  • 1. Data: 2012-02-03 09:18:01
    Temat: Zestawienie wad WP 7.5
    Od: atm <...@v...pl>

    Czesc wymienionych tu wad dyskwalifikuje dla mnie WP (na chwile obecna):
    http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-kochac-
    windows-phone-7

  • 2. Data: 2012-02-03 10:10:37
    Temat: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 03 Feb 2012 10:18:01 +0100, atm napisał(a):

    > Czesc wymienionych tu wad dyskwalifikuje dla mnie WP (na chwile obecna):
    > http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-kochac-
    windows-phone-7

    Choć artykuł jest niezły, autor niespecjalnie się wysilił, omijając
    zasadnicze problemy oraz wywnętrzając się nad problemami które wkrótce
    znikną.
    Zasadnicze problemy to brak możliwości natywnego kompilowania programów
    (Microsoft przyznał się już do tego błędu i w następnej wersji systemu
    będzie), kompletny brak oprogramowania (wspomniane) oraz brak możliwości
    odblokowania systemu (była ale się skończyła, teraz będzie płatna dla
    developerów)
    Nowa wersja Tango będzie usuwała sporo wad, wprowadzi możliwość używania
    programów natywnie kompilowanych w C++ (a tym samym da szansę na porządny
    jailbreak :-), a pod spodem dobrze znany Windows CE) i parę innych rzeczy.
    W zasadzie sprawdzają się moje przewidywania po obejrzeniu pierwszych
    telefonów - wtedy mówiłem, że Dżobsowi dojście do pierwszego modelu który
    jako tako dało się używać (mimo gejzeru wad) zajęło cztery lata, Microsoft
    co by nie robił i jak nie szedł na skróty nie zrobi tego w mniej niż dwa
    lata. Sprawdza się, zanim będą pierwsze telefony z WP Tango, bedzie jesień
    jak nic.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 3. Data: 2012-02-03 12:14:31
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-03 10:18, atm pisze:
    > Czesc wymienionych tu wad dyskwalifikuje dla mnie WP (na chwile obecna):
    > http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-kochac-
    windows-phone-7

    Trochę przeczytałem i coraz bardziej mi się podobać zaczyna ten mój
    dziadowski symbian w tel. za 400 zł :-)

  • 4. Data: 2012-02-03 14:12:26
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 03.02.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:
> [...]
    > lata. Sprawdza się, zanim będą pierwsze telefony z WP Tango, bedzie jesień

    A nie wydaje Ci się czasem że to są po prostu produkty przeznaczone na inny
    rynek. Zarówno WP7 i iOS, nie są projektowane dla ludzi którzy potrafili
    skonfigurować maila w "motoroli bez systemu" i jeszcze wgrać tam i używać
    google maps. Tym bardziej nie jest projektowany dla tych co od dawna
    używają PDA, czy smartfonów i mają spore wymagania. Ilu jest takich dla
    których przy zakupie będzie ważne, czy na maila z załącznikiem, mogą
    odpowiedzieć mailem ze zmodyfikowanym załącznikiem i na ile sposobów mogą
    sortować i przeszukiwać pierdyliard kontaktów i notatek?
    Zam paru szczęśliwych userów iOS, dla nich Instagram jest najważniejszy,
    i nie ma co się głupio dziwić bo intensywnie zdaje się go używają.
    Zmieniła się po prostu definicja smartfona, teraz to _popularny_ telefon
    z systemem i funkcjonalnością, zoptymalizowanymi do różnych form rozrywki.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 5. Data: 2012-02-03 14:18:23
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 3 Feb 2012 14:12:26 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

> [...]
    > z systemem i funkcjonalnością, zoptymalizowanymi do różnych form rozrywki.

    Ja to nazywam "postępującą ajfonizacją rynku" i uważam za patologię.
    Większość użytkowników ajfona kupiła go nie dla jego zalet czy funkcji, ale
    dlatego, że jest (był) modny. Zresztą często przesiadając się z nokii 8800
    czy Motoroli Aura.
    Inni producenci też się już w tym zorientowali i knują nad sprzętem który
    może być modny, nawet im się to trochę udaje - Samsung Note czy Sensation
    XE.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 6. Data: 2012-02-03 19:25:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kakmar" <k...@g...com> wrote in message
> [...]
    > skonfigurować maila w "motoroli bez systemu" i jeszcze wgrać tam i używać

    Wyczuwam tu jakąś nutkę dumy z faktu, że umiesz sobie skonfigurować
    maila w motoroli bez systemu... Uważasz że tylko ktoś kto SAM SOBIE
    potrafi coś w telefonie skonfigurować powinien go posiadać i używać?
    Czyżbyś zapominał że ktoś może użytkownikowi pomóc w tym jednorazowym
    zadaniu

  • 7. Data: 2012-02-04 03:07:50
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:
    > Czesc wymienionych tu wad dyskwalifikuje dla mnie WP (na chwile
    > obecna):
    > http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-kochac-
    windows-phone-7

    "Kamery w WP7 nie pozwalaja na nagrywanie w wyzszej rozdzielczosci niz
    720p."

