eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia › dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2011-04-15 15:18:45
    Temat: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: marek <m...@o...pl>

    Witajcie!

    Potrzebuję wirtualny numer telefonu. Chciałbym, by moi klienci mogli
    dzwonić do mnie na numer "firmowy" a operator by przełączał (forward) to
    na mój telefon gsm z numerem "prywatnym". To da się prosto zrealizować
    przekierowaniem u dowolnego operatora, bądź własnym asteriskiem z voip.

    A teraz w drugą stronę. Chciałbym móc zadzwonić do klienta z "prywatnego"
    telefonu gsm tak, by klientowi wyświetlał się numer "firmowy". Jak to
    najlepiej zrealizować?

    Blokada wyświetlania numeru nie jest rozwiązaniem - klienci nie odbierają
    takich połączeń. Telefon gsm dual sim nie jest rozwiązaniem - to
    rozwiązanie się nie skaluje (a jakbym chciał mieć 50 takich numerów?)

    Oczywistym rozwiązaniem jest dzwonienie z gsm do "centrali", podanie kodu
    dostępu i wybranie numeru klienta. Niestety nie jest to najbardziej
    ergonomiczne rozwiązanie....

    Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego problemu?


    serdecznie pozdrawiam,
    Marek


  • 2. Data: 2011-04-15 15:32:14
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek chciałby móc zadzwonić do klienta z "prywatnego" telefonu
    gsm tak, by klientowi wyświetlał się numer "firmowy":

    > Jak to najlepiej zrealizować?
    >
    > Blokada wyświetlania numeru nie jest rozwiązaniem - klienci nie odbierają
    > takich połączeń. Telefon gsm dual sim nie jest rozwiązaniem - to
    > rozwiązanie się nie skaluje (a jakbym chciał mieć 50 takich numerów?)
    >
    > Oczywistym rozwiązaniem jest dzwonienie z gsm do "centrali", podanie kodu
    > dostępu i wybranie numeru klienta. Niestety nie jest to najbardziej
    > ergonomiczne rozwiązanie....

    Oczywistym jest, że jak nie zadzwonię do "centrali", to zmianę prezentacji
    musi zrobić opeator GSM. Ten jeden konkretny, "prywatny". Jego trzeba
    o wszystko pytać i jego o to prosić. Szanse powodzenia są oczywiście
    zerowe.

    > Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
    > problemu?

    Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
    w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
    problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
    Nie ma w tym nic nieergonomicznego.

    --
    Jarek


  • 3. Data: 2011-04-15 20:56:01
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: marek <m...@o...pl>

    W dniu 15.04.2011 17:32, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Marek chciałby móc zadzwonić do klienta z "prywatnego" telefonu
    > gsm tak, by klientowi wyświetlał się numer "firmowy":
    o tak!

    > Oczywistym jest, że jak nie zadzwonię do "centrali", to zmianę prezentacji
    > musi zrobić opeator GSM. Ten jeden konkretny, "prywatny". Jego trzeba
    > o wszystko pytać i jego o to prosić. Szanse powodzenia są oczywiście
    > zerowe.
    Nie znalazłem takiej usługi, dlatego pytam się na grupie :)

    Mam świadomość że to czego szukam jest praktycznie caller-id spoofingiem.

    >> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
    >> problemu?
    >
    > Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
    > w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
    > problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
    > Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
    Ok. A teraz zmieńmy hasło dostępu, co wiąże się z aktualizowaniem
    wszystkich kontaktów. Albo zmieńmy numer centrali. Nie wydaje się to
    bardzo ergonomiczne...


    pozdrawiam serdecznie,
    Marek


  • 4. Data: 2011-04-15 21:37:40
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    >>> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
    >>> problemu?
    >>
    >> Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
    >> w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
    >> problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
    >> Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
    > Ok. A teraz zmieńmy hasło dostępu, co wiąże się z aktualizowaniem
    > wszystkich kontaktów. Albo zmieńmy numer centrali.

    Hasła dostępu barak, bo identyfikacja w centrali odbywa sie po caller-id
    komórki, z której dzwoni. Gdyby trzeba było zmienić numer dostępowy,
    to się wczytuje kontakty do komputera, zamienia jeden numer na drugi
    i wczytuje na nowo.

    > Nie wydaje się to bardzo ergonomiczne...

    A mnie tak. Ergonomię widać przy zestawianiu połączeń, a to jest
    najważniejsze, bo najczęstsze. Do Malinowskiego dzwonię z jednym CID,
    a do Wiśniewskiego z innym. Nie musze pamiętać, by coś na przykład
    przełączać w telefonie przed wybraniem numeru. Nie wyobrażam sobie
    nawet jak to mogłoby być lepiej rozwiązane.

    --
    Jarek


  • 5. Data: 2011-04-15 22:11:19
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Pan Marek napisał:
    >
    >>>> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
    >>>> problemu?
    >>>
    >>> Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
    >>> w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
    >>> problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
    >>> Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
    Co najwyżej nieekonomicznego bo trzeba zapłacić koszt połączenia z
    numerem dostępowym także w przypadku połączeń niezrealizowanych ;-).

