  • 1. Data: 2010-09-17 18:41:54
    Temat: budżetowe bramki VoIP
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ja co prawda posiadam już telefon VoIP, ale kilku znajomych
    zainteresowało się tematem.
    Ile waszym zdaniem najmniej należy wydać na bramkę VoIP, aby całość
    działała sprawnie? Może być z drugiej ręki.
    Na Allegro widuje się nieraz urządzenia mniej znanych firm, z drugiej
    strony są takie Linksysy za 100 zł i więcej (niewiele mniej niż telefon
    VoIP).

  • 2. Data: 2010-09-21 09:18:13
    Temat: Re: budżetowe bramki VoIP
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 17 Wrz, 20:41, Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Na Allegro widuje się nieraz urządzenia mniej znanych firm, z drugiej
    > strony są takie Linksysy za 100 zł i więcej (niewiele mniej niż telefon

    Bardzo ogólnie zadane pytanie, niestety.

    Ja zdecydowanie polecam rozwiązanie: bramka VoIP + zwykły telefon, a w
    producentów: Liksys. Można kupić PAP2T za 100 i nieco więcej. Jeśli
    masz linię miejską, to wtedy SPA3002 - ok. 300 zł. To ostatnie
    rozwiązanie jest już z prostym routerem.

    Ale są to rozważania bardzo ogólne...

    michał

  • 3. Data: 2010-09-22 16:29:52
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    Przykładowo szukam teraz lekko używanego Fritz!Box-a.
    Można trafić na ebay.de za bardzo rozsądna cenę.

    Inna sprawa czy lepiej mieć urządzenie "7 w jednym", czy każdą funkcję osobno
    (modem, router, switch, AP, serwer druku, serwer dyskowy, bramkę).
    I za jednym rozwiązaniem i za drugim coś przemawia.

    Przykładowo niekoniecznie chcemy mieć antenę WLAN lub modem tam, gdzie
    planujemy drukarkę.

    Ale pobór prądu (!!) i plątanina kabli mniejsza przy urzadzeniu zintegrowanym.

    -----

  • 4. Data: 2010-09-24 11:22:00
    Od: monter <m...@g...pl>

    > Ja zdecydowanie polecam rozwiązanie: bramka VoIP + zwykły telefon, a w
    > producentów: Liksys. Można kupić PAP2T za 100 i nieco więcej.

    Popieram to rozwiązanie. W jednym biurze już jakieś 2 lata pracują bez
    przerwy 4 telefony DECT na 2 bramkach Linksys PAP2T (jedna bramka ma 2
    niezależne linie telefoniczne). Zero problemów, łatwa konfiguracja przez
    WWW, w razie problemów dość prosta konfiguracja za pomocą podłączonego
    zwykłego telefonu z wybieraniem tonowym. Cena też bardzo atrakcyjna.

  • 5. Data: 2010-09-24 14:45:25
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 22-09-2010 o 18:29:52 666 <j...@w...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > planujemy drukarkę.
    >
    > Ale pobór prądu (!!) i plątanina kabli mniejsza przy urzadzeniu

    Nie jest powiedziane, ze musisz uzywac wszytkiego, co fabryka dala :)
    Aczkolwiek przychodzi czasem taki dzien, gdy dana funkcjonalnosc jest
    przydatna, mimo korzystania na co dzien z innego dedykowanego urzadzenia.
    Kwetia jest kasa, bo Fritze do tanich nie naleza...

  • 6. Data: 2010-10-10 21:15:22
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    Fritz!Box 7270 tani nie jest, ale ma tyle funkcji, ze zbieranie ich osobno
    zabrałoby pewnie ze 3x tyle kasy:

    * Router/switch 4-portowy (niestety tylko 10/100, brakuje gigabitowego);

    * Punkt dostępowy a/b/g/n 2.4/5.0 GHz (niestety n może pracować albo 2.4 GHZ
    albo 5.0 GHz, trzeba wybrać to albo to pasmo dla n);

    Mimo tych 2x "niestety" nadal to bardzo dobra oferta za ok. 500 zł (za tyle
    sprowadzimy z Niemiec z wysyłką):

    * podłączanie do dwóch przewodowych urządzeń analogowych np. telefon
    przewodowy plus faks i jeszcze jedno urządzenie ISDN jakby kroś chciał

    * modem ADSL (no niby już norma dla routerów, ale jest i basta).

    * złącza USB 2.0 (dwa lub trzy?) do wykorzystania pod serwer plików i
    drukarkę sieciową.

    * stacja bazowa DECT do 6 słuchawek;

    * bramka VoIP;

    * wbudowanych kilka automatycznych sekretarek dla rozmów i faksów (łezka mi
    się kręci za dziesięcioletnim USR Sportsterem Message ;))

    * 3 anteny zewnętrzne na konektorach (jakby co ;))

    * port do obsługi WWAN jakby ktoś chciał internet z sieci komórkowej.

    Główny kłopot przy tak rozbudowanym urzadzeniu to jak chcieć mieć
    switchboksa, dysk sieciowy, drukarkę i ... anteny Wi-Fi w jednym i tym samym
    geometrycznie miejscu.

    -----