  • 1. Data: 2011-08-31 07:58:12
    Temat: button0 button1 button2 button3 button4
    Od: "general kenobi" <g...@p...onet.pl>

    Ostatnio mam duzo klikania gui (wczesniej gui duzo nie robilem) i naszla
    mnie kwestia zwiazana z tym czy nie nalezaloby przyjac konwencji zgodnie
    z ktora nawet kontrolki nalezaloby numerowac od zera (np od 0 do 4 a nie
    od 1 do 5)
    Nie jest to zgodne z normalna numeracja np przedmiotow na ladzie
    ale jak wiadomo rozmaite elementy w programowaniu numeruje sie od zera
    i jesli buttony ponumeruje od 1 to zachodza swoiste 'dyskorespondencje'
    NIe jestem zupelnie pewien czy numerowac buttony od 0 to dobry pomysl
    ale chyba sklanialbym sie ku temu by tego sprobowac
    Co o tym sadza poszczegolni grupowicze :-/

    fir

  • 2. Data: 2011-08-31 08:51:41
    Temat: Re: button0 button1 button2 button3 button4
    Od: PP <p...@p...pl>

    On 2011-08-31 09:58, general kenobi wrote:
> [...]
    > ale chyba sklanialbym sie ku temu by tego sprobowac
    > Co o tym sadza poszczegolni grupowicze :-/

    A nie lepiej nazywać je bardziej "po ludzku" (np.: btnSave, btnQuit)
    zależnie opd przeznaczenia? Byłoby to bardziej czytelne w kodzie.

    Chyba, że chcesz do czegoć wykorzystać fakt, że ich nazwy zawierają
    kolejne liczby, ale pewnie da się to samo zrealizować inaczej i to w
    bardziej elegancki sposób.

    --
    PP

  • 3. Data: 2011-08-31 09:12:57
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]

    > Chyba, że chcesz do czegoć wykorzystać fakt, że ich nazwy zawierają

    > kolejne liczby, ale pewnie da się to samo zrealizować inaczej i to w

    czesto zapewne mozna nazywac bardziej po ludzku albo trzymac
    w tablicach itp ale sa przypadki gdzie wlasnie wygodnie jest dac kilka
    ponumerowanych butonow czy sprite'ow

  • 4. Data: 2011-08-31 09:13:20
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-08-31 11:12, g...@p...onet.pl pisze:
    [...]
    > czesto zapewne mozna nazywac bardziej po ludzku albo trzymac
    > w tablicach itp ale sa przypadki gdzie wlasnie wygodnie jest dac kilka
    > ponumerowanych butonow czy sprite'ow

    Daj przykład. Podejrzewam, że cokolwiek nie podasz, będzie można
    pokazać, że tablica jest lepsza.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 5. Data: 2011-08-31 09:22:23
    Od: g...@p...onet.pl

    > W dniu 2011-08-31 11:12, g...@p...onet.pl pisze:

    > [...]

    > Daj przykład. Podejrzewam, że cokolwiek nie podasz, będzie można

    > pokazać, że tablica jest lepsza.

    to byc moze kwestia wygody - nie chce sie za bardzo wdawac teraz w przyklady
    bo nie bronie tej tezy ze tablica nie jest lepsza tylko chcialem sie zastanowic nad
    ta
    konwencja z numeracja od zera - poprobuje i zobacze jak wyjdzie w praniu, nie
    wykluczam ze ta koncepcja nie upadnie

  • 6. Data: 2011-08-31 09:47:56
    Od: PP <p...@p...pl>

    On 2011-08-31 11:22, g...@p...onet.pl wrote:
    [ciach]

> [...]
    ta
    > konwencja z numeracja od zera - poprobuje i zobacze jak wyjdzie w praniu, nie

    Bez przykładu, to równie dobrze możemy rozważać konwencję nadawania nazw
    kolejno: "Alpha, Bravo ,Charlie, Delta..." lub "wlazl, kotek, na, plotek..."

    --
    PP

  • 7. Data: 2011-08-31 11:56:53
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]

    > kolejno: "Alpha, Bravo ,Charlie, Delta..." lub "wlazl, kotek, na, plotek..."

    Chcialem raczej pozastanawiac sie nad "czy ktos kto juz ma numerowane
    kontrolki powinien je numerowac od zera czy od 1" a nie nad tym "czy warto
    takie wogole miec" - z ta konwencja od 0 to niekonicznie jest tak dobrze
    bo czasem jednak zauwazam ze nie bardzo pasuje

    inna rzecz odnosnie tego co wspomnial grupowicz PK tj tego 1 czy warto pisac takie
    kontrolkowe kody z numeracja i z kopy and pastami czy 2 robic to na petlach

    zauwazylem ciekawa rzecz (kiedys patrzac na kody jednego kolesia z bylej firmy),
    i kiedys ukulem nawet takie haslo "poziom ogolnosci - zero" ktore tu zapostowalem

    chodzi o to ze jak zauwazylem piszac niektore kawalki wlasnie z takim poziomem
    ogolnosci zero (raczej copy and pastami niz na tablicach, nie parametryzowane itp)
    robie to okolo 4 czy moze nawet 8 razy szybciej niz starajac sie pisac to w miare
    normalnie tj ogolniej (np napisze cos w trzy godziny - choc kod sie rozrosnie o
    np trzy i to 'rozwiniete' wersje funkcji ktore robia to samo, zamiast w dwa dni

    - to tak apropos i troche bez zwiazku

  • 8. Data: 2011-08-31 12:02:00
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]

    > np trzy i to 'rozwiniete' wersje funkcji ktore robia to samo, zamiast w dwa dni

    tj robia 'prawie' to samo nie to samo - przy czym przy obu tych podejsciach
    (tym hardkodowanym wyliczeniowym i tym normalnym uogolnionym - pisze
    normalnym bo prawie zawsze pisalem w ten drugi ogolny sposob)
    co ciekawe wogole algorytm wyglada zupelnie inaczej i naprawde sa
    drastycznie roznice w czasie utworzenia tego kodu

  • 9. Data: 2011-08-31 18:48:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-31 09:58, general kenobi wrote:
    > czy nie nalezaloby przyjac konwencji zgodnie
    > z ktora nawet kontrolki nalezaloby numerowac

    Nie rób tego. *Nawet* w Delphi.