    >> Ok. A teraz zmieńmy hasło dostępu, co wiąże się z aktualizowaniem
    >> wszystkich kontaktów. Albo zmieńmy numer centrali.
    >
    > Hasła dostępu barak, bo identyfikacja w centrali odbywa sie po caller-id
    > komórki, z której dzwoni. Gdyby trzeba było zmienić numer dostępowy,

    Sądzę, że np. Halonet spełnia wymagania. Trzeba kupić stacjonarny nr
    firmowy (cena 1 lub 5 PLN/rok w zależności od strefy) i ustawić na nim
    przekierowanie na numer prywatny (29 gr/min W3 lub 59 gr/min Play). W
    drugą stronę trzeba zdefiniować na www listę numerów wdzwaniających się
    na dane konto a potem zadzwonić 222472727 i tonowo nr_docelowy#. Na
    numerze docelowym wyświetla się numer w Halonecie. Rozmowy wychodzące
    realizowane jak wyżej działają nawet na koncie faksowym :-).


    Przemek


  • 6. Data: 2011-04-15 22:50:00
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 16 Apr 2011 00:11:19 +0200, Przemysław Kowalik
    <p...@A...pl> wrote:


    >Sądzę, że np. Halonet spełnia wymagania. Trzeba kupić stacjonarny nr
    >firmowy (cena 1 lub 5 PLN/rok w zależności od strefy) i ustawić na nim
    >przekierowanie na numer prywatny (29 gr/min W3 lub 59 gr/min Play). W
    >drugą stronę trzeba zdefiniować na www listę numerów wdzwaniających się
    >na dane konto a potem zadzwonić 222472727 i tonowo nr_docelowy#. Na
    >numerze docelowym wyświetla się numer w Halonecie. Rozmowy wychodzące
    >realizowane jak wyżej działają nawet na koncie faksowym :-).

    Freeconet tez tak dzialal do czasu, ale niby cos zepsuli i nie moga
    tego naprawic do dnia dzisiejszego. Jak dzwonisz przez dial-in to
    "przechodzi" twoj numer z ktorego inicjujesz polaczenie (czyli np.
    twoja komorka).... A przeciez nie o to chodzilo!!!

    --
    ThinkXtra


  • 7. Data: 2011-04-15 23:39:36
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    >>>>> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
    >>>>> problemu?
    >>>>
    >>>> Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
    >>>> w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
    >>>> problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
    >>>> Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
    > Co najwyżej nieekonomicznego bo trzeba zapłacić koszt połączenia z
    > numerem dostępowym także w przypadku połączeń niezrealizowanych ;-).

    To ja w takim razie nieśmiało zauważę, że połączenia zrealizowane są
    jeszcze bardziej nieekonomiczne. Płacimy podwójnie za cały czas trwania
    połączenia, z reguły dłuższy niż połączenia niezrealizowanego.

    --
    Jarek


  • 8. Data: 2011-04-16 10:22:30
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: marek <m...@o...pl>

    W dniu 16.04.2011 00:50, a...@p...pl pisze:
    > Freeconet tez tak dzialal do czasu, ale niby cos zepsuli i nie moga
    > tego naprawic do dnia dzisiejszego. Jak dzwonisz przez dial-in to
    > "przechodzi" twoj numer z ktorego inicjujesz polaczenie (czyli np.
    > twoja komorka).... A przeciez nie o to chodzilo!!!
    przyznam że udało mi się to skonfigurować w freeconecie.

    Usługa->zakładka dzwonienie->Prezentacja
    i wybierasz numer telefonu

    Marek.


  • 9. Data: 2011-04-17 07:13:42
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik marek napisał:
    > W dniu 16.04.2011 00:50, a...@p...pl pisze:
    >> Freeconet tez tak dzialal do czasu, ale niby cos zepsuli i nie moga
    >> tego naprawic do dnia dzisiejszego. Jak dzwonisz przez dial-in to
    >> "przechodzi" twoj numer z ktorego inicjujesz polaczenie (czyli np.
    >> twoja komorka).... A przeciez nie o to chodzilo!!!
    > przyznam że udało mi się to skonfigurować w freeconecie.
    >
    > Usługa->zakładka dzwonienie->Prezentacja
    > i wybierasz numer telefonu

    Znaczy możesz sobie wybrać czy u odbiorcy prezentuje się numer, z
    którego się wdzwaniasz czy numer freeconetowy? Jeśli tak, to zaiste,
    słuszna to koncepcja i tak powinno być w każdym VoIPie, który oferuje
    numery do obierania przychodzących i dial-in :-).


    Przemek


  • 10. Data: 2011-04-17 10:03:44
    Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
    Od: marek <m...@o...pl>

    W dniu 17.04.2011 09:13, Przemysław Kowalik pisze:
    >
    > Znaczy możesz sobie wybrać czy u odbiorcy prezentuje się numer, z którego
    > się wdzwaniasz czy numer freeconetowy? Jeśli tak, to zaiste, słuszna to
    > koncepcja i tak powinno być w każdym VoIPie, który oferuje numery do
    > obierania przychodzących i dial-in :-).
    tak.

    Marek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: