  • 1. Data: 2006-07-04 17:23:21
    Temat: dwa lacza, wysylanie jednym odbieranie drugim
    Od: Xneme <r...@w...pl>

    WItam

    Pisalem na isp.tech ale niestety moj post nie jest tam umieszczany
    dlatego pisze tutaj

    Mam mazliwosc posiadania lacz od jednego operatora za posrednictwem
    dwoch radiolini. Poniewaz przeplywnosc radiolini jest niewystarczajaca
    aby pociagnac downstram +upstream operator zaoferowal mi mozliwosc ze
    downstream bedzie szedł przez radiolinie 1 a upload radiolinie 2.

    1.Czym nalezy sie zainteresowac zeby odpowiednio skonfigurowac
    interfejsy w linuxie? Ewentualnie jak ktos ma skrypcik to bym poprosil

    2. Byc moze jedna będzie radiolinia a drugi to zwykly lmdss co dac na
    upstream a co na downstream wtedy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-04 18:26:46
    Temat: Re: dwa lacza, wysylanie jednym odbieranie drugim
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia wtorek, 4 lipca 2006 19:23, Xneme napisał(a):

> [...]
    > interfejsy w linuxie? Ewentualnie jak ktos ma skrypcik to bym poprosil
    >
    > 2. Byc moze jedna będzie radiolinia a drugi to zwykly lmdss co dac na

    Futuro? Niech się pukną w łeb z takim rozwiązaniem. Znajomy tak miał i
    wywalił to po paru dniach (lata temu). Niech po prostu dadzą dwa normalne
    linki, z osobnymi klasami przyłączeniowymi i zrób sobie u siebie multipath
    routing na nich. To w Linuksie działa całkiem ładnie. Jedynym problemem
    może być to, że ip publiczne będziesz miał puszczone przez konkretne łączę,
    ale to też się da "zrównoważyć".

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by Trustix, Gentoo and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |

  • 3. Data: 2006-07-04 19:15:26
    Od: VoMi7 <v...@K...altanet.pl>

    Kajetan Staszkiewicz wrote:

> [...]
    > może być to, że ip publiczne będziesz miał puszczone przez konkretne łączę,

    Crowley tez tak daje LMDSy, oczywiście dla tych chętnych ;-) długo mnie
    namawiali na to w rezultacie po ich namowach przeskoczyłem do GTS :P

    --
    VoMi7

  • 4. Data: 2006-07-04 21:30:59
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > w linuxie? Ewentualnie jak ktos ma skrypcik to bym poprosil
    >
    > 2. Byc moze jedna będzie radiolinia a drugi to zwykly lmdss co dac na

    Z ciekawości, jaka to przepływność i jaki operator?

    pozdr
    zasiu

  • 5. Data: 2006-07-05 10:11:17
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...repcio.net.na.newsach>

    Xneme napisał(a):
    > WItam
    >
    > Pisalem na isp.tech ale niestety moj post nie jest tam umieszczany
    > dlatego pisze tutaj
    Gdyż, aby tam napisać musisz być zapisany na listę isp-tech na
    prenumerata.pl

> [...]
    >
    > 1.Czym nalezy sie zainteresowac zeby odpowiednio skonfigurowac
    > interfejsy w linuxie? Ewentualnie jak ktos ma skrypcik to bym poprosil

    1. rp_filter
    2. osobne klasy połączeniowe (łatwiej skonfigurować)
    > 2. Byc moze jedna będzie radiolinia a drugi to zwykly lmdss co dac na
    > upstream a co na downstream wtedy?

    A co to za kiepska radiolinia, żeby tak kombinować ?
    Radiolinia które mam (Ericcsonn, SAF) nie mają takich potrzeb 34Mbit czy
    8Mbit i działa bez problemu.

  • 6. Data: 2006-07-05 10:26:03
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Xneme" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w linuxie? Ewentualnie jak ktos ma skrypcik to bym poprosil
    >
    > 2. Byc moze jedna będzie radiolinia a drugi to zwykly lmdss co dac na

    to jest bardzo niedobre rozwiazanie

  • 7. Data: 2006-07-05 16:17:58
    Od: Xneme <r...@w...pl>

    zasiu napisał(a):

    > Z ciekawości, jaka to przepływność i jaki operator?
    >
    > pozdr
    > zasiu

    FUTURO, przeplywnosci jeszcze nie znam ale powyzej 8mb, prawdopodobnie
    tak kombinuja bo nie chca dac radiolini jakiejs firmowej bo droga,wiec
    dadza dwa lmdss moze. Szcegolow nie znam, a pytam bo pyta góra czy takie
    cos będzie chodzić. Osobiści wolałbym jedną normalną radiolinie i bez
    kombinowania.

  • 8. Data: 2006-07-05 18:19:08
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...pp.org.pl>

    > FUTURO, przeplywnosci jeszcze nie znam ale powyzej 8mb, prawdopodobnie

    A jakie miasto jeśli można spytać.... bo wiesz - są alternatywy - np. szkło
    :-)

  • 9. Data: 2006-07-05 18:58:32
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > dwa lmdss moze. Szcegolow nie znam, a pytam bo pyta góra czy takie cos
    > będzie chodzić. Osobiści wolałbym jedną normalną radiolinie i bez

    No jak powyżej 8Mbit/s to temat wyraźnie na radiolinię. I tego powinieneś
    się trzymać. Kto Ci w Futuro nagadał, że to się da po 2xLMDS zrobić, jakiś
    handlowiec?

    pozdr
    zasiu

  • 10. Data: 2006-07-05 19:03:59
    Od: VoMi7 <v...@K...altanet.pl>

    Wojciech Apel wrote:

    > A jakie miasto jeśli można spytać.... bo wiesz - są alternatywy - np. szkło
    > :-)

    Przecież widać że Gdańsk :-) Kokoszki ? :P

    P.S.: mam nadzieje ze nie macie tego samego handlowca co ja w Futuro
    który wykazał sie szczytem niekompetencji :P

    Pozdr.

    --
    VoMi7