]
    > z czasem Greenwich w komputerze. Kiedyś PR1 podawało w południe
    > dokładny czas: "szóste piknięcie oznacza dokładnie godzinę dwunastą".

    Nie wiem czy nadal podaje, ale inne stacje nie podają.
    Paszczowo podają godzine, w miare dokladnie, ale wiadomo - nie co do
    sekundy.

    Wiec w trochę późniejszych czasach w miare dokładny czas był w
    telegazecie TVP.

    Potem przyszła era kablówek i cyfrowek - stacja TV w kablu potrafila
    sie spozniac kilkadziesiąt sekund w stosunku do antenowej.
    Jak teraz w naziemnej cyfrowej TV to nawet nie wiem, TG w kablu
    musialbym sprawdzic.

    RMF sluchane w internecie tez ma kilkadziesiat sekund opoznienia w
    stosunku do anteny, i mam wrazenie, ze ten czas rosnie.

    Wiec potem najdokladniejszy czas byl z internetu/NTP.

    Teraz windowsy sie synchronizuja chyba co tydzien, wiec komputery tez
    sa dokladne.
    I siec komorkowa jest dosc dokladna.

    J.

  • 18. Data: 2022-04-05 18:03:05
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 5.04.2022 o 17:21, Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > przystanek wcześniej więc na naszym stawiają się co do kilku sekund. W
    > tej sytuacji 2 min. spóźnienia - sam wiesz.

    No to zsynchronizować swe zegarki z czasem autobusowym: albo pojechać
    na pętlę, jeśli tam jest zegar startowy dla autobusów, albo ustawić czas
    wg zegara autobusowego i nie przejmować się innymi czasami - czy to
    w smartfonie, czy w komputerze - jeśli czas "autobusowy" jest akurat
    najważniejszy. A kto wie, czy różnica między czasem autobusowym
    i czasem komórkowym nie wiąże się z teorią względności Einsteina,
    biorąc pod uwagę prędkość autobusu?

  • 19. Data: 2022-04-05 18:29:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 kwi 2022 o 18:03, Collie pisze:

    > najważniejszy. A kto wie, czy różnica między czasem autobusowym
    > i czasem komórkowym nie wiąże się z teorią względności Einsteina,
    > biorąc pod uwagę prędkość autobusu?

    Składają się co najmniej dwa czynniki -- także masa autobusu...
    (im silniejsze pole grawitacyjne -- tym wolniej płynie czas)
    [im więcej grubych pasa_żerów...]

    --

  • 20. Data: 2022-04-05 18:31:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 kwi 2022 o 17:33, J.F pisze:

    > A jak sie kierowcy zegarek przestawi i wystartuje minute wczesniej?

    W komórce warto mieć satelitarny podgląd aktualnej sytuacji drogowej...

    --