  • 1. Data: 2011-01-19 10:10:00
    Temat: Żywotność karty SD
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Wyczytałem różne opinie na temat żywotności kart. Najmniej optymistyczne to
    2000cykli.
    Ile faktycznie pożyje przeciętna karta SD 4GB zapisywana w kółko 24h/dobę
    365 dni w roku? Co 1 sekundę do pliku będzie dopisywany 120 bajtowy rekord w
    trybie FIFO? Wychodzi że w roku zapiszę ją 26 razy więc niby nie ma się czym
    wogóle martwić ale jak wygląda to z punktu widzenia zapisu do tablicy FAT?

    Marek

  • 2. Data: 2011-01-19 10:11:42
    Temat: Re: Żywotność karty SD
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Wyczytałem różne opinie na temat żywotności kart. Najmniej optymistyczne
    > to 2000cykli.

    Miało być pesymistyczne :)

  • 3. Data: 2011-01-19 10:19:22
    Od: "gri" <s...@a...er>

> [...]
    > w trybie FIFO? Wychodzi że w roku zapiszę ją 26 razy więc niby nie ma się
    > czym wogóle martwić ale jak wygląda to z punktu widzenia zapisu do

    Bardzo szybko ja szlag trafi
    Dobrej jakości ponoć wytrzymają 100 tys. zapisów
    Ale przy adresowaniu pośrednim obszar rootsektor będziesz ciągle nadpisywał,
    co 1s, czyli szlag go trafi po 100tys sekund, a to raptem jeden dzień

  • 4. Data: 2011-01-19 10:23:30
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Miało być pesymistyczne :)

    włącz ciągły i szybki (co 1ms) zapis do jednego bloku - zobacz czy przeżyje
    dobę

  • 5. Data: 2011-01-19 10:27:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 19.01.2011 11:10, 4CX250 pisze:
    > Wychodzi że w roku zapiszę ją 26 razy więc
    > niby nie ma się czym wogóle martwić ale jak wygląda to z punktu widzenia
    > zapisu do tablicy FAT?
    Za każdym razem jak się zmieni rozmiar pliku/alokacja klastrów - zapis w
    nagłówku partycji.

    Jak możesz to zapisuj surowe dane, jak nie możesz to zrób na czystej
    karcie plik wypełniony zerami i nadpisuj cyklicznie jego zawartość.

    P.S.
    Oidp na fat32 wciśniesz tylko 2GB plik, więc reszta miejsca się będzie
    marnować.

    Michoo

  • 6. Data: 2011-01-19 10:31:19
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Oidp na fat32 wciśniesz tylko 2GB plik, więc reszta miejsca się będzie
    > marnować.

    FAT16 to 2GB
    FAT32 to 2TB

  • 7. Data: 2011-01-19 10:36:02
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    > włącz ciągły i szybki (co 1ms) zapis do jednego bloku - zobacz czy
    > przeżyje dobę

    Z własnych eksperymentów wiem, ze Sandisk, Kingston przeżywają więcej.
    Nie kupowałem najtańszych na allegro
    Niektóre są bardzo wolne i pozwolą na zapis bloku co 1ms

  • 8. Data: 2011-01-19 10:37:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gri,

    Wednesday, January 19, 2011, 11:31:19 AM, you wrote:

    > FAT16 to 2GB
    > FAT32 to 2TB

    To dlaczego tak trudno utworzyć dysk logiczny FAT32 większy niż 32 GB?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-01-19 10:39:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 19.01.2011 11:31, gri pisze:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > FAT16 to 2GB
    > FAT32 to 2TB
    Plik, nie partycja.

    Ale się pomyliłem - wiki twierdzi, że 4GB.

    Michoo

  • 10. Data: 2011-01-19 10:40:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > To dlaczego tak trudno utworzyć dysk logiczny FAT32 większy niż 32 GB?
    Jak kupowałem dysk 500GB to przyszedł z jednym wielkim FATem.

    Michoo