eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgła
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 143

  • 101. Data: 2011-01-24 21:24:00
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 24 Jan 2011 20:12:55 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za masti
    wyklawiaturowal co nastepuje:


    >> Nie wiem co rozumiesz przez 'padly', ale w tym przypadku zeby byly juz
    >> mocno zjechane:
    >>
    >> http://picasaweb.google.com/pklimek/Remont_DT125R#55
    51750499400046882
    >>
    >> Nie wiem czy to dobrze widac na zdjeciu, ale mialem ta skrzynie w rekach
    >> :) Nie znam sie specjalnie na mechanice, wiec jesli cos pomieszalem to
    >> mnie popraw.
    >
    > na zdjeciu to nic nie widać poza zjechanymi zębami o stałym zazębieniu.
    > A one od zmiany bez sprzegła paść nie mogą

    A od czego? Serio pytam.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/


  • 102. Data: 2011-01-24 22:51:44
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Jan 2011 21:24:00 +0000 osobnik zwany Piotr Klimek
    wystukał:

    > Dnia (Mon, 24 Jan 2011 20:12:55 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za masti
    > wyklawiaturowal co nastepuje:
    >
    >
    >>> Nie wiem co rozumiesz przez 'padly', ale w tym przypadku zeby byly juz
    >>> mocno zjechane:
    >>>
    >>> http://picasaweb.google.com/pklimek/Remont_DT125R#55
    51750499400046882
    >>>
    >>> Nie wiem czy to dobrze widac na zdjeciu, ale mialem ta skrzynie w
    >>> rekach :) Nie znam sie specjalnie na mechanice, wiec jesli cos
    >>> pomieszalem to mnie popraw.
    >>
    >> na zdjeciu to nic nie widać poza zjechanymi zębami o stałym
    >> zazębieniu. A one od zmiany bez sprzegła paść nie mogą
    >
    > A od czego? Serio pytam.

    skoro są na stałe zazębione to od ruchu kłów paść nie mogą.
    Zmęczenie materiału, ciała obce itp.



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 103. Data: 2011-01-25 05:56:29
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-24 23:51, masti pisze:

    >> A od czego? Serio pytam.
    >
    > skoro są na stałe zazębione to od ruchu kłów paść nie mogą.
    > Zmęczenie materiału, ciała obce itp.

    To ciekawa teoria. Szczególnie ta o nie możności wyszczerbienia zębów w
    przekładni. Jak rozumiem uważasz że wytrzymałość przekładni jest
    nieograniczona? Idąc dalej twoim tokiem rozumowania przez każdą taką
    przekładnie można przenieść dowolnie duży moment obrotowy...

    Pozdrawiam
    Rafał



  • 104. Data: 2011-01-25 06:13:48
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-24 13:59, AZ pisze:
    > On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Naprawdę to powiedz mi gdzie masz taki luz po między biegami 2 i 3 i wyżej?
    >>
    > Miedzy biegami.
    >>
    >> Te luz to twoje wyimaginowane "coś" Po między biegami 2 i 3 itd nie ma
    >> żadnego luzu - zmieniasz bieg z jednej przekładni na drugą od razu. Nie
    >> ma takiego czasu w którym silnik swobodnie zmieni obroty!
    >>
    > Myslalem ze jezdzisz motocyklem, przepraszam ale zasugerowalem sie tym, ze
    > piszesz na grupe motocyklowa. Dla Ciebie nadal dzwignia zmiany biegow dziala
    > zero jedynkowo. Wez sobie obejrzyj jakas skrzynie i troche nia pokrec.

    W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
    Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
    zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
    jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
    Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
    stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.


    > A jak juz bedziesz mial motocykl to wez przy zmianie biegow nie pociagnij
    > dzwigni do konca tylko tak do polowy zakresu jej ruchu i pusc sprzeglo.

    Poszedłem do garażu uruchomiłem motocykl, dla Ciebie. Wrzuciłem luz i
    starałem się nie do konca wrzucić 1ke i wiesz co niedasie... Jest albo N
    albo 1 lub albo N albo 2 - nie dałosię z N na 3 albo z N naniewiemcoinnego.

    Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
    między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
    żadnego N. :)

    Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
    a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
    masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
    napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
    o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
    biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
    sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
    zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
    To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
    korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
    obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
    W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
    odczuwalnej dla kierowcy.



