  • 1. Data: 2011-08-11 19:00:31
    Temat: alchemicy z ABW
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    w pewnych kręgach chodzą takie plotki, że ABW zakupiła jakiś magiczny
    program, dzięki któremu będzie mogła na badanym komputerze odczytać wszystko
    co kiedykolwiek na nim się pojawiło, czy to dane czy to programy, czy to mp3
    czy pornole... podobno można i 100 razy skasować dysk, a i tak odtworzą...

    co Wy o tym myślicie?

  • 2. Data: 2011-08-11 19:15:27
    Temat: Re: alchemicy z ABW
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.08.2011 21:00, identifikator: 20110701 pisze:
> [...]
    > wszystko co kiedykolwiek na nim się pojawiło, czy to dane czy to
    > programy, czy to mp3 czy pornole... podobno można i 100 razy skasować

    Jeżeli po prostu skasujesz pliki to nie trzeba specjalnego zachodu, żeby
    dane odzyskać. Jeżeli dane zostaną nadpisane to nie ma szans.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-08-11 19:45:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 21:15:27 +0200, Michoo napisał(a):
    > Jeżeli po prostu skasujesz pliki to nie trzeba specjalnego zachodu, żeby
    > dane odzyskać. Jeżeli dane zostaną nadpisane to nie ma szans.

    Dawno temu podobno IBM bsadal i stwierdzil ze daje sie odczytac dane do 6
    zapisow wstecz. Ile w tym prawdy nie wiem, ale taki np Norton Secure Erase
    nadpisywal dane 6 razy.
    No ale wtedy bity na dysku byly mikroskopijne, a nie nanoskopijne :-)

    A windows sporo rzeczy zapamietuje i sporo mozna odczytac.

    J.

  • 4. Data: 2011-08-11 19:56:30
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j218sf$mj8$...@n...onet.pl,
    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> nastukał:
    > co Wy o tym myślicie?

    myślimy, że robią cie w konia

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-08-11 19:58:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-11 21:00, identifikator: 20110701 wrote:
    > w pewnych kręgach chodzą takie plotki

    To kregi tumanistów. Unikaj.

  • 6. Data: 2011-08-11 20:08:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.08.2011 21:45, J.F. pisze:

    > Dawno temu podobno IBM bsadal i stwierdzil ze daje sie odczytac dane do 6
    > zapisow wstecz. Ile w tym prawdy nie wiem, ale taki np Norton Secure Erase
    > nadpisywal dane 6 razy.
    I to niestety pokutuje to nadal. Jeszcze w połączeniu z jakimś
    przedpotopowym standardem amerykańskim na temat ochrony informacji,
    który zakładał kilkadziesiąt cykli zapisu.

    > No ale wtedy bity na dysku byly mikroskopijne, a nie nanoskopijne :-)
    a) Kiedyś głowica nie była tak dokładnie pozycjonowana - zapisywany był
    znacznie szerszy obszar niż odczytywany, wiec nikt się nie przejmował
    nierównym brzegiem ścieżki.
    b)Wtedy nie stosowano zapisu prostopadłego.

    > A windows sporo rzeczy zapamietuje i sporo mozna odczytac.
    To jakby inna kwestia.

    Michoo

  • 7. Data: 2011-08-11 20:10:12
    Od: "Robbo" <r...@h...com>

    > Jeżeli po prostu skasujesz pliki to nie trzeba specjalnego zachodu, żeby
    > dane odzyskać. Jeżeli dane zostaną nadpisane to nie ma szans.

    Czytałem kiedyś artykuł, w którym napisano, że głowica zapisująca dane na
    dysku nie trafia za każdym razem w to samo miejsce podczas zapisu danych pod
    konkretnym adresem. Dzięki temu można odczytać poprzedni zapis do iluś tam
    kroków wstecz. Przy czym tu trzeba odpowiedniego urządzenia laboratoryjnego,
    a nie programu. Przeczytałem też, że gdy nadpisze się dane na dysku losowym
    ciągiem znaków 20 razy (w praktyce wystarczy mniejsza liczba nadpisań), to
    na pewno poprzednich danych nie da się odczytać.

    R.

  • 8. Data: 2011-08-11 20:16:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A windows sporo rzeczy zapamietuje i sporo mozna odczytac.

    Na przykład w plikach DOC zapisywał obszerne fragmenty zupełnie
    innych tekstów otwieranych kilka godzin wcześniej. Teraz zdaje się
    już tak nie jest, format wygląda porządniej, ale z tych starszych
    plików, co przypominały jakiś coredump, można było się ciekawych
    rzeczy dowiedzieć.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-08-11 20:20:28
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Na przykład w plikach DOC zapisywał obszerne fragmenty zupełnie
    > innych tekstów otwieranych kilka godzin wcześniej.

    Możesz podać jakieś przykłady?
    Z tego co pamiętam to stare formaty doc i xls przypominały system plików
    w pliku i word, czy excel potrafił trzymać kilka wersji wstecz
    edytowanego dokumentu a nie innych dokumentów.

  • 10. Data: 2011-08-11 20:33:36
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 11.08.2011 21:00, identifikator: 20110701 wrote:
    > ABW zakupiła jakiś magiczny
    > program

    Pewnie będzie jak z tym wykrywaczem substancji wybuchowych, który tylko
    udawał, że działa. Teraz na każdym dysku znajdą mp3-ki i pornole choćby
    ich tam nigdy nie było ;)
    Swoją drogą to wynikało by z tego, że w ten sposób można zwiększyć
    pojemność dysku np. 100-krotnie.

    Mirek.