eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › [c] doom source
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 11. Data: 2012-04-29 21:40:56
    Temat: Re: [c] doom source
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 29/04/2012 14:28, Sebastian Biały wrote:
    > On 2012-04-29 14:25, f...@N...gazeta.pl wrote:
    >> wogole cals stronka owego fabiena jest chyba dosyc ciekawa
    >
    > Faktycznie, to *ciekawy* pomysł oglądać źródla w pdf. Czekam na wersje
    > bmp i wav.

    ja też. I mp3 :)


    B.


  • 12. Data: 2012-04-29 22:55:41
    Temat: Re: [c] doom source
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > >
    > > > zachecam do omowienia niniejszego sourca do dooma,
    > > >
    > > > http://www.lulu.com/items/volume_18/325000/325979/1/
    print/doomsrc.pdf
    > > >
    > > > co sadzą ntt grupowicze, np jakie plusy i minusy?
    > > > jak np z podzialem na pliki ? jak z nazwami funkcji
    > > > albo konkretnymi kawalkami kodu?
    > >
    > > Stara sztuczka z procentami na stałoprzecinkowych:
    > > if (cnt_kills[0] >= (plrs[me].skills * 100) / wbs->maxkills)
    > >
    >
    > mi nie podobaja sie skrotowe nazwy i przedrostki przed nazwami

    jeszcze inna rzecz ktora mi sie nie podoba to dostepy przez ->
    i to ze nie jest latwo sie zorientowac jakie struktury/dane
    opisują 'game state'

    - co tutaj opisuje game state? co dokladnie tworzy mape
    a co reszte/postaci?

    - po co tam jest jakis rozbudowany system przekazywania eventow?



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 13. Data: 2012-04-30 12:24:33
    Temat: Re: [c] doom source
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    <f...@n...gazeta.pl> wrote:

    > jeszcze inna rzecz ktora mi sie nie podoba to dostepy przez ->

    A co w nich złego?

    > - po co tam jest jakis rozbudowany system przekazywania eventow?

    Może wyewoluował z prostego i nikt go nie zrefaktoryzował.

    --
    Gof


  • 14. Data: 2012-05-02 20:43:37
    Temat: Re: [c] doom source
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > >
    > > > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > > >
    > > > > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > > > >
    > > > > > zachecam do omowienia niniejszego sourca do dooma,
    > > > > >
    > > > > > http://www.lulu.com/items/volume_18/325000/325979/1/
    print/
    doomsrc.pdf
    > > > > >
    > > > > > co sadzą ntt grupowicze, np jakie plusy i minusy?
    > > > > > jak np z podzialem na pliki ? jak z nazwami funkcji
    > > > > > albo konkretnymi kawalkami kodu?
    > > > >
    > > > > Stara sztuczka z procentami na stałoprzecinkowych:
    > > > > if (cnt_kills[0] >= (plrs[me].skills * 100) / wbs->maxkills)
    > > > >
    > > >
    > > > mi nie podobaja sie skrotowe nazwy i przedrostki przed nazwami
    > > > - pozatym jest to chyba dosyc przyzwoitu kod w c (jest tam
    > > > pewien rodzaj podejscia do wglebniejszego optymalizowania
    > > > roznych zwyklych rzeczy - (znany i mi tez z dawniejszych
    > > > czasow, bo mialem podobne podejscie - teraz juz nie
    > > > optymalizuje takich zwyklych rzeczy))
    > > Ile czasu przeznaczyłeś na czytanie i analizowanie tego kodu? :)
    > >
    >
    > chwilowo przejrzalem pobieznie (20 min) ale to i tak sporo mowi
    > - pozniej mam zamiar popatrzec wiecej i jakies ciekawostki co

    szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
    pogadac bo imo to jest dobry temat, jak sie wczytuje to widze ze
    jest tam troche ciekawych rzeczy, zwlaszcza kod do obslugi
    netu/multiplayera mnie ciekawi bo nigdy nie pisalem zadnej
    komunikacji sieciowej i przydaloby mi sie przyjrzec/nauczyc
    jak to sie robi a w tych sourcach jak widze calego kodu
    do obslugi multiplayera nie ma wcale duzo (tak ze ew zachecam
    do wypowiedzi ntt ) pozniej policze ile to jest lini








    > najmniej na pewno dadzą sie wychycic (np ciekawe jest jak
    > wygladaja tam gamma tables - akurat pamietam jak wygladalo
    > to rozjasnianie w domie) itd),
    >
    >
    >
    >
    >
    > > > wogole cals stronka owego fabiena jest chyba dosyc ciekawa -
    > > Jak stronka? To nie ten sam fabien co od szachów? :D
    > >
    > > Pozdrawiam :D
    > >
    > >
    > >
    > >
    >
    >


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 15. Data: 2012-05-02 21:33:01
    Temat: Re: [c] doom source
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-05-02 20:43, f...@N...gazeta.pl pisze:

    > szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
    > pogadac bo imo to jest dobry temat, jak sie wczytuje to widze ze
    > jest tam troche ciekawych rzeczy, zwlaszcza kod do obslugi
    > netu/multiplayera mnie ciekawi bo nigdy nie pisalem zadnej
    > komunikacji sieciowej i przydaloby mi sie przyjrzec/nauczyc
    > jak to sie robi a w tych sourcach jak widze calego kodu
    > do obslugi multiplayera nie ma wcale duzo (tak ze ew zachecam
    > do wypowiedzi ntt ) pozniej policze ile to jest lini

    Bo osobom które się tym interesowały już się nie chce. Ten kod jest
    znany i stary (w sensie czasu udostępnienia). ZTCP przeglądałem go w
    czasach gdy był portowany na Delphi, czyli okolice 2005/2006 roku. Co z
    portowania wyszło? youtube i DelphiDoom.

    pozdrawiam,
    Przemek O.