    No rzeczywiscie, co za dramat. Bo takie ziarno jakie generuja te
    mikroskopijne matrycki, to przeciez warto upskalowac az do 1080p.
    Chrystepanie, jakie glupoty.
    49 bzdur zamiast skoncetrowac sie na 7 istotnych rzeczach typu brak
    szyfrowania magazynu.

  • 8. Data: 2012-02-04 03:08:35
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > potrafi coś w telefonie skonfigurować powinien go posiadać i używać?
    > Czyżbyś zapominał że ktoś może użytkownikowi pomóc w tym jednorazowym

    To się mówi krótko: nie stać cię i dorabiasz ideologię.

  • 9. Data: 2012-02-04 23:32:20
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 03.02.2012 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:

> [...]
    > potrafi coś w telefonie skonfigurować powinien go posiadać i używać?
    > Czyżbyś zapominał że ktoś może użytkownikowi pomóc w tym jednorazowym

    Słabo wyczuwasz, ja boleję nad poświęceniem funkcjonalności w imię źle
    pojętej łatwości używania. W efekcie otrzymujemy produkt pozwalający
    łatwo robić rzeczy mi niepotrzebne i bardzo upierdliwie te przydatne.
    Albo w ogóle uniemożliwiający jakieś oczywiste zastosowania.

    Ja nie piszę że iOS i WP7, są złe. Piszę że są projektowane pod kątem
    popularności, a nie maksymalizacji użyteczności. Dla mnie nie jest
    ważnie jak łatwo mogę kupić program, książkę, film czy muzykę.
    Dla mnie jest ważne jak łatwo mogę korzystać z moich dokumentów,
    danych, oprogramowania. A i z moim komputerem.

    Ze względu na że PalmOS zmarł już dawno, a WM właśnie robi to samo,
    to wybór jest ograniczony. Właściwie go niema. Android 2.3 jest nadal
    OTB do dupy, ale w porównaniu z konkurencją już w miarę akceptowalny,
    a dzięki temu że jest otwarty, da się go tanio naprawić.

    Smutne jest tylko to że gorsze wypiera lepsze, ale to już Kopernik
    o tym pisał.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2012-02-05 02:48:44
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Słabo wyczuwasz, ja boleję nad poświęceniem funkcjonalności w imię źle
    > pojętej łatwości używania.

    A właśnie, że dobrze pojętej. Bo na tę łatwość używania składa się też
    prostota, stabilność, bezpieczeństwo i szybkość działania - tego naprawdę
    potrzebuj klient, a rozklekotany android tego nie oferuje.

    > W efekcie otrzymujemy produkt pozwalający
    > łatwo robić rzeczy mi niepotrzebne i bardzo upierdliwie te przydatne.

    Z naciskiem na Tobie.

    > Albo w ogóle uniemożliwiający jakieś oczywiste zastosowania.

    Oczywiste w jakiejś niszy.

    > Ja nie piszę że iOS i WP7, są złe. Piszę że są projektowane pod kątem
    > popularności, a nie maksymalizacji użyteczności.

    Ale popularność uzyskuje się właśnie poprzez maksymalizację użyteczności,
    tylko że popularnych obszarach a nie wydumanych. W przyrodzie nic nie ginie,
    jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, zwiększanie zakresu obniża
    jakość reszty rozwiązania itd.

> [...]
    > OTB do dupy, ale w porównaniu z konkurencją już w miarę akceptowalny,
    > a dzięki temu że jest otwarty, da się go tanio naprawić.

    To dlaczego nikt go jeszcze nie naprawił, skoro to takie tanie?
    Otwartość nie jest żadną zaletą w kiepskich rozwiązaniach, zwiększa się
    tylko burdel.

    > Smutne jest tylko to że gorsze wypiera lepsze,

    Bo tanie było, to wypierało. Ale odkąd się okazało, że było na kradzionych
    patentach oparte i dowalano androidowi opłaty licencyjne, to może w końcu
    przestanie wypierać.