  • 1. Data: 2009-04-23 09:25:20
    Temat: domena z literówką - jak wykorzystać?
    Od: Piotr <n...@m...pl>

    Znalazłem fajną domenę z literówką, podobna do nazwy znanej firmy. Na
    razie zrobiłem pod nią przekierowanie 301 na mój serwis jednak jest on
    zupełnie w innym temacie. Pytanie o radę: na ile irytujące może być dla
    użytkownika, że przez źle wpisany adres owej firmy trafia na zupełnie
    inną stronę, jeśli odpowiedź jest, że mocno to jak inaczej tą domenę
    wykorzystać? Widziałem sporo takich domen gdzie zawartością są same
    reklamy AdSense ale żeby reklamy AdSense zadziałały, musi być jakaś
    zawartość... więc co tam ewentualnie wlepić?

  • 2. Data: 2009-04-23 11:03:44
    Temat: Re: domena z literówką - jak wykorzystać?
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 23-04-2009 o 11:25:20 Piotr <n...@m...pl> napisał(a):

    > Pytanie o radę: na ile irytujące może być dla użytkownika,
    > że przez źle wpisany adres owej firmy trafia na zupełnie
    > inną stronę,

    "O, wejdę sobie na tą stronę o kaloryferach"
    wu, wu, wu... literówka kropka kom...
    "O ta strona nie jest o kaloryferach, ale tez jest zaje...sta!
    Chyba zdecyduję się zostać na niej dłużej i coś kupić!"

    o_O Chyba się tak nie stanie :D

    A konkretnie: sprawdź sobie współczynnik odrzuceń dla tego
    hosta (Google Analytics daje takie info). Kto wie, może
    powyższa historyjka jest prawdziwa. ;)

    --
    Maciej Łebkowski

  • 3. Data: 2009-04-23 11:04:05
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Piotr" napisał:

    > Znalazłem fajną domenę z literówką, podobna do nazwy znanej firmy.

    jak firma reklamuje się np. na google adsense to np. taka opcja

    www.alegro.pl
    pomagasz więc trafić na właściwą stronę :-)

    ale powiem tobie, że temet jest śliski, bo łatwo podpaść
    podnieuczciwą konkurencję,
    bo wykorzystywanie marki firmy konkurencyjnej do promocji
    swoich usług/produktów jest niezgodna z polskim prawem.
    Pytanie tylko jak traktowane będą literówki,
    ja nie zamierzam tego rozstrzygać.

> [...]
    > użytkownika, że przez źle wpisany adres owej firmy trafia na zupełnie inną
    > stronę, jeśli odpowiedź jest, że mocno to jak inaczej tą domenę

    bardzo i od razu wchodzą na stronę i patrzą kto ich "wkurwia",
    efekt jest więc odwrotny

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 4. Data: 2009-04-23 18:13:46
    Od: Piotr <n...@m...pl>

    Maciej Łebkowski pisze:

    > A konkretnie: sprawdź sobie współczynnik odrzuceń dla tego
    > hosta (Google Analytics daje takie info). Kto wie, może
    > powyższa historyjka jest prawdziwa. ;)

    chyba tak zrobię, thx :)

  • 5. Data: 2009-04-23 18:15:27
    Od: Piotr <n...@m...pl>

    iso pisze:

    > ale powiem tobie, że temet jest śliski, bo łatwo podpaść
    > podnieuczciwą konkurencję,
    > bo wykorzystywanie marki firmy konkurencyjnej do promocji
    > swoich usług/produktów jest niezgodna z polskim prawem.

    tak jak pisałem, mój serwis jest w zupełnie innym temacie, to nie jest
    moja konkurencja, choć mamy podobny target