  • 1. Data: 2010-01-29 20:33:44
    Temat: Kamerka HDMI, zapis, luźne rozważania
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Witam
    Kupiłem sobie kamerkę, której zadaniem bezie rejestracja obrazu z
    kokpitu samochodu. Coś jak kamery w radiowozach. Wybierając model
    prosiłem o "próbne" nagrania. Najpierw jednak chciałbym usystematyzować
    neico swoją wiedze. o ile wiem "od zawsze" kamery przemysłowe pracowały
    w jakości zbliżonej do standardu telewizyjnego. Tyle tylko ze
    _teoretycznie_ PAL ma lepszą jakość niż VGA, natomiast na moje oko to co
    widzą kamery przemysłowe, jest gorsze niż VGA na komputerze. Tak czy
    owak, VGA uzyskiwane z kamerek USB ma podobną jakość. Róznica taka ze
    PAl jest przesyłany "chinchami" a VGA jako zera i jednynki przez USB,
    które w przypadku powiekszenia rozdzielczości moze sie okazać zbyt wolne.
    Wrócmy jednak do mojej kamerki. To co mi oferowano to w wiekszości były
    kamery VGA. takei w długopisie "widziały" ( z kokpitu) poprzedzajacy
    samochód. w idealnych warunkach jakieś firmowe(creativ chyba) umożliwiał
    odczytanie tablicy rejestracynej. natomiast jedna z kamer dawała obraz
    wyraźnie lepszy. mozna było odczytać rejestracje nawet 3 samochodów w
    korku, i samochodów jadących z przeciwka. To właśnie kamerka hdmi. (Poza
    mało stabilnym zapisem niema zalet wiec celowo nichce robić reklamy)
    Dzisiaj z czystej ciekawości (zmajstrowałem przelotke) i podłączyłem ją
    do rejestratora (cinchami). porównywałem jej jakość z pozostałymi
    kamerami obserwującymi lokal. W sumie bez niespodzianek. Chiński badziew
    2009 daje lepszy obraz niż pół profesjonalna kamera przemysłowa z 2001r.
    ale to co potrafi nagrać ta kamera w jakosci HD, to już inna klasa. HD w
    porównaniu do zapisu rejestratora to jak zdjęcie z lustrzanki i fotka z
    telefonu vga. Z ilością danych też nie przesadnie - 6 godzin=16gb.
    teraz sie zastanawiam. gdybym rejestrator i 4 kamery za ok 2000zł,
    zastąpił 4 kamerkami HD(1000zł) i podłączył je do..... no właśnie. PC?
    Kamerka ma wyjście hdmi, czy na nim bedzie obraz taki jak rejestrowany
    na karcieSD ? (niemam tv z hdmi wiec nie sprawdze) Czy są karty do PC
    pozwalajace "przyjąć" i zapisać obraz hdmi? Po cholere wogóle nam to
    hdmi? tylko poto zeby te ponad 1000 punktów posłać do TV?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2010-01-30 09:36:48
    Temat: Re: Kamerka HDMI, zapis, luźne rozważania
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Kupiłem sobie kamerkę, której zadaniem bezie rejestracja obrazu z
    > kokpitu samochodu...

    Musisz się zdecydować co ma być kryterium oceny przydatności sprzętu.
    Czy chcesz uzyskiwać pojedyncze zdjęcia o dużej rozdzielczości z których
    można odczytać tablice rejestracyjne, czy może chcesz aby ładnie
    wyglądał ruchomy obraz na ekranie monitora.

    Paweł

  • 3. Data: 2010-01-30 20:08:35
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-29 21:33, ToMasz pisze:

    > Kupiłem sobie kamerkę, której zadaniem bezie rejestracja obrazu z
    > kokpitu samochodu. Coś jak kamery w radiowozach.
    [...]
    > teraz sie zastanawiam. gdybym rejestrator i 4 kamery za ok 2000zł,
    > zastąpił 4 kamerkami HD(1000zł) i podłączył je do..... no właśnie. PC?
    > Kamerka ma wyjście hdmi

    A czy na pewno chcesz wozić peceta w samochodzie? Karty framegrabber z
    wejściem HDMI oczywiście istnieją, ale spodziewałbym się najtańszych
    modeli za gdzieś średnio $250.
    http://www.dpictimaging.com/Products/NexeonHD.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-01-30 20:38:35
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > [...]
    >
    > A czy na pewno chcesz wozić peceta w samochodzie?
    NIE! w samochodzie wystarczy mi jedna kamera i parę godzin nagrania.

    > Karty framegrabber z
    > wejściem HDMI oczywiście istnieją, ale spodziewałbym się najtańszych
    > modeli za gdzieś średnio $250.
    > http://www.dpictimaging.com/Products/NexeonHD.html

    Natomiast mnie genetyczne skąpstwo pcha w kierunku najtańszych
    rozwiązań. Tak jak pisałem, nie "ruszyłbym" sprawy gdyby nie fakt ze
    kamera z rejestratorem nagrywa duuuuużo lepszy obraz niż sama dedykowana
    kamera z dedykowanym rejestratorem. tyle ze cena tej pierwszej jest
    równa cenie drugiej - bez rejestratora...
    Poczekamy parę lat, moze coś sie zmieni. Wtedy zmieni sie bardzo wiele,
    bo nagrania HD naprawde pomogą "dowieść prawdy" w spornych sprawach.

    ToMasz

  • 5. Data: 2010-01-31 00:16:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-30 21:38, ToMasz pisze:

    > NIE! w samochodzie wystarczy mi jedna kamera i parę godzin nagrania.

    No to kup kamerę HD nagrywającą na kartach SD. Na kilka godzin
    nagrywania wystarczy jedna karta. A potem podmiana karty i już na
    spokojnie skopiowanie zawartości w domu na peceta.

    > Poczekamy parę lat, moze coś sie zmieni. Wtedy zmieni sie bardzo wiele,
    > bo nagrania HD naprawde pomogą "dowieść prawdy" w spornych sprawach.

    Nagranie z takiej własnej kamerki dowodem w sądzie nie zostanie - więc
    przydatność licha, nawet gdyby ktoś z tyłu wjechał Ci w samochód i
    upierał się, że to Ty cofałeś na autostradzie. Prawda obiektywna
    (nagranie z kamery) to jedno, a wykorzystanie dowodu w sądzie to całkiem
    inna sprawa.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-02-02 00:31:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-30 10:36, Paweł pisze:

> [...]
    > można odczytać tablice rejestracyjne, czy może chcesz aby ładnie
    > wyglądał ruchomy obraz na ekranie monitora.

    Oba warunki można spełnić kamerą nagrywającą w rozdzielczości FullHD
    (albo chociaż AVCHD 1440x1080), kwestia tylko ceny.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/