  • 11. Data: 2009-03-11 18:09:43
    Temat: Re: datasheet 80386
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > a wziałem sobie na magisterke programowy emulator 80386 ;)
    > jako że ma być na wydziale elektroniki, gostek chce miec w miare
    możliwości
    Taki "Gostek" kolego to może dużo pomóc.
    Może też poczytać grupę i wtedy może już nie pomóc.
    Polska to duży kraj i wielu nauczycieli akademickich wykreowało tą grupę,
    więc dużej różnicy nie ma wchodząc tu lub do pokoju promotora.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 12. Data: 2009-03-11 19:13:41
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Kicer pisze:

> [...]
    > jako że ma być na wydziale elektroniki, gostek chce miec w miare możliwości
    > podgląd ważniejszych sygnałów (głównie RD i WR, magistrale danych i

    Heh, ambitny i nowatorski projekt, szkoda że nie robisz komputera na
    przekaźnikach na pracę magisterską.

    --
    Filip.

  • 13. Data: 2009-03-11 19:30:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Mar 2009 17:40:56 +0100, Kicer wrote:

> [...]
    >adresową).

    >mi potrzebna wersja jak najbardziej uproszczona :)

    A mozesz jeszcze zmienic temat ?

    Bo to co zrobisz naprawde nie bedzie mialo wiele wspolnego z
    rzeczywistoscia. Cala rodzina x86 pobiera rozkazy z wyprzedzeniem,
    pakuje do kolejki, czesciowo nawet dekoduje w kolejce, wykonanie
    przeplata sie pobieraniem .. bez bardzo dokladnego opisu dobrze nie
    odtworzysz, a bardzo dokladnego opisu do 386 pewnie nie znajdziesz.

    J.

  • 14. Data: 2009-03-11 20:41:10
    Od: Kicer <...@...c>

    J. F. wrote:

    > A mozesz jeszcze zmienic temat ?

    móc, moge. Gosciu ma tez jakies pojecie o 386, ile znajde i ile on mi pomoże
    tyle zrobie, reszta to będzie typowy emulator procesora ;)

> [...]
    > przeplata sie pobieraniem .. bez bardzo dokladnego opisu dobrze nie
    > odtworzysz, a bardzo dokladnego opisu do 386 pewnie nie znajdziesz.

    pytanie w jakim stopniu te ficzery pojawiły sie juz w 386 ;)

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 15. Data: 2009-03-11 20:42:00
    Od: Kicer <...@...c>

    Filip Ozimek wrote:

    > Heh, ambitny i nowatorski projekt, szkoda że nie robisz komputera na
    > przekaźnikach na pracę magisterską.

    taa juz mi kolega pronował linuxa na 8051 ;P

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 16. Data: 2009-03-11 20:56:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Mar 2009 21:41:10 +0100, Kicer wrote:

    >pytanie w jakim stopniu te ficzery pojawiły sie juz w 386 ;)

    Te to w calosci. byly juz w 8086, w 386 kolejka byla dluzsza.

    nie pamietam jak bylo z predykcja skokow, wspomaganiem cache,
    koprocesorem - to naprawde skomplikowana maszynka.

    J.

  • 17. Data: 2009-03-11 21:06:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Kicer wrote:
    > a wziałem sobie na magisterke programowy emulator 80386 ;)

    Zainteresuj sie wobec tego emulatorem M.A.M.E. Znajdziesz w środku około
    70 procesorów, również 386. Oczywiście źrodlo za free, może to byc
    sensowny start.

  • 18. Data: 2009-03-11 21:52:51
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Kicer pisze:
    > Witam
    >
    > Poszukuję datasheetu do 80386 intela z naciskiem na jego część elektroniczną
    > ;)
    > tzn: opis wyprowadzeń oraz opis realizacji dostępu do pamięci (pobieranie
    > rozkazów, zapis/odczyt danych) itp.
    > Jakby się znalazło jeszcze ładnie rozrysowane co się w procku dzieje podczas
    > pobierania i wykonywania rozkazów (choćby i na jakichś ogólnych blokach) to
    > byłoby super.
    >
    > wygooglać nic odpowiedniego nie umiem.
    >
    > pozdrawiam i dziękuje z góry

    Ech, w zeszłym roku wywaliłem na makulaturę ponad 300 stron skserowanej
    dokumentacji, która kurzyła się od końca studiów w 1990, na których
    miałem coś tam zaprojektować z tym prockiem w roli głównej. Ksero
    robiłem z dokumentacji będącej w posiadaniu kogoś w ówczesnym Instytucie
    Informatyki na Wydziale Elektroniki Politechini Warszawskiej. Nie wiem
    skąd jesteś, może jeszcze mają...
    Uprzedzam jednak, że w procku dzieje się dość sporo :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 19. Data: 2009-03-12 10:55:54
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 11 Mar 2009 15:23:23 +0100,
    Butek <e...@i...invalid> screamed:

    Może to pomoże:
    http://web.archive.org/web/*/http:/www.rcollins.org/
    intel.doc/386Manuals.html

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 11:55:34 user up 12009 days, 23:50, 1 user, load average: 0.86, 0.18, 0.22 ]

    If at first you don't succeed, you must be a programmer.

  • 20. Data: 2009-03-12 14:52:23
    Od: Kicer <...@...c>

    ajt wrote:

> [...]
    > robiłem z dokumentacji będącej w posiadaniu kogoś w ówczesnym Instytucie
    > Informatyki na Wydziale Elektroniki Politechini Warszawskiej. Nie wiem

    tak, dzis gadalem z promotorem ma troche makulatury, jeszcze załatwi od
    innych prowadzących.

    > Uprzedzam jednak, że w procku dzieje się dość sporo :)

    ile sie da tyle zrobie, ew uproszcze ;)

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com