  • 1. Data: 2009-02-09 13:32:38
    Temat: Budżetowa karta graficzna (rozdzielczość 1920x1200) - co wybrać
    Od: j_d <j...@o...pl>

    Witam!

    Noszę się z zamiarem zakupu monitora 24' i pracy z rozdzielczością
    1920x1200. W chwili obecnej pracuję na monitorze 17', korzystając ze
    zintegrowanej karty graficznej. Karta obsługuje max 1280x1024 i trzeba
    ją będzie zastąpić czymś bardziej wyrafinowanym.

    Docelowa konfiguracja ma służyć wyłącznie pracy w 2D - obróbka
    tekstów, obliczenia (Excel), trochę grafiki 2D (giełda :-). Żadnych
    gier uruchamiać nie planuję (nawet pasjansa :-). Chciałbym również,
    aby możliwa była praca 2-monitorowa (24' 1920x1200 i 17' 1280x1024) -
    czy koniecznie muszę kupić kartę obsługującą 2 monitory czy będę mógł
    jednocześnie korzystać z karty zintegrowanej i nowej?

    Poradźcie - jaką kartę wybrać? Komputer ma wolne złącza: PCI, PCI-X
    x1, PCI-X x16.

    Czy warto pakować się w kartę na PCI? Np. w coś takiego:

    http://www.allegro.pl/item541628014_karta_graficzna_
    matrox_g550_32mb_dual_head_pci.html

    http://www.allegro.pl/item544972563_matrox_mga_g200_
    quadro.html

    http://www.allegro.pl/item552127044_matrox_g450_dual
    head_32mb_ddr_dvi_pci_gwarancja.html

    A może coś takiego (nowsze standardy szyn):

    http://www.allegro.pl/item549042333_nowka_karta_rade
    on_x740xl_128mb_pci_e_gw.html

    http://www.allegro.pl/item540760864_radeon_x740xl_12
    8mb_ddr3_pci_express_fv_gw_nowa.html

    http://www.allegro.pl/item548973603_nvidia_geforce_p
    cx5750_128mb_tvout_pci_e_x16_cz_wa.html

    http://www.allegro.pl/item551953060_promocja_geforce
    _pcx_5300_pci_e_128mb_fvat_gw.html

    http://www.allegro.pl/item540336389_nvidia_geforce_6
    200se_tc_ledtek_niski_profil.html

    Budżet: max 150 PLN, preferowana karta bez żadnych wentylatorów.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie,

    j_d

  • 2. Data: 2009-02-09 14:56:36
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 05:32:38 -0800 (PST), j_d napisał(a):

> [...]
    > zintegrowanej karty graficznej. Karta obsługuje max 1280x1024 i trzeba
    > ją będzie zastąpić czymś bardziej wyrafinowanym.

    Na pewno nie obsługuje? Wątpię. Co to za karta?

  • 3. Data: 2009-02-09 19:27:09
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "j_d" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    <ciach>

    Obsługuje, obsługuje, tylko system (pewnie windows ;) ) nie pokazuje więcej
    możliwości niż Twój obecny monitor może obsłużyć.
    Najpierw kup monitor, sprawdź jak działa (a na pewno działac będzie)
    a potem szukaj jakiejś innej karty (jak tych 150 pln nie przepijesz z
    radości że działa ;) )
    $M$

  • 4. Data: 2009-02-09 20:12:10
    Od: "kreska" <krasiczynski_!@_!o_!p_!._!pl>

> [...]
    > Najpierw kup monitor, sprawdź jak działa (a na pewno działac będzie)
    > a potem szukaj jakiejś innej karty (jak tych 150 pln nie przepijesz z

    Czesc.

    Co do rozdzielczosci wyzszych niz 1280x1024 masz pewnie racje - wystarczy
    karcie pozwolic je wlaczyc, ale na zintegrowanych grafikach rzadko da sie
    podlaczyc dwa monitory.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2009-02-10 08:23:56
    Od: j_d <j...@o...pl>

    Witam!

    On 9 Lut, 21:12, "kreska" <krasiczynski_!@_!o_!p_!._!pl> wrote:

> [...]
    > karcie pozwolic je wlaczyc, ale na zintegrowanych grafikach rzadko da sie

    Ta zintegrowana karta to VIA/S3G UniChrome Pro IGP. Nie działam na
    dedykowanym sterowniku mojego monitora, tylko na domyślnym sterowniku
    monitora Windows (CRT - nie zmieniałem, bo działa OK). W konfiguracji
    karty pod przyciskiem "List All Modes" maksymalna rozdzielczość to
    1280x1024. Sterownik karty oczywiście od producenta płyty.

    Opis chipsetu tutaj: http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series
    /p4m800_pro/index.jsp

    Chyba to raczej ta karta jest bardzo słabiutka, więc wracamy do punktu
    wyjścia - co wybrać?

    j_d

  • 6. Data: 2009-02-10 08:35:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.02.2009 14:32, j_d pisze:
    > Poradźcie - jaką kartę wybrać? Komputer ma wolne złącza: PCI, PCI-X
    > x1, PCI-X x16.

    Nie ma takich złączy jak PCI-X x1 i PCI-X x16.

    Są PCIe x1 i PCIe x16.

    PCI-X to zupełnie inna magistrala.

    > Czy warto pakować się w kartę na PCI? Np. w coś takiego:

    Nie. Szukaj karty PCIe. Magistrala PCI ma jak na wymagania
    kart graficznych i dzisiejsze czasy strasznie małą przepus-
    towość.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-02-10 08:54:06
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 00:23:56 -0800 (PST), j_d napisał(a):

> [...]
    > karty pod przyciskiem "List All Modes" maksymalna rozdzielczość to
    > 1280x1024. Sterownik karty oczywiście od producenta płyty.

    Ale domyślny sterownik P&P od monitora też się z tym monitorem komunikuje
    przez i2c i zna jego maksymalną rozdzielczość.

> [...]
    /p4m800_pro/index.jsp

    > Chyba to raczej ta karta jest bardzo słabiutka, więc wracamy do punktu

    Bez problemu obsłuży 1920x1200. Według VIA obsługuje do 1920x1440. Jak nie
    grasz to po co silniejsza?