  • 1. Data: 2007-01-28 09:14:54
    Temat: awaria Futuro/Netia
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    a Futuro we Wroclawiu lezy i kwiczy. Infolinia mowi, ze przeciety jakis
    swiatlowod Energis/TKT. Przewiduja, ze wroci za 4h jak pospawaja,
    czyzby zadnego backupu Wroclaw nie mial? Milutko.

    a.

  • 2. Data: 2007-01-28 10:07:05
    Temat: Re: awaria Futuro/Netia
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >a Futuro we Wroclawiu lezy i kwiczy. Infolinia mowi, ze przeciety jakis
    > swiatlowod Energis/TKT. Przewiduja, ze wroci za 4h jak pospawaja,
    > czyzby zadnego backupu Wroclaw nie mial? Milutko.

    przecież to jest norma... bardzo często jest tak że w większych miastach
    jedyne
    alternatywne dojście (czyli nie TP) jest oparte o kabel który ktoś kiedyś
    położył/powiesił,
    a w tym kablu włókna dzierżawią wszyscy "duzi".
    No i jak kabel szlag trafi to wszyscy leżą...
    ...i prawda jest taka, że te awarie nie są na tyle częste żeby opłacało się
    budować własny
    zapasowy kabel - bo i tak żeby mieć backup to trzeba ten stary opłacać.
    Telekomunikacja to droga zabawa ;]

    Marcin

  • 3. Data: 2007-01-28 10:31:56
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > położył/powiesił,
    > a w tym kablu włókna dzierżawią wszyscy "duzi".
    > No i jak kabel szlag trafi to wszyscy leżą...

    Ech nie marudz, taki np Crowley we Wrocku dziala bez zaklocen, a jedyna
    niedogodnosc jaka klienci moga zaobserwowac to wzrost pingow o cale 4
    ms.

    Michal W.

  • 4. Data: 2007-01-28 10:35:32
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Ech nie marudz, taki np Crowley we Wrocku dziala bez zaklocen, a jedyna
    > niedogodnosc jaka klienci moga zaobserwowac to wzrost pingow o cale 4
    > ms.

    crowley dość konkretnie współpracuje a ATMANem który być może leci innym
    łączem do wrocławia i przełączyli się na ich backup.
    A być może mają jakieś radio konkretne jako backup.
    Nie od razu wszyscy muszą działać tak jak opisałem, ale jest to częsta
    sytuacja.

    Marcin

  • 5. Data: 2007-01-28 10:36:15
    Od: K <t...@n...ma.takiego.numeru>

    Wemif napisał(a):
    > a Futuro we Wroclawiu lezy i kwiczy. Infolinia mowi, ze przeciety jakis
    > swiatlowod Energis/TKT. Przewiduja, ze wroci za 4h jak pospawaja,
    > czyzby zadnego backupu Wroclaw nie mial? Milutko.

    z mapy swiatlowodow na stronie tkt, wynika ze dojscie maja z dwoch
    stron, a buduja z trzeciej. wiec albo nie dzierzawia od tkt, albo
    dzierzawia tylko z jednej strony, albo byla burza i wszystkim padly
    rutery asmaxa ;]

  • 6. Data: 2007-01-28 10:39:26
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    >z mapy swiatlowodow na stronie tkt, wynika ze dojscie maja z dwoch stron, a
    >buduja z trzeciej. wiec albo nie dzierzawia od tkt, albo dzierzawia tylko z
    >jednej strony, albo byla burza i wszystkim padly rutery asmaxa ;]

    a jak myślisz ?
    po co dzierżawić 2 relacje od jednego z najdrożych dostawców podkładów (poza
    TP chyba)
    skoro jedna w zupełności wystarcza ?

    Marcin

  • 7. Data: 2007-01-28 12:02:09
    Od: Mario <o...@o...pl>

    > a jak myślisz ?
    > po co dzierżawić 2 relacje od jednego z najdrożych dostawców podkładów (poza
    > TP chyba)
    > skoro jedna w zupełności wystarcza ?

    W świetle rozpoczynającego wątek, chyba nie wystarcza.....albo się mylę....

    --
    MZ

    Freude am Fahren

    www.chlewik.pl

  • 8. Data: 2007-01-28 13:01:52
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > A być może mają jakieś radio konkretne jako backup.
    > Nie od razu wszyscy muszą działać tak jak opisałem, ale jest to częsta

    Zapewniam Cie (przynajmniej we Wrocku) CDP nie ma nic wspolnego z
    ATMANem,
    dlatego tez ATM mial 2 godzinna przerwe (tj do czasu "recznego"
    przelaczenia ruchu), a w Crowleyu jedynym odczuwalnym skutkiem
    awarii jest wyzszy ping :)

    Michal W.

  • 9. Data: 2007-01-28 13:06:22
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > stron, a buduja z trzeciej. wiec albo nie dzierzawia od tkt, albo
    > dzierzawia tylko z jednej strony, albo byla burza i wszystkim padly

    Ech Panowie... Klient by chcial:

    - dostac usluge z ostatnia mila
    - po ethernecie
    - z potrojnym backup'em
    - miec bezposredni kontakt do pracownikow technicznych
    - miec bezposredni kontakt do handlowcow
    - aby w BOA zawsze ktos kompetentny czekal na telefon od klienta
    ... a wszystko to Placac 100zl/mbit

    Niestety takie rzeczy to tylko w Erze :)

    Michal W.

  • 10. Data: 2007-01-28 13:07:46
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <ephu9o$irb$1@polsl.pl> Marcin Kuczera napisał(a):

    > crowley dość konkretnie współpracuje a ATMANem który być może leci innym
    > łączem do wrocławia i przełączyli się na ich backup.
    > A być może mają jakieś radio konkretne jako backup.

    Akurat we wrocławiu padł tylko ATMAN i ProFuturo/Netia :-) Cała reszta
    pracowała bez zakłóceń.

    --
    Asterisk + SS7, Cisco (ATM/BGP/FRAME-RELAY/PIX) - instalacja i konfiguracja