  • 21. Data: 2010-10-17 20:04:23
    Temat: Re: enter w inpucie wysyla formularz
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    październik roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 17. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Borys Pogoreło:

    > Ile będzie miał plik JS w którym upchniesz wszystkie te "proste"
    > zadania, które prędzej czy później będziesz musiał opakować w serię
    > funkcji i zaczniesz powielać funkcjonalność frameworka?

    Ale w chwili kiedy zaczynasz tworzyć serię funkcji do opakowania bardzo
    wielu prostych zadań wykorzystanie frameworka staje się sensowne. Nie
    jest natomiast sensowne includowanie jQuery żeby po kliknięciu na
    kwadracik w lewym dolnym rogu strony wywołać
    $("#costam").innerHTML = "<p>cos tam</p>";

    I tylko o to się rozbija, żeby na prostych stronach używać prostych
    rozwiązań, które zajmują mniej miejsca i wykonują się szybciej niż
    potężne biblioteki. Nie o to że biblioteki są złe i nie powinno się ich
    w ogóle używać.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 22. Data: 2010-10-17 21:18:09
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-17 22:04, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > rozwiązań, które zajmują mniej miejsca i wykonują się szybciej niż
    > potężne biblioteki. Nie o to że biblioteki są złe i nie powinno się ich

    Dokładnie o to mi chodzi.

    --
    Peter

  • 23. Data: 2010-10-20 21:26:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest bałagan tylko normalny kod JavaScript.

    Etam, w assemblerze nie ma balaganu, jest normalny kod w assemblerze.

  • 24. Data: 2010-10-21 08:01:43
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-20 23:26, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Etam, w assemblerze nie ma balaganu, jest normalny kod w assemblerze.

    Ta... dojdziemy do tego, że będzie assembler->jakiś język 1 (za
    trudny)->opakowanie do języka 1 (2) (skomplikowane)->....itd.

    Nie popadajmy w skrajności. Tam, gdzie są "wąskie gardła" stosuje się
    najkorzystniejsze rozwiązania. A tam, gdzie chcesz zrobić jedną akcję to
    masa koderów ładuje całe biblioteki frameworków :/

    --
    Peter

  • 25. Data: 2010-10-21 12:33:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 10:01:43 +0200, Peter May napisał(a):

    > Ta... dojdziemy do tego, że będzie assembler->jakiś język 1 (za
    > trudny)->opakowanie do języka 1 (2) (skomplikowane)->....itd.

    I myślisz, że dlaczego powstają języki coraz wyższych poziomów?

    > Nie popadajmy w skrajności. Tam, gdzie są "wąskie gardła" stosuje się
    > najkorzystniejsze rozwiązania. A tam, gdzie chcesz zrobić jedną akcję to
    > masa koderów ładuje całe biblioteki frameworków :/

    A ja się nadal pytam - w czym to przeszkadza?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2010-10-21 13:35:29
    Od: "tomek" <s...@w...xxx.pl>

    Użytkownik "gienek" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanko. Kiedy user wpisuje jakies dane do pola textowego i wcisnie
    > enter to wysyła mi formularz... w sumie nie przeszkadzałoby mi to tak
    > bardzo, bo user raczej rzadko przechodzi między inputami wciskając enter,
    > ale mam jedno pole (lista rozwijana), gdzie user zawsze wciska enter no i
    > robi sie kiszka.
    >
    > Pytanko co wcisnąć do kodu żeby tym eneterem nie wysyłał formularza?

    Ja przed głównym przyciskiem wstawiam niewidoczny, który przechwytuje
    wciśnięcie enter.
    Może i ma to jakieś wady i może jest mało eleganckie ale jakoś się sprawdza.

    Coś w tym stylu:

    <input type="submit" value="blokada" onclick="return false;" style="display:
    none">
    <input type="submit">

  • 27. Data: 2010-10-21 17:05:15
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-21 14:33, Borys Pogoreło pisze:

    > I myślisz, że dlaczego powstają języki coraz wyższych poziomów?

    Przecież nie napisałem, że wszystko trzeba pisać w assemblerze.

    > A ja się nadal pytam - w czym to przeszkadza?

    To zapytam inaczej: po co ładować całą bibliotekę jQuery, MooTools, czy
    co to tam jeszcze po to, by zrobić prostą operację, którą można zrobić
    bez tych bibliotek?

    --
    Peter

  • 28. Data: 2010-10-21 19:05:06
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Peter May <p...@o...pl> napisał(a)

    > To zapytam inaczej: po co ładować całą bibliotekę jQuery, MooTools, czy
    > co to tam jeszcze po to, by zrobić prostą operację, którą można zrobić
    > bez tych bibliotek?

    Żeby nie pisac takich potworków, jakie tutaj zaprezentowałeś, gdzie 3/4
    kodu to hack-i żeby działało na wszystkich przeglądarkach.

    --
    Tomek

  • 29. Data: 2010-10-21 20:51:37
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    październik roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 21. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Tomek Kańka:

    > Żeby nie pisac takich potworków, jakie tutaj zaprezentowałeś, gdzie
    > 3/4 kodu to hack-i żeby działało na wszystkich przeglądarkach.

    Lepiej żeby 3/4 2 kB kodu było hackami na wszystkie przeglądarki niż
    żeby 99,7% 30 kB frameworka było nieużywanymi funkcjami.

  • 30. Data: 2010-10-21 22:17:25
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał(a)
> [...]
    >
    > Lepiej żeby 3/4 2 kB kodu było hackami na wszystkie przeglądarki niż
    > żeby 99,7% 30 kB frameworka było nieużywanymi funkcjami.

    Ale dlaczego?
    Dlatego, że strona będzie się ładować 1.2s, zamiast 0.9s?

    Tych 99.7% nie widać w kodzie programu, który trzeba utrzymywać.

    --
    Tomek