  • 1. Data: 2010-01-29 23:59:20
    Temat: dobry zasilacz 5V i ponad 2,5A
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Szukam dobrego zasilacza 5V i na oko 3-6A.
    Chodzi o to by byl uczciwy i dawal rzeczywiscie tle amper i to przy w sumie
    ciaglym poborze.

    A ponizej wyjasnienie dluzsze:
    Byl sobie troche przerosniety palmik z zasilaczem. Zasilacz okazal sie slabym
    ogniwem i padl.
    Mial dwa napiecia:
    4,8V 2,5A
    4,3V 2A

    Dzieki wiedzy internetowej okazalo sie ze urzadzonku wystarczy jedno napiecie 5V
    ale (podobno) trzeba 2,5A. Dla pewnosci zalozylem ze trzeba by co najmniej 3A.
    Na allegro jest multum zasialczy 3A przy czym nie wygladaja wiarygodnie (jakos
    nie wierze tym wtyczkowym).

    Znalazlem na allegro w sumie 2 zasilacze 5V jeden 8A a drugi 4,2A
    http://allegro.pl/item892078675_zasilacz_stabilizowa
    ny_impulsowy_5v_8a_40w.html
    http://allegro.pl/item903253632_zasilacz_do_lacie_wt
    yk_4_piny_12v_3a_5v_4_2a.html

    Czy to uczciwe sprzety czy raczej "nadmuchana" tandeta?
    Ewentualnie czy jestescie w stanie doradzic dobry zasilacz poza allegro?
    U tatarka znalazlem tylko zasilacz 3A...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-01-30 07:13:05
    Temat: Re: dobry zasilacz 5V i ponad 2,5A
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Lukasz Sczygiel wrote:
    > Szukam dobrego zasilacza 5V i na oko 3-6A.
    > Chodzi o to by byl uczciwy i dawal rzeczywiscie tle amper i to przy w
    > sumie ciaglym poborze.
    Witam,
    jesli to do domu tylko to polecam starszy zasilacz ATX ok 150-250W.
    Po zwarciu PowerOn do masy bedzie dawal dosc stabilne 5V.
    Obciazalnosci ma z zapasem a jesli da 5,2V czy 5,5V tez sprzetu
    nie uszkodzi.
    Ewentualnie jakis jeszcze starszy zasilacz AT, ich konstrukcja
    w stosunku do obecnych jest praktycznie niezniszczalna a przy
    tak malym obciazeniu moga spokojnie chodzic bez wentylatora.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2010-01-30 09:03:01
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Na allegro jest multum zasialczy 3A przy czym nie wygladaja wiarygodnie (jakos

    tutaj chyba jedyna aukcja gdzie sprzedawca pokazuje co jest w srodku ;)
    (nie zeby mi to cos mowilo, nie moja dzialka)
    http://www.allegro.pl/item903814909.html

  • 4. Data: 2010-01-30 10:30:01
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > w stosunku do obecnych jest praktycznie niezniszczalna a przy
    > tak malym obciazeniu moga spokojnie chodzic bez wentylatora.
    Niestety zasilacz jest do palmtopa wiec przydalo by sie zeby byl mobilny.
    Tak naprawde te 5V to jest ciutke wiecej wiec wolal bym zeby jednak dawal mniej
    niz wiecej.

    Mam wrazenie ze te zasilacze szybko padaja bo nie maja wentylacji. Co z tego ze
    tranzystor czy scalak ma radiator jak calosc sie grzeje w srodku...
    Chyba kupie jeden z tych co znalazlem i lekko powierce...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-01-30 10:35:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 11:30:01 +0100, Lukasz Sczygiel wrote:
    >Mam wrazenie ze te zasilacze szybko padaja bo nie maja wentylacji. Co z tego ze
    >tranzystor czy scalak ma radiator jak calosc sie grzeje w srodku...

    Taki radiator tez duzo daje. Pozwala przetrwac ciezkie chwile .. choc
    akurat w takim zasilaczu nie powinno ich byc.

    >Chyba kupie jeden z tych co znalazlem i lekko powierce...

    Dawno dawno temu, do atari 800xl byly zasilacze tradycyjne - trafo +
    stabilizator liniowy, ktore w calosci zalewano zywica. Takie sobie
    cwierc cegly ..

    J.

  • 6. Data: 2010-01-30 12:24:02
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Taki radiator tez duzo daje. Pozwala przetrwac ciezkie chwile .. choc
    > akurat w takim zasilaczu nie powinno ich byc.

    O ile trwaja krotko.
    W trakcie rozwiazywania problemu ulecial dżin z jednego zailacza 2A. Taki do
    przejsciowki usb/sata/pata.
    Po prostu palmik podczas ladowania dosyc mocno ssie. Zasilacz pewnie nie mial
    zabezpieczenia overload i juz nie jest z nami :)
    Zreszta fabryczne zasilki tez padaja jak muchy.

    > Dawno dawno temu, do atari 800xl byly zasilacze tradycyjne - trafo +
    > stabilizator liniowy, ktore w calosci zalewano zywica. Takie sobie
    > cwierc cegly ..

    Wiem, grzalem sobie na takim nogi po nocach. Ale tam byla przynajmniej zywica a
    tu jest powietrze zamkniete w plastiku. W fabrycznej zasilce byly przynajmniej
    takie plasterki na scalakach zeby do plastiku oddawac cieplo. Kurcze co za
    czasy, radiator z czarnego plastiku :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2010-01-30 14:36:36
    Od: r...@p...onet.pl

    > Szukam dobrego zasilacza 5V i na oko 3-6A.
    > Chodzi o to by byl uczciwy i dawal rzeczywiscie tle amper i to przy w sumie
    > ciaglym poborze.

    można samemu taki zrobić, i w sumie chyba najlepiej, bo sie ma gwarancje
    parametrów.

    Kluczem jest trafo o odpowiedniej mocy i napięciu wyjściowym

    potem mostek prostowniczy, jakiś spory elektrolit, dalej stabilizator np LM317
    i na końcu tranzystor mocy, np KD502(2n3055), no i jakaś obudowa do tego.
    LM317 regulujemy tak, by na wyjściu było te 5V.

  • 8. Data: 2010-01-30 15:25:58
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > i na końcu tranzystor mocy, np KD502(2n3055), no i jakaś obudowa do tego.
    > LM317 regulujemy tak, by na wyjściu było te 5V.

    Mialem nadzieje ze wzmianka o palmtopie zasugeruje ze bym chcial ten zasilacz ze
    soba nosic :)

    Szybkie przejrzenie oferty transformatorow (min na tme.pl) wykazalo ze dodatkowe
    0,5kg w torbie by przybylo :)

    Dziekuje za sugestie. Narazie nie skorzystam z propozycji budowy wlasnorecznej.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2010-01-30 16:45:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 16:25:58 +0100, Lukasz Sczygiel wrote:
> [...]
    >soba nosic :)
    >Szybkie przejrzenie oferty transformatorow (min na tme.pl) wykazalo ze dodatkowe

    zojan, tatarek. Nie polecam, bo ceny z sufitu.
    Ale maja szeroka oferte impulsowych.

    J.