  • 1. Data: 2009-04-23 15:47:53
    Temat: certtyfikat SSL, HostName i Opera
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    mam serwer wirtualny z własnym IP,
    w wirtualce w apache
    jest:
    ServerName domena.pl
    oraz
    ServerAlias www.domena.pl

    certyfikat ssl jest wygenerowany dla www.domena.pl

    i teraz tak:
    IE 6, 7 oraz FF 3 poprawnie twierdzą, że certyfikat jest ok, a Opera
    9.64 (najnowsza) burzy się, że certyfikat jest dla www.domena.pl a host
    jest domena.pl

    nie ma znaczenia, że wszystkie odwołania do stron są na
    https://www.domena.pl ...

    To taka przypadłość Opery, że nie rozpoznaje aliasów ?

    Wojtek

    --
    ===> www.JuraInfo.pl

    Jura Krakowsko-Częstochowska,
    największa baza noclegowa, agroturystyka, pensjonaty ...

  • 2. Data: 2009-04-23 21:13:51
    Temat: Re: certtyfikat SSL, HostName i Opera
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 23 Apr 2009 16:47:53 +0100, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

> [...]
    > https://www.domena.pl ...
    >
    > To taka przypadłość Opery, że nie rozpoznaje aliasów ?

    Może to przypadłość Opery, że obsługuje TLS/1.1 + SNI, dzięki czemu jest w stanie
    wypytać serwer o jego prawdziwą nazwę i zauważyć niezgodność? (to tylko hipoteza)

    A może po prostu masz włączone UseCanonicalName i coś wymusza na Operze
    przekierowanie?

    Co ci szkodzi zamienić ServerName i ServerAlias, żeby wszystko się zgadzało?

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-04-23 21:20:08
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 23 Apr 2009 22:13:51 +0100, porneL <n...@p...net> wrote:

    > Może to przypadłość Opery, że obsługuje TLS/1.1 + SNI, dzięki czemu jest
    > w stanie wypytać serwer o jego prawdziwą nazwę i zauważyć niezgodność?

    Tfu, wróć. SNI działa w drugą stronę. W takim razie na prawdę nie wiem :)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2009-04-23 22:01:40
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    porneL pisze:

    > A może po prostu masz włączone UseCanonicalName i coś wymusza na Operze
    przekierowanie?

    UseCanonicalName Off

    > Co ci szkodzi zamienić ServerName i ServerAlias, żeby wszystko się zgadzało?

    ha ! no właśnie podmieniłem i to nic nie dało. czyli to coś innego

    miałem też wpis:

    www IN CNAME domena.pl
    i zmieniłem na
    www IN A adres_IP

    i nadal nic.

    skąd ta opera bierze nazwę hosta :/

    Wojtek

  • 5. Data: 2009-04-24 16:35:19
    Od: ein <e...@g...com>

    On Apr 23, 5:47 pm, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:
> [...]
    >
    > nie ma znaczenia, że wszystkie odwołania do stron są nahttps://www.domena.pl...
    >
    > To taka przypadłość Opery, że nie rozpoznaje aliasów ?

    Jak cert jest z unizeto to nie jestes jedyny.

    Pozdr,
    e.

  • 6. Data: 2009-04-24 16:49:24
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    ein pisze:

    > Jak cert jest z unizeto to nie jestes jedyny.

    cert jest z rapidSSL akurat

    co do unizeto, to dzisiaj do mnie dzwonili do firmy i jakaś Pani
    zachwalała, żebyśmy zostali ich partnerem :) na moje stwierdzenie, ze
    raczej mają marną opinię "w branży" Pani była BARDZO zdziwiona <ROTFL>

    Wojtek