    >>
    >> Pierwsze z brzegu:
    >>
    >> To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
    >> http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
    osci/37/37/1/skrzynia_biegow_pr_5.jpg
    >>
    >> http://www.motogen.pl/artykuly/porady/zmiana-biegow-
    bez-uzycia-sprzegla-abc,art37.html
    >>
    > No pacz pan, zuzyly sie zeby na kole ktore bylo na stale zazebione z innym.
    > Gdzie tu wplyw zmian bez sprzegla?

    Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
    dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
    wyszczerbienia się tych zębów.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 105. Data: 2011-01-25 06:36:06
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-24 13:52, AZ pisze:
    > On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>>
    >>> Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.
    >>
    >> A może dlatego że to obniża jej trwałość?
    >>
    > A moze poszli do lasu?
    >>
    >> Masz na to jakiś dowód czy tak sobie piszesz? Ja już pisałem że poślizg
    >> na sprzęgle zawsze będzie łagodniejszy niż wpicie na siłe biegu w kłowej
    >> skrzyni. Co oznacza tylko - jedno - że trwałość będzie większa jak
    >> używasz sprzęgła.
    >>
    > Dowod jest taki ze taka mozliwosc wynika po prostu z konstrukcji skrzyni.

    Bo ty tak powiedziałeś. Chylę czoła i oddaje cześć. Możliwość zmiany
    biegów bez sprzęgła jest w każdej skrzyni w samochodzie można to także
    zrobić i żadnych zgrzytów nie będzie i jak rozumiem wg Ciebie taka
    zmiana biegów także będzie całkowicie zdrowa a skrzynia jest na to
    konstrukcyjnie przygotowana.

    Mam wrażenie że mylisz typowo wyścigową/rajdową skrzynie kłową gdzie
    zakłada się powstawanie dużych momentów podczas zmiany biegów ze
    skrzynią zwykłego motocykla drogowego gdzie producent nie przewidział
    takiej możliwości - w jednym i drugim przypadku konstrukcja skrzyni jest
    taka sama ale wytrzymałość kompletnie różna.

    > Wiec powiedz gdzie ta trwalosc sie zmniejsza? Co ulega szybszemu zuzyciu?

    Odpowiedz sobie na proste pytania:

    Czy sprzęgło w motocyklu służy tylko do ruszania?
    Czy sprzęgło w motocyklu odpowiada za rozłożone w czasie oddawanie
    momentu obr?
    Czy zmiana przekładni bez użycia sprzęgła to gwałtowniejsze zmiany
    momentu obr ?
    Czy gwałtowniejsze zmiany momentu przyczyniają się do wydłużenia czy
    skrócenia czasu eksploatacji?


    Jak już odpowiesz sobie na te pytania to odpowiedź sama się nasunie że
    zmiana w motocyklu bez sprzęgła nie poprawia żywotności skrzyni a ją skraca.

    Pozdrawiam
    Rafał




  • 106. Data: 2011-01-25 07:33:15
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 24 Jan 2011 22:51:44 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za masti
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>>> Nie wiem co rozumiesz przez 'padly', ale w tym przypadku zeby byly juz
    >>>> mocno zjechane:
    >>>>
    >>>> http://picasaweb.google.com/pklimek/Remont_DT125R#55
    51750499400046882
    >>>>
    >>>> Nie wiem czy to dobrze widac na zdjeciu, ale mialem ta skrzynie w
    >>>> rekach :) Nie znam sie specjalnie na mechanice, wiec jesli cos
    >>>> pomieszalem to mnie popraw.
    >>>
    >>> na zdjeciu to nic nie widać poza zjechanymi zębami o stałym
    >>> zazębieniu. A one od zmiany bez sprzegła paść nie mogą
    >>
    >> A od czego? Serio pytam.
    >
    > skoro są na stałe zazębione to od ruchu kłów paść nie mogą.
    > Zmęczenie materiału, ciała obce itp.

    Ide sobie doczytac jeszcze raz jak dziala skrzynia w motocyklu, bo pomimo
    trzymania tego w rekach i ogladania filmow pogladowych nadal nie jest dla
    mnie jasne to stale zazebienie. Wydawalo mi sie, ze kazdy z tych trybow
    jest zaezbiany, bo odpowiada za jakis bieg. Jak sie doucze to wroce :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/


  • 107. Data: 2011-01-25 08:37:37
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
    > Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
    > zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
    > jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
    > Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
    > stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.
    >
    Nie nie dziala zero jedynkowo. Tak jak doktorski juz napisal, jak sobie
    wyobrazasz rozpiecie jednych klow i zapiecie drugich tak zeby nie
    wystepowal moment w ktorym nie zapiete sa zadne? To co, zapinaja sie kly
    nastepnego biegu a po tym zwalniaja drugiego? Jak sobie to wyobrazasz?
    >
    > Poszedłem do garażu uruchomiłem motocykl, dla Ciebie. Wrzuciłem luz i
    > starałem się nie do konca wrzucić 1ke i wiesz co niedasie... Jest albo N
    > albo 1 lub albo N albo 2 - nie dałosię z N na 3 albo z N naniewiemcoinnego.
    >
    Nadal nie rozumiesz, albo udajesz ze nie rozumiesz o co chodzi.
    >
    > Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
    > między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
    > żadnego N. :)
    >
    No czyli pokazales tylko tyle, ze wg. Ciebie skrzynia dziala zero jedynkowo.
    Ja nie mowilem ze pomiedzy 2 a 3 jest normalny N, jest moment w ktorym
    zaden z biegow nie jest zapiety. Po wrzuceniu 2 pociagnij ja tylko do polowy
    zakresu ruchu.
    >
    > Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
    > a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
    > masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
    > napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
    > o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
    > biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
    > sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
    > zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
    > To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
    > korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
    > obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
    > W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
    > odczuwalnej dla kierowcy.
    >
    Przeczysz sam sobie, skoro ma mala bezwladnosc to obroty spadaja wlasnie
    bardzo szybko. Wkrec sobie silnik do 6krpm i zamknij przepustnice, jak
    szybko spadaja obroty?
    >
    > Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
    > dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
    > wyszczerbienia się tych zębów.
    >
    Nie odwracaj kota ogonem. To ze kola sa na stale zazebione to tylko
    argument na to ze zmiana bez sprzegla jest na nie bez jakiegokolwiek
    wplywu.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 108. Data: 2011-01-25 08:45:22
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > Bo ty tak powiedziałeś. Chylę czoła i oddaje cześć. Możliwość zmiany
    > biegów bez sprzęgła jest w każdej skrzyni w samochodzie można to także
    > zrobić i żadnych zgrzytów nie będzie i jak rozumiem wg Ciebie taka
    > zmiana biegów także będzie całkowicie zdrowa a skrzynia jest na to
    > konstrukcyjnie przygotowana.
    >
    Tylko skrzynia samochodowa jest troszke inaczej skonstruowana. A teraz
    tak przykladowo - BMW S1000RR, seryjnie ma quickshifter ktory to po ruszeniu
    dzwignia zmiany biegow odcina zaplon i wtryski, ba quickshiftery potrafia
    tez wylaczac pokolei cylindry by nie bylo efektu szarpniecia. W tym wypadku
    nawet nie musisz kombinowac manetka tylko wbijasz pokolei biegi. Myslisz
    ze producent pozwolil by na to by uzytkownik sam katowal skrzynie?

    Zobacz sobie tez to:
    http://www.youtube.com/watch?v=X9peEoViUrA
    >
    > Mam wrażenie że mylisz typowo wyścigową/rajdową skrzynie kłową gdzie
    > zakłada się powstawanie dużych momentów podczas zmiany biegów ze
    > skrzynią zwykłego motocykla drogowego gdzie producent nie przewidział
    > takiej możliwości - w jednym i drugim przypadku konstrukcja skrzyni jest
    > taka sama ale wytrzymałość kompletnie różna.
    >
    Gdzie te momenty powstaja?
    >
    > Odpowiedz sobie na proste pytania:
    >
    > Czy sprzęgło w motocyklu służy tylko do ruszania?
    >
    Moze sluzyc tylko do ruszania i redukcji.
    >
    > Czy sprzęgło w motocyklu odpowiada za rozłożone w czasie oddawanie
    > momentu obr?
    >
    Ze co?
    >
    > Czy zmiana przekładni bez użycia sprzęgła to gwałtowniejsze zmiany
    > momentu obr ?
    >
    Jakiego momentu obrotowego i gdzie?
    >
    > Czy gwałtowniejsze zmiany momentu przyczyniają się do wydłużenia czy
    > skrócenia czasu eksploatacji?
    >
    Jw.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 109. Data: 2011-01-25 08:46:20
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 25 Jan 2011 06:56:29 +0100 osobnik zwany The_EaGle
    wystukał:

    > W dniu 2011-01-24 23:51, masti pisze:
    >
    >>> A od czego? Serio pytam.
    >>
    >> skoro są na stałe zazębione to od ruchu kłów paść nie mogą. Zmęczenie
    >> materiału, ciała obce itp.
    >
    > To ciekawa teoria. Szczególnie ta o nie możności wyszczerbienia zębów w
    > przekładni. Jak rozumiem uważasz że wytrzymałość przekładni jest
    > nieograniczona? Idąc dalej twoim tokiem rozumowania przez każdą taką
    > przekładnie można przenieść dowolnie duży moment obrotowy...
    >
    jeżeli tylko potrafisz go wytworzyć standardowym motocyklu




    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 110. Data: 2011-01-25 10:04:13
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-25 09:45, AZ pisze:

    >> Bo ty tak powiedziałeś. Chylę czoła i oddaje cześć. Możliwość zmiany
    >> biegów bez sprzęgła jest w każdej skrzyni w samochodzie można to także
    >> zrobić i żadnych zgrzytów nie będzie i jak rozumiem wg Ciebie taka
    >> zmiana biegów także będzie całkowicie zdrowa a skrzynia jest na to
    >> konstrukcyjnie przygotowana.
    >>
    > Tylko skrzynia samochodowa jest troszke inaczej skonstruowana. A teraz
    > tak przykladowo - BMW S1000RR, seryjnie ma quickshifter ktory to po ruszeniu
    > dzwignia zmiany biegow odcina zaplon i wtryski, ba quickshiftery potrafia
    > tez wylaczac pokolei cylindry by nie bylo efektu szarpniecia. W tym wypadku
    > nawet nie musisz kombinowac manetka tylko wbijasz pokolei biegi. Myslisz
    > ze producent pozwolil by na to by uzytkownik sam katowal skrzynie?
    >
    > Zobacz sobie tez to:
    > http://www.youtube.com/watch?v=X9peEoViUrA

    Ok, i to ma być argument za czym ?

    >>
    >> Mam wrażenie że mylisz typowo wyścigową/rajdową skrzynie kłową gdzie
    >> zakłada się powstawanie dużych momentów podczas zmiany biegów ze
    >> skrzynią zwykłego motocykla drogowego gdzie producent nie przewidział
    >> takiej możliwości - w jednym i drugim przypadku konstrukcja skrzyni jest
    >> taka sama ale wytrzymałość kompletnie różna.
    >>
    > Gdzie te momenty powstaja?

    To jeszcze raz:

    Zakładam sobie V=50km/h, obr=5000obr/min
    bieg 3

    Zmieniasz bieg na 4 a wiec V=50km/h obr=3000obr bieg 4

    Przy zmianie biegów wymuszasz zmniejszenie obr silnika o 2000obr i teraz
    masz dwie możliwości wcisnąć delikatnie sprzęgło lub tego nie zrobić.
    Decyzje jaką podejmiesz jest związana z czasem jaki dajesz silnikowi do
    zmniejszenie tych obr. Jeżeli czas będzie krótszy to spadek obr będzie
    gwałtowniejszy a co za tym idzie silnik będzie gwałtowniej hamowany co
    generuje moment obr tym większy im krószy czas hamowania silnika.


    >>
    >> Odpowiedz sobie na proste pytania:
    >>
    >> Czy sprzęgło w motocyklu służy tylko do ruszania?
    >>
    > Moze sluzyc tylko do ruszania i redukcji.
    >>
    >> Czy sprzęgło w motocyklu odpowiada za rozłożone w czasie oddawanie
    >> momentu obr?
    >>
    > Ze co?

    Sprzęgło pozwala na poślizg. Silnik podczas zmian obr generuje moment
    obr w tym przypadku moment hamujący.

    >>
    >> Czy zmiana przekładni bez użycia sprzęgła to gwałtowniejsze zmiany
    >> momentu obr ?
    >>
    > Jakiego momentu obrotowego i gdzie?

    j.w
    >>
    >> Czy gwałtowniejsze zmiany momentu przyczyniają się do wydłużenia czy
    >> skrócenia czasu eksploatacji?
    >>
    > Jw.

    Dokładnie co jest lepsze powstawanie większych czy mniejszych momentów?

    Pozdrawiam
    Rafał

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: