  • 1. Data: 2024-01-12 19:24:13
    Temat: fW
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    popatrzylem sobie apkę na smartfon, Network Cell Info ... a tam gdzies
    moc sygnału podana, w femtoWatach.

    Faktycznie, glupie 1uV czułosci radyjka UKF FM na 75 ohm, to juz 13fW,
    czy jak kto woli 13e-15.

    Strasznie mało sie wydaje ... niezłe wzmocnienia mają radioodbiorniki
    :-)

    W czasach detektorów jakos inaczej musiało to wyglądać :-)

    J.

  • 2. Data: 2024-01-12 21:55:49
    Temat: Re: fW
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1tyxhpwdfpz4e.7fkxtosch08u.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > popatrzylem sobie apkę na smartfon, Network Cell Info ... a tam
    > gdzies moc sygnału podana, w femtoWatach.

    też sobie popatrzyłem
    i byłem taki dumny, że f nie skojarzyło mi się z fejsbukiem :)

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 3. Data: 2024-01-12 23:46:14
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > popatrzylem sobie apkę na smartfon, Network Cell Info ... a tam gdzies
    > moc sygnału podana, w femtoWatach.
    >
    > Faktycznie, glupie 1uV czułosci radyjka UKF FM na 75 ohm, to juz 13fW,
    > czy jak kto woli 13e-15.

    Dla dobrych głowic UKF przy mono i stosunku sygnał szum 3 dB
    podają zwykle 0,2 uV. Nigdy nie spotkałem niższej wartości niż 0,2uV.

    Ale różnica sygnał użyteczny-szum 3dB = dźwięk mocno zaszumiony, przynajmniej tak
    myślę.
    Z tego wniosek taki, że im więcej uV sygnału użytecznego tym mniejsze szumy:)

    > Strasznie mało sie wydaje ... niezłe wzmocnienia mają radioodbiorniki
    > :-)

    Jedyne jakie mam to te w nowych i starych "ajfonach". Unitra poszła do kosza.
    Wnioski. Stare "ajfony" np. robione 10 lat temu miały lepsze IC`ki od UKFu z lepszą
    czułością.
    Tyle z szybkich testów porównawczych na takich samych słuchawkach robiących
    za antenę.

    > W czasach detektorów jakoś inaczej musiało to wyglądać :-)

    AM. Dajta spokój!:) Pewnie z 15 lat temu ostatni raz tego słuchałem.
    A jeszcze wcześniej za czasów gówniaka na radiu detektorowy (z jakąś diodą germanową)

    ludowych pieśni chińskich czy innych azjatyckich. Antena do gzymsu od firanki,
    uziemienie
    za masę i słuchawki 2k omy (jakie ruskie).

  • 4. Data: 2024-01-12 23:46:28
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F w news:1tyxhpwdfpz4e.7fkxtosch08u.dlg@40tude.net
    > popatrzylem sobie apkę na smartfon, Network Cell Info

    potestowales _wszystko_ co pokazuje/umozliwia?
    wnioski?

  • 5. Data: 2024-01-12 23:52:25
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:unsf1m$v4m$1$ladida@news.chmurka.net
    > J.F w news:1tyxhpwdfpz4e.7fkxtosch08u.dlg@40tude.net
    > potestowales _wszystko_ co pokazuje/umozliwia?
    > wnioski?

    ok, juz widze --> pl.misc.telefonia.gsm

  • 6. Data: 2024-01-12 23:57:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 23:46, alojzy nieborak pisze:
    > gzymsu od firanki

    Hmm... wiem co to firanka i wiem co gzyms. Ale co to jest gzyms od
    firanki, to już nie. ;) Może karnisz?

    Robert

  • 7. Data: 2024-01-13 00:39:41
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):

    > Hmm... wiem co to firanka i wiem co gzyms. Ale co to jest gzyms od
    > firanki, to już nie. ;) Może karnisz?

    Jep, dziś to to zwą karnisz, na wschodzie PL mówiliśmy gzyms.
    Aż zerknąłem. Jakieś zapożyczenie od niemca. Niby PL państwem dużym nie jest,
    a jednak 200-300 km dalej i inne nazewnictwo tego samego.

  • 8. Data: 2024-01-13 06:07:33
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 19:24, J.F pisze:

> [...]
    > :-)
    >
    > W czasach detektorów jakos inaczej musiało to wyglądać :-)

    Zgadza się. Wzmocnienia nie było wcale :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 9. Data: 2024-01-15 07:33:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 14:46:14 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:

> [...]
    >
    > Ale różnica sygnał użyteczny-szum 3dB = dźwięk mocno zaszumiony, przynajmniej tak

    Przy tej modulacji ... moze nie/mniej.
    Szumy jakies takie nieskorelowane.

    > Z tego wniosek taki, że im więcej uV sygnału użytecznego tym mniejsze szumy:)

    A w stereo szumy rosły.

> [...]
    lepszą czułością.
    > Tyle z szybkich testów porównawczych na takich samych słuchawkach robiących

    Ajfony chyba od dawna zrezygnowały z radia UKF/FM?

    Nowoczesnosc, niepopularnosc FM w USA, konkurencja z modelem
    biznesowym?

    > AM. Dajta spokój!:) Pewnie z 15 lat temu ostatni raz tego słuchałem.

    Zostały jakies stacje w PL?
    Mamy PR1 i chyba jakąs radiolatarnie ... i cos wiecej?

  • 10. Data: 2024-02-01 11:44:08
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 13.01.2024 00:39, alojzy nieborak wrote:
    [...]
    > Jep, dziś to to zwą karnisz, na wschodzie PL mówiliśmy gzyms.
    Jakim wschodzie? Bo u mnie w Bielsku Podlaskim (i przez jakiś czas w
    Warszawie; w sumie też wschód, tzn. zabór rosyjski) to od zawsze jest
    karnisz. :-)