  • 11. Data: 2012-01-25 10:51:46
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 01/25/2012 09:56 AM, brunet.wp wrote:

    > Kupiłem już nowy, auto śmiga :) Ale stary muszę oddać do sklepu.

    Nie zapomnij, że ten stary jest warty 30 PLN no chyba, że dali Ci nowy
    bez kaucji i się umówiłeś, że oddasz.

    Najlepsze jest norauto: oddaj nam stary akumulator a damy ci rabat 30
    PLN na nowy!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-01-25 10:55:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    >Nie zapomnij, że ten stary jest warty 30 PLN no chyba, że dali Ci
    >nowy bez kaucji i się umówiłeś, że oddasz.
    >Najlepsze jest norauto: oddaj nam stary akumulator a damy ci rabat 30
    >PLN na nowy!

    Chyba idiotyzm. zawyzaja sobie ceny reklamowe.
    U innych bedzie tylko srednim drukiem na stoisku informacja o kaucji
    ..

    ... a moze tak juz nie wolno ? Ustawa o cenach itp ?

    J.

  • 13. Data: 2012-01-25 12:01:56
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message

    > VC ma taki smieszny "test mode", który pokazuje ładowanie aku

    Mozesz rozwinac temat? Jak sie go uruchamia?

    --
    Axel

  • 14. Data: 2012-01-25 12:02:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 17:11, brunet.wp pisze:

    > Chyba nie należy się sugerować wiekiem. W innym aucie rok temu kupiłem nowy
    akumulator gdy stary po raz pierwszy odmówił posłuszeństwa. Wtedy akurat autem
    zaczęła jeździć żona. Dom, sklep, przedszkole, sklep, szkoła, sklep, zgaśnięcie na
    skrzyżowaniu, sklep, dom, itd. Super krótkie dystanse i mało ładowania. Jako że auto
    było u nas już 7 lat, a akumulator kupiony z autem (więc pewnie miał z 10 lat jeśli
    nie więcej) to bez zastanawiania kupiłem żonie nowy akumulator. Musi mieć niezawodny
    środek transportu.

    > Tej zimy znowu żonie nie odpalił. Naładowałem go prostownikiem, bo był rozładowany.
    Na moje oko obecny akumulator ma połowę pojemności nominalnej, pożyje jeszcze rok,
    może dwa.

    > Pluję sobię w brodę, że nie przestestowałem starego akumulatora i po prostu wtedy
    zamiast kupować nowy, podładować stary i przede wszystkim go dokładnie sprawdzić. A
    może obecnie ten stary byłby lepszy niż ten nowy? Fakt, że ten nowy, to z tych
    tańszych, marka Bergen.

    prawdopodobnie jest to jednak 2001 rok, bo taki też jest rok produkcji auta. Czyli
    wychodzi na to, że przeżył 11 lat. Ładny wiek. Dlatego też kupię Vartę jako kolejny
    akumulator.

    czasem warto tez dac szanse innym markom sie sprawdzic - no ale to juz co kto lubi.

    Jakże często opisywano tu na grupie podobne historie: aku sprzed 10 lat działał i
    działał, nowy pada po 2-3 latach.
    Dokładnie o to chodzi w tym nieprzenoszeniu doświadczeń. Podobno producenci teraz
    ostro oszczędzają...

    > Zastanawiałem się na Centrą Futurą. Cena podobna, jakość pewnie też. Jednak nic nie
    wskazuje na to, aby Varta była wyraźnie gorsza niż Centra.

    O Centra Futura również było dużo pisane, niestety często negatywnie. Opad masy,
    gwarancja nieuznana itp.
    Jeśli chcesz wsadzać wapniowy, to musisz mieć pewność że masz w 100% dobre (nie za
    niskie, NIE ZA WYSOKIE) ładowanie.
    Oczywiście to dotyczy każdego aku, ale wapniowego w szczególności, ze względu na jego
    mniejszą odporność
    na przeładowania oraz niestety wyższą cenę...

  • 15. Data: 2012-01-25 12:51:39
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Nie zapomnij, że ten stary jest warty 30 PLN no chyba, że dali Ci nowy bez
    > kaucji i się umówiłeś, że oddasz.

    Dokładnie tak. Nie naliczyli mi kaucji a stary mam zwrócić w ciągu kilku
    dni.

  • 16. Data: 2012-01-25 17:33:07
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Axel"

    > Mozesz rozwinac temat? Jak sie go uruchamia?

    Trzymasz wciśnięty przycisk setings na radiu aż do usłyszenia krótkiego
    "pik" (jeśli radio jest włączone) ok 30 sekund, nastepnie kilka razy
    naciskasz przycisk BC (pod setings) aż do uzyskania wartości którą chcesz
    zobaczyć - wyświetlanych opcji jest sporo - każde naciśnięcie BC pokazuje
    temperatury, napięcia, dawki paliwa...gdzieś kiedyś widziałem jakieś
    objaśnienia znaczeń wyświetlanych parametrów, ale tych podstawowych na
    pewno się domyslisz.