  • 16. Data: 2012-05-02 21:52:24
    Temat: Re: [c] doom source
    Od: " profesor fir" <f...@N...gazeta.pl>

    Przemek O <p...@o...eu> napisał(a):

    > W dniu 2012-05-02 20:43, f...@N...gazeta.pl pisze:
    >
    > > szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
    > > pogadac bo imo to jest dobry temat, jak sie wczytuje to widze ze
    > > jest tam troche ciekawych rzeczy, zwlaszcza kod do obslugi
    > > netu/multiplayera mnie ciekawi bo nigdy nie pisalem zadnej
    > > komunikacji sieciowej i przydaloby mi sie przyjrzec/nauczyc
    > > jak to sie robi a w tych sourcach jak widze calego kodu
    > > do obslugi multiplayera nie ma wcale duzo (tak ze ew zachecam
    > > do wypowiedzi ntt ) pozniej policze ile to jest lini
    >
    > Bo osobom które się tym interesowały już się nie chce. Ten kod jest
    > znany i stary (w sensie czasu udostępnienia). ZTCP przeglądałem go w
    > czasach gdy był portowany na Delphi, czyli okolice 2005/2006 roku. Co z
    > portowania wyszło? youtube i DelphiDoom.
    >
    > pozdrawiam,
    > Przemek O.

    no wiem, ze moze sie nie chciec (to jest poniekad zrozumiale
    bo sam tak mam ze czasem jak zajmuje sie czyms to nie chce
    mi sie wdawac w dyskusje nt czegos innego)

    z drugiej jednak strony mz temat jest jednak wyjatkowo
    ciekawy i pouczajacy, wyjatkowo ciesze sie ze mnie naszlo
    na przegladanie tych zrodel bo jednak mam wrazenie ze duzo
    sie z tego ucze (same zrodla tez sciagnalem sbie juz ze
    3 lata temu ale wtedy bylem za cienki by moc to poczytac

    - teraz gdy czesc tematow probowalem juz robic samamu i po
    swojemu (np net/ai/rowniez inne ) przygladanie sie jak
    zrobione jest to w doomie jest zarazem ulatwione jak
    i wyjatkowo ciekawe)

    ( nie wykluczam ze porusze jeszcze pare
    szczegolowych tematow zwiazanych z tymi
    sourcami )









    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 17. Data: 2012-05-02 23:55:32
    Temat: Re: [c] doom source
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > szkoda ze nikt sie nie kwapi zeby sie w to troche wczytac i
    > pogadac bo imo to jest dobry temat.

    Każdy interesuje się czym innym. Mnie lekko intryguje tamto źródełko:

    https://github.com/mcostalba/Stockfish/tree/master/s
    rc

    To jeden z najlepszych programów na świecie do szachów, a może wręcz
    najlepszy - w szachach dużo zależy od tego jakie przyjąć kryterium
    oceny. Na przeciw fascynacji tamtym źródłem czuję do niego odrazę,
    bo jeśli przeczytam ze zrozumieniem to potem nie napiszę wg swojego
    pomysłu ale wg pomysłu innego autora - de facto bardzo trudno zrozumieć.
    Z komentarzy wręcz wynika że sami autorzy nie wszystko rozumieją, np.
    program grał gorzej po naprawieniu czegoś, co zgodnie ze wszelką logiką
    było błędem. Zaskakująco jednak z "błędem" gra lepiej :)

    Pozdrawiam












    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 18. Data: 2012-05-03 09:21:13
    Temat: Re: program stockfish
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    no tez w miare ciekawe; czytales to i kojarzysz co to
    robi i gdzie? mniejsze od dooma na oko chyba ze dwa razy,
    mozesz opowiedziec co tam sie dzieje to tez mozna pogadac




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 19. Data: 2012-05-03 10:59:06
    Temat: Re: program stockfish
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > no tez w miare ciekawe; czytales to i kojarzysz co to
    > robi i gdzie? mniejsze od dooma na oko chyba ze dwa razy,
    > mozesz opowiedziec co tam sie dzieje to tez mozna pogadac

    Szczegółów nie rozumiem. Ogólnie ten program ma to samo co
    każdy program do grania w tego typu grę:
    1) przeszukiwanie drzewa gry
    2) funkcję oceny pozycji
    3) książkę debiutową
    4) bazę końcówek
    5) do tego ma masę technik usprawniających przeszukiwanie drzewa.
    Pozdrawiam




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 20. Data: 2012-05-03 11:16:00
    Temat: Re: program stockfish
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    >
    > > no tez w miare ciekawe; czytales to i kojarzysz co to
    > > robi i gdzie? mniejsze od dooma na oko chyba ze dwa razy,
    > > mozesz opowiedziec co tam sie dzieje to tez mozna pogadac
    >
    > Szczegółów nie rozumiem. Ogólnie ten program ma to samo co
    > każdy program do grania w tego typu grę:
    > 1) przeszukiwanie drzewa gry
    > 2) funkcję oceny pozycji
    > 3) książkę debiutową
    > 4) bazę końcówek
    > 5) do tego ma masę technik usprawniających przeszukiwanie drzewa.
    > Pozdrawiam
    >

    a wlasnie jak to drzewo jest 'przeszukiwane'?, dla szachow
    to rosnie bardzo szybko nap powiedzmy ze jest 30 mozliwych
    ruchow bialych na to 30 mozliwych ruchow czarnych, po ktorych
    jest 30 mozliwych ruchow bialych (dla dwu tur naprzod robi sie
    ok miliona mozliwosci) ?





